اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دست و دلبازی سارق، دردسر ساز شد



اخبار ,اخبار حوادث ,سارق

 

اخبار حوادث - دست و دلبازی سارق، دردسر ساز شد

فردی که با بدست آوردن اطلاعات بانکی یکی از دوستان خود به وسیله تلفن همراه، 800 هزار تومان از وی سرقت و با آن مبلغ، کارت شارژ خرید می کرد توسط پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ سید عبدالمطلب مرتضویان رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناس از حساب وی سرقت کرده اند موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پلیس فتا پس از تشکیل پرونده مقدماتی نسبت به اخذ پرینت حساب بانکی وی اقدام و پس از استعلام از شرکت مربوطه مشخص گردید که متهم اقدام به خرید شارژ از طریق حساب وی کرده و بروی چندین سیم کارت فعال کرده است.

این مقام انتظامی افزود:پس از بررسی های علمی و تخصصی متهم که از دوستان نزدیک شاکی بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضویان گفت: متهم صراحتأ به بزه انتسابی اقرار و در اعترافات خود عنوان داشت به واسطه سابقه رفاقت و اعتمادی که شاکی با وی داشته، اطلاعات حساب بانکی دوستش را به بهانه ای از او گرفته و اقدام به سرقت از حساب او بوسیله تلفن همراه و نهایتاً خرید کارت شارژ برای خود و برخی از نزدیکان و اقوام خود می کرده است.

وی افزود: به همشهریان عزیز توصیه می شود به هیچ عنوان اطلاعات بانکی خود را همراه کارت بانکی یادداشت نکرده و یا آن را در اختیار دیگران قرار ندهند و در دوره های زمانی کوتاه نسبت به تغییر رمز اول و دوم خود اقدام کنند.

رییس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس حاصل و هر گونه انتقاد و پیشنهاد و تقدیر خود از عملکرد پلیس را به سامانه 197 اعلام دارند.
اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
میلاد بیات-عنوان آهنگ دست و دلبازی-خیلی قشنگ میخونه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دست و دلبازی سارق حرفه‌ای با اموال سرقتی



اخبار حوادث - دست و دلبازی سارق حرفه‌ای با اموال سرقتی

سارق حرفه‌ای که در مرخصی از زندان دست به سرقت زده بود، نمی‌دانست استفاده همسر و دخترش از کارت سوخت سرقتی راز دزدی‌های او را فاش می‌کند.

 هفته گذشته مردی با حضور در شعبه 14 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران با طرح شکایتی گفت: دو هفته پیش برای بررسی پرونده مالی ام به یکی از مجتمع های قضایی رفتم که در جریان رسیدگی به پرونده ام، ضامنی که معرفی کرده بودم در دادگاه حاضر نشد و من روانه زندان شدم.

وی اضافه کرد: چند روز بعد برادرم در زندان به ملاقاتم آمد که از او خواستم با کلید یدکی ای که در خانه دارم، سراغ خودرویم که نزدیک مجتمع قضایی پارک بود برود و آن را به خانه اش منتقل کند، اما روز بعد که برادرم به محل مورد نظر رفت، متوجه شد خبری از خودرو نیست و آن را به سرقت برده اند.

شاکی یادآور شد: دیروز با سپردن وثیقه از زندان آزاد شدم و تصمیم گرفتم پرونده سرقت را پیگیری کنم. کیفم که حاوی دو میلیون و 500 هزار تومان پول، چهار کارت بانکی، مدارک و اسناد هویتی، مدارک خودرویم و مقادیری طلا، اسناد کاری و کارت سوخت بود، در خودرو قرار داشت. سارقان با توجه به این که در کنار کارت ها رمز آن نیز وجود داشت، موجودی هر چهار حسابم را خالی کرده بودند.

با تشکیل پرونده قضایی و به دستور بازپرس علی شاهنگیان، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان آغاز شد. جستجو ها در این باره ادامه داشت تا این که چند روز بعد ماموران خودروی سرقتی را درحالی که بخشی از قطعات آن سرقت شده بود در یکی ازمحله های تهران پیدا کردند.

با کشف خودروی سرقتی، تحقیقات پلیس برای رازگشایی از این پرونده ادامه داشت تا این که ماموران سرنخ هایی را به دست آوردند که نشان می داد دونفر از کارت سوخت مالباخته در چند جایگاه سوخت استفاده کرده اند. با بررسی دوربین های مداربسته جایگاه های سوخت تصاویر آنها که یکی شان زنی میانسال و دیگری دختر جوانی بود، به دست آمد.

در این مرحله شماره پلاک خودروهای این دو نفر از سوی پلیس راهور مورد استعلام قرار گرفت و هویت آنها به دست آمد. ماموران با شناسایی خانه این دو نفر متوجه شدند آنها مادر و فرزند هستند. چند روز پیش با هماهنگی قضایی این دو نفر دستگیر و برای تحقیقات به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند.

مادر و دختر در بازجویی های اولیه اظهار کردند از سرقتی بودن کارت سوخت خبر نداشتند، زیرا آن را از پدر خانواده تحویل گرفته اند و او به اتهام سرقت در زندان است.

با ثبت اظهارات آنها ماموران خانه متهمان را بازرسی و بخشی از مدارک متعلق به مالباخته را کشف کردند اما اثری از پول و طلاهای سرقتی نبود.

در حالی که این دو نفر خود را بی گناه می دانستند، پدر خانواده که به اتهام سرقت در یکی از زندان ها به سر می برد به پلیس آگاهی منتقل شد. او در مواجهه حضوری با همسر و دخترش گفت آنها در ماجرای سرقت نقشی نداشته اند و حتی نمی دانستند اموالی که به آنها داده بودم، سرقتی است.

متهم درباره نحوه سرقت گفت: زمان سرقت خودرو من در مرخصی از زندان بودم. یکی از دوستان سابقه دارم سراغم آمد و از من خواست با او همراه شوم و اموال موجود در خودروهای پارک شده در خیابان را به سرقت ببریم. بنابراین خواسته اش را پذیرفتم و فعالیتمان را شروع کردیم که در روز حادثه با مشاهده خودروی پژو که بیش از ده ساعت بود بدون سرنشین در حوالی مجتمع قضایی پارک شده بود، نقشه سرقت را عملی کردیم. او خودروی سرقتی را با خودش برد و بخشی از اموال را که داخل کیف بود به من داد و پول و طلاها را با خودش برد و دیگر با او ملاقات نداشتم تا این که زمان مرخصی ام پایان گرفت و دوباره به زندان بازگشتم.

با صدور قرار قانونی برای متهم، با توجه به این که همسر و دخترش در ماجرای سرقت ها نقشی نداشتند، آزاد شدند. جستجو ها برای دستگیری دیگر همدست وی و کشف برخی اموال سرقت شده از مالباخته و برملا شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.

 

اخبار حوادث - جام جم