اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دست‌ خط بیضایی برای «واروژ کریم مسیحی»


بهرام بیضایی خطاب به "واروژ کریم مسیحی" کارگردان سینمای ایران به مناسبت بزرگداشت‌اش پیامی داد.

خبرگزاری ایسنا: بهرام بیضایی خطاب به "واروژ کریم مسیحی" کارگردان سینمای ایران به مناسبت بزرگداشت‌اش پیامی داد.

در این متن که به مناسب بزرگداشت کارگردان «تردید» و « پرده آخر» در شب کانون دستیاران کارگردان و برنامه‌ریز از سوی بیضایی از آمریکا منتشر شد،آمده است:

«درود به واروژ مهربان

درود به آن‌ها که برایش بزرگداشت گرفته‌اند

و درود به سینما وقتی که سینماست!

به شما دور ولی نزدیکم

و می‌توانم "واروژ" را ببینم گیج

ناباور از اینکه چهار دهه گذشت

-چهار سال آزگار هم بیشتر-

از روزی که کلید دوستی زدیم

و من چه دارم بگویم که شادباشی باشد

برای فیلم‌های نساخته!

ویرانگران آبادند!

امروز را به فیلم‌های نساخته فکر نکن

به خودت نگو در چهل سالگی فقط دو فیلم و دیگر هیچ!

فکر نکن همه شوق و استعدادت

شد تدوین خوب فیلم‌های گاهی بد این و آن برای گذران!

بزرگداشت هر فیلمساز ساختن فیلم دیگری است

فکر کن که کوتاه نیامدی

و آنچه ساختی بی‌آبرو نبود

فکر کن نمونه‌ای!

عشق فیلمی که فیلم‌سازی را بلد است و حواشی‌اش را نه!

و آنچه هست –افسوس- سراسر حواشی است!

بزرگداشت هر فیلم‌ساز بهتر

بزرگداشت سینمای بهتر است!

شادباش مرا بپذیر

چرا امیدوار نباشم که فیلم دیگری بسازی؟»

دست‌خط

دست‌خط


ویدیو مرتبط :
گل های دیدار چلسی 2 - 1 فرانس واروژ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واروژ کریم مسیحی با سریال بر می گردد


صدرالدین شجره فیلمنامه نویس و کارگردان تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون ما اظهار داشت: مشغول بازنویسی فیلمنامه سریالی پلیسی با عنوان «مادام اولگا» هستم که طبق صحبت هایی که داشته ایم به احتمال زیاد قرار است آقای واروژ کریم مسیحی کارگردانی آن را بر عهده بگیرد.

خبرگزاری صبا: صدرالدین شجره فیلمنامه نویس و کارگردان تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون ما اظهار داشت: مشغول بازنویسی فیلمنامه سریالی پلیسی با عنوان «مادام اولگا» هستم که طبق صحبت هایی که داشته ایم به احتمال زیاد قرار است آقای واروژ کریم مسیحی کارگردانی آن را بر عهده بگیرد.

شجره خاطرنشان کرد: این سریال تلویزیونی روایتگر قصه خانمی است که در دوران پیش از انقلاب با اشراف رابطه داشته و برای آنها فال می گرفته و خرافه هایی که در آن زمان مطرح بوده در این سریال عنوان می شود و این فالگیر یکسری مسائل را تصادفی افشا می کند که منجر به مرگ وی می شود و برای پیدا کردن قاتل وی قصه تا حدی حال و هوای فیلم های پلیسی و جنایی به خود می گیرد.

این نویسنده اظهار داشت: فیلمنامه این اثر را حدود 15 سال پیش نوشتم و در حال حاضر مشغول بازنویسی آن هستم. با توجه به اینکه این روزها بیشتر تلویزیون از سریال های بیش از 30 یا 40 قسمت حمایت می کند و به سریال های کوتاه کمتر اهمیت داده می شود سعی دارم قصه های این مجموعه تلویزیونی را گسترش داده و فیلمنامه این اثر را در 35 قسمت بنویسم.

وی افزود: هنوز هیچ یک از عوامل ساخت این سریال مشخص نیستند ولی برای مشخص شدن عوامل با برخی وارد مذاکره شده ایم که هیچ یک از مذاکرات به قطعیت نرسیده است.

شجره در پایان خاطرنشان کرد: تصویربرداری این اثر را اوایل زمستان آغاز خواهیم کرد. قصه این سریال در دوران پیش از انقلاب می‌گذرد و مکان تصویربرداری را کارگردان مشخص خواهد کرد اما بخشی از تصویربرداری ها خارج از کشور صورت خواهد گرفت.