اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستیگری عامل اختلاس ۵۰۰ میلیاردریالی گمرک



اخبار,اخبار اجتماعی ,اختلاس ۵۰۰ میلیاردریالی گمرک

 

اخبار اجتماعی - دستیگری عامل اختلاس ۵۰۰ میلیاردریالی گمرک

فرمانده انتظامی استان بوشهر از دستگیری متهم اصلی اختلاس 500 میلیارد ریالی گمرک بوشهر در یک اقدام پیچیده اطلاعاتی و عملیاتی در شیراز خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار «حیدر عباس زاده» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متهم 39 ساله اهل یکی از شهرستان های استان فارس و کارمند گمرک بوشهر، پس از یک هفته عملیات اطلاعاتی روز گذشته(سه شنبه) در خانه ای مسکونی در یکی از محلات شهر شیراز شناسایی شد.
 
وی تصریح کرد، علی رغم اینکه متهم پی در پی تغییر چهره می داد، اما از یک هفته قبل در تور اطلاعاتی پلیس امنیت عمومی شهرستان بوشهر قرار گرفت که در نهایت روز گذشته با هماهنگی و همکاری دادستان بوشهر به اتهام اختلاس و اخلال در نظام اقتصادی کشور در شیراز دستگیر شد.
 
موضوع این پرونده از سال 86 تا سال 91 بوده و دو متهم اصلی دارد که یکی از متهمان پیش از این دستگیر شده و متهم دیگر که نقش اصلی و اولیه در این اختلاس را داشته، متواری شده بود.
 
تاکنون بیش از 500 میلیارد ریال اختلاس در این پرونده محرز شده و اسناد دیگر آن نیز در دست بررسی است.
اخبار اجتماعی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
مرحله اول دستیگری سارقان مسلح مشهد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری عامل اختلاس از بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز پس از مرگ صوری!



دستگیری عامل اختلاس از بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز پس از مرگ صوری!

معاون اجتماعی پلیس آذربایجان شرقی از دستگیری عامل اختلاس از بیمارستان ۲۹ بهمن تبریز خبرداد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

منطقه آذربایجان شرقی، سرهنگ فرامرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی دادخواهی سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اختلاس و کلاهبرداری فردی از این سازمان، با دستور مقام قضایی پرونده به اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی ارجاع داده شد.

وی گفت: پس از بررسی های اولیه مشخص شد که فردی به هویت «ع ا» کارمند حسابداری بیمارستان «۲۹ بهمن» تامین اجتماعی با جعل مهر شرکت های قرارداد بیمارستان و اخذ چک های این شرکت ها از حسابداری بیمارستان و ممهوركردن آنها با مهرهای جعلی نسبت به وصول چک ها اقدام كرده است.

فرامرزی افزود: با بررسی دوربین های مداربسته بانک ها چهره فرد وصول کننده شناسایی و در بررسی ها مشخص شد که فرد وصول کننده برادرزاده متهم است كه وی پس از دستگیری اقرار كرد که چک ها را عمویش به وی داده و او چک ها را برای وی وصول كرده و وجه را به عمویش تحویل داده زیرا به وی قول داده بود که در بیمارستان برایش شغلی دایمی پیدا کند.

وی گفت: با همکاری برادرزاده متهم شماره تلفن هایی که متهم پس از فرار خریداری کرده بود در اختیار ماموران قرار داده شد که با ردیابی و اخذ پرینت مشخص شد متهم مدام در شهرستان های تهران کرج و مشهد در حال تردد است، بنابراین کلیه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری استعلام و کلیه حساب های بانکی متهم با موجودی توقیف شد اما به دلیل تغییر مکان متهم اخذ نیابت برای دستگیری وی میسر نشد.

وی افزود: بعد از مدتی از طریق برادرزاده متهم اطلاع حاصل شد که برادر متهم متواری فوت كرده که ماموران به صورت نامحسوس مراسم کفن و دفن و ترحیم را تحت نظر قرار داده تا این که پس از یک هفته متهم شبانه به صورت مخفی به منزل متوفی رفته که با اطلاع ماموران ابتدا محل به محاصره در آمده و با ورود به منزل، متهم که خود را مخفی کرده بود، دستگیر شد.

معاون اجتماعی پلیس آذربایجان شرقی اضافه كرد: در تحقیقات به عمل آمده متهم به اختلاس و کلاهبرداری به مبلغ دو میلیارد ریال و جعل مهرهای شرکت های اعلامی اقرار كرد./ایسنا