اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دشمن از قدرت نهفته ایران وحشت دارد


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اگر توانمندی دفاع در عرصه سخت را نداشته باشیم، دشمن بر ما مسلط می‌شود، گفت: دشمن از قدرت نهفته ملت ایران وحشت دارد.

خبرگزاری ایسنا:‌ فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اگر توانمندی دفاع در عرصه سخت را نداشته باشیم، دشمن بر ما مسلط می‌شود، گفت: دشمن از قدرت نهفته ملت ایران وحشت دارد.

دریادار حبیب‌الله سیاری، امروز 28 آبان‌ماه در مراسم اختتامیه مسابقات کارکنان نیروی دریایی ارتش که در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود به دو عرصه جنگ نرم و سخت اشاره کردند و فرمودند، هر دوی این جنگ‌ها در جایگاه خود حایز اهمیت است.

وی با بیان این که جایگاه عرصه جنگ سخت نیز به جای خود باقی است، اظهار کرد: باید عرصه جنگ نرم نیز مورد توجه قرار گیرد چرا که این گونه جنگ در حال حاضر در جریان است؛ جنگی که اعلام نمی‌شود و هوشمندی لازم را می‌طلبد.

سیاری خاطرنشان کرد: اگر به توانمندی‌های خود ایمان داشته باشیم، قطعا در مقابل جنگ نرم دشمن موفق هستیم و در حال حاضر مشاهده می‌کنیم دشمن به دنبال تاثیرگزاری بر مردم و جوانان کشور است، به‌گونه‌ای که در این راستا عقاید،‌ تفکر و ارزش‌ها تغییر کرده و به دنبال تغییر این موارد، رفتار افراد نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی به تشریح شاخص‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری برای رزمندگان ایران تعیین شده، پرداخت و گفت: اولین شاخصه داشتن ایمان قوی است. شاخصه شجاعت از دیگر صفاتی است که بویژه افرادی که در نظام جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند باید دارا باشند. شجاعت کسب نمی‌شود، مگر این که افراد از ایمان قوی را برخوردار باشد؛ شجاعتی که در دوران دفاع مقدس نیز شاهد آن بودیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: بحث علم از دیگر شاخص‌هایی است که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و آن صفتی است که به‌وسیله آن می‌توان از سلاح‌ با فناوری بالا برخوردار شد.

وی گفت: عرصه بین المللی، عرصه‌ای است که همه مناطق دنیا در آن حضور دارند که برای برقراری صلح، آرامش و جلوگیری از حملات دزدان دریایی در آن به فعالیت می‌پردازند؛ عرصه‌ای که هر کشوری در آن کشورهای دیگر را محک می‌زند و در این‌جا می‎توان گفت که ایران در عرصه بین‌المللی از کشورهای فعال است، زیرا سلاح‌های به‌روز را در اختیار دارد.

سیاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنابراین توجه و الگو قرار دادن سیره ائمه اطهار، آموزه‌های قرآنی و حرکت در خط ولایت می‌تواند منجر به رسیدن به این نتایج مطلوب باشد و انتظار می‌رود قاریان قرآن بیشتر از دیگران با این گونه آموزه‌ها آشنایی داشته باشند و در محیط خدمتی نیز جامعه الگو باشند.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن‌زاده، معاون فرهنگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه این دوره از مسابقات، 27 آبان‌ماه در مشهد برگزار شد گفت که 130 نفر از کارکنان نیروی دریایی ارتش در مسابقات حضور داشتند.

وی ادامه داد: این مسابقات بخش‌های 5، 10، 15 و 20 جز و حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و تفسیر در سطح 1 و 2 را شامل می‌شد.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه مسابقات امسال با رشد کمی و کیفی همراه بود، خاطرنشان کرد: مقام آورندگان در رتبه اول و دوم و سوم در مسابقات «آجا» که در اواخر آذرماه در تهران برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

معاون فرهنگی نیروی دریایی ارتش ایران تصریح کرد: از بین مناطق مختلف نیروی دریایی که در این دوره شرکت کردند، تیم سوم از بوشهر با امتیاز 235، تیم دوم از تهران با کسب امتیاز 265 و تیم اول از منطقه یک بندرعباس با امتیاز 550 حایز رتبه شدند.


ویدیو مرتبط :
قدرت نهفته در سرعت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آلوس: ایران یكی از قدرت‌های فوتبال آسیا است



 

 

آلوس: ایران یكی از قدرت‌های فوتبال آسیا است

بازیکن تیم ملی برزیل گفت:‌ می‌دانم ایران یکی از قدرت‌های برتر فوتبال آسیاست.

دنی آلوس در حاشیه تمرین دیروز تیم ملی برزیل در ابوظبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ‌با توجه به اتفاقاتی که برای تیم ملی برزیل در جام جهانی افتاد، اکنون مردم برزیل فقط از ما برد می‌خواهند و اینکه مقام بیاوریم. ما دوران جدیدی را با منسز آغاز کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم موفق شویم.

بازیکن بارسلونای اسپانیا در مورد شناختش از فوتبال ایران گفت: از فوتبال این کشور شناختی ندارم و فقط می‌دانم این تیم یکی از قدرت‌های برتر فوتبال آسیاست.

وی در مورد دیدار با ایران تاکید کرد:‌ هوای گرم و شرجی ابوظبی کار ما را سخت می‌کند اما ما با تمام قدرت برابر ایران بازی می‌کنیم همانطور که در بازی آینده‌مان برابر اوکراین بازی خواهیم کرد زیرا پس از این دو مسابقه با آرژانتین مسابقه داریم که آن بازی برای ما مهم است.