اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دعوایی که به سکته نخست​وزیر بحرین انجامید


منابع آگاه از وقوع درگیری لفظی میان پادشاه بحرین و نخست‌وزیر این كشور و سكته مغزی نخست‌وزیر به دنبال این مشاجره خبر دادند.

ایسنا: منابع آگاه از وقوع درگیری لفظی میان پادشاه بحرین و نخست‌وزیر این كشور و سكته مغزی نخست‌وزیر به دنبال این مشاجره خبر دادند.

منابع آگاه  اعلام كردند كه براساس اطلاعات موثق كه از سوی فرماندهان امنیتی بحرین منتشر شده است، خلیفه بن سلمان، نخست‌وزیر این كشور به دلیل سكته مغزی به بیمارستان انتقال داده شد.

این منابع در ادامه افزودند: هنوز علت دقیق این مسئله مشخص نشده است اما خبرهایی در خصوص وقوع درگیری‌های لفظی میان نخست‌وزیر بحرین و پادشاه این كشور منتشر شده است زیرا براساس اخبار و گزارش‌های محرمانه، آمریكایی‌ها به پادشاه بحرین پیشنهاد داده‌اند كه اختیارات نخست‌وزیر را كاهش و حتی وی را بركنار كند تا بدین‌وسیله به مردم نشان دهد كه در حال انجام اصلاحات در كشور است.

این منابع آگاه همچنین اعلام كردند، نخست‌وزیر بحرین كه مرد شماره دو كشور بعد از پادشاه در صدور فرمان كشتار و شكنجه معترضان بحرینی به شمار می‌آید از سال‌ها قبل با حمایت مستقیم انگلیسی‌ها این سمت را در اختیار داشته است.  


ویدیو مرتبط :
تمسخر وزیر آموزش بحرین توسط دانش آموزان+ ویدئو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار وزیر دفاع آمریکا به پادشاه بحرین : زمان به سود ایران است ، کوتاه بیایید



 

هشدار وزیر دفاع آمریکا به پادشاه بحرین : زمان به سود ایران است ، کوتاه بیایید

 

رابرت گیتس وزیر دفاع آمریكا كه برای دیدار از بحرین و گفتگو با مقامات این كشور به این كشور عربی حاشیه خلیج فارس سفر كرده ، اعلام كرد كه دولت بحرین اگر خواهان "جلوگیری از دخالت ایران در این كشور" است باید برای انجام اصلاحات عمیق اقدام كند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه ، گیتس در دیدار با پادشاه و ولیعهد بحرین در عین حالی که این مطلب را گفته ٰ، افزوده است كه شواهدی مبنی بر مداخله ایران در نارامی های هفته های گذشته در بحرین در دست نیست.

گیتس با ادعای اینكه ایران مایل به دخالت در امور داخلی بحرین است افزود كه هر چه مساله انجام اصلاحات در بحرین به درازا بكشد امكان دخالت و نفوذ ایران افزایش می یابد.

وزیر دفاع آمریكا در این باره گفت : به آنها ( پادشاه و ولیعهد بحرین ) گفتم كه در این باره

( انجام اصلاحات فوری و عمیق) زمان به نفع "ما" نیست.

آمریكا به شدت از اوضاع جاری در بحرین نگران است و تلاش دارد با ایجاد فشار به مقامات بحرین آنها را به انجام اصلاحاتی برای جلب رضایت مخالفان شیعه حكومت وادارد.

بحرین مركز پایگاه پنجم دریایی آمریكا در منطقه است و یكی از متحدان نزدیك واشنگتن در منطقه خلیج فارس محسوب می شود.

ناآرامی ها در بحرین در پی وقوع موجی از نآرامی در كشورهای عربی كه منجر به سقوط دو دولت دیكتاتوری تونس و مصر در ماه گذشته شد ، به همراه جمع دیگری از كشورهای عربی آغاز شده است.

مخالفان شیعه دولت پادشاهی بحرین یك دست نیستند و در حالی كه برخی از گروه های مخالف خواستار استقرار نظام جمهوری هستند ، اما اكثریت مخالفان خواهان تبدیل نظام مطلقه پادشاهی به یك نظام مشروطه هستند.همچنین برخی از اهل سنت بحرین نیز بین مخالفان هستند.

با وجودی كه بیش از 70 درصد از جمعیت بحرین از شیعیان تشكیل شده است ، اما خاندان آل خلیفه كه حاكم بر این كشور است از اقلیت اهل تسنن هستند...../تحلیل:عصرایران