اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستیار هوشمند گوگل، امروز در Google I/O


دستیار هوشمند گوگل با نام Google Home همین امروز در سان‌فرانسیسکو روی صحنه‌ی مراسم Google I/O معرفی می‌شود.

مجله دیجی کالا - فرشته سلیمانی: تا ساعاتی دیگر رویداد بزرگ Google I/O یا همان کنفرانس سالانه‌ی گوگل آغاز می‌شود. گوگل قرار است در این مراسم گزارشی از پروژه‌های یک‌سال گذشته و همچنین برنامه‌ی آینده‌ی تمامی سرویس‌ها و محصولات خود بدهد. در این میان یکی از پروژه‌های گوگل که اخیرا پوشش رسانه‌ای خوبی داشته،‌ خبر تولید محصولی است که با هدف رقابت مستقیم با دستیار صوتی آمازون یعنی آمازون اکو ارایه می‌شود.

دستیار هوشمند گوگل، امروز در Google I/O

آمازون اکو یک اسپیکر و میکروفون هوشمند است که از طریق فرمان‌های صوتی، طیف متنوعی از فعالیت‌ها را از گزارش وضعیت آب‌وهوا، جست‌وجو در اینترنت و تشکیل لیستی از موزیک‌های موردعلاقه گرفته‌ تا کنترل سایر دستگاه‌های هوشمند مثل گوشی تلفن‌همراه، سیستم امنیتی منزل و حتی اتومبیل کاربران سازماندهی می‌کند.

گوگل به‌دنبال رقابتی که با آمازون دارد، برای عقب نماندن از قافله‌ی اینترنت اشیا، دست به ساخت محصول مشابهی زده است. این محصول ظاهرا رقیب قدرتمندی هم برای آمازون اکو خواهد بود؛ تجربه‌ی موفق کار با سرویس Google Now در دستگاه‌های اندرویدی که این‌طور می‌گوید.

به گزارش نیویورک‌تایمز، گوگل این دستگاه را همین امروز در سان‌فرانسیسکو روی صحنه‌ی مراسم Google I/O معرفی می‌کند. همچنین نام این محصول که طبق اخبار قبلی با کد چریپ (Chirp) نام‌گذاری شده بود، Google Home خواهد بود و پاییز امسال برای عموم عرضه می‌شود.

Google Home براساس شواهد متعدد و از آن‌جاکه به‌عنوان رقیب آمازون‌اکو شناخته شده، باید یک اسپیکر قابل‌حمل باشد که به تکنولوژی دستیار صوتی مجهز شده. این ابزار هوشمند بر پایه‌ی محصول دیگری از گوگل یعنی مودم وایرلس OnHub ساخته شده است.

به‌هرحال همه‌ی اطلاعات لازم درباره‌ی Google Home را تا ساعاتی دیگر به‌صورت دقیق‌تر و جامع‌تر خواهیم دانست.


ویدیو مرتبط :
رونمایی گوگل از نسخه بتای اندروید O ، دستیار هوشمند Google Assistant و سرویس جدید Lens

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنفرانس اندرویدی گوگل Google I/O


گوگل به احترام ۳۶ کارخانه تولیدی، ۲۱۵ اپراتور سرویس دهنده و ۴۵۰ هزار برنامه نویس و توسعه دهنده در سراسر دنیا، کلاه از سر بر می دارد و از آنها تشکر می کند. تعداد گوشی های تولید و فعال شده تحت سیستم عامل اندروید از مرز ۱۰۰میلیون عبور کرد. دستیابی گوگل به عدد ۱۰۰ میلیون فعال سازی اندروید

گوگل به احترام ۳۶ کارخانه تولیدی، ۲۱۵ اپراتور سرویس دهنده و ۴۵۰ هزار برنامه نویس و توسعه دهنده در سراسر دنیا، کلاه از سر بر می دارد و از آنها تشکر می کند. تعداد گوشی های تولید و فعال شده تحت سیستم عامل اندروید از مرز ۱۰۰میلیون عبور کرد. و در بالاترین رکورد روزانه بیش از ۴۰۰هزار تلفن همراه اندرویدی به بازار اضافه می گردد. باورتان می شود به همین زودی ۱۰۰ میلیون گوشی اندروید در دست کاربران تلفن همراه باشد؟ اینها آماری است که امشب گوگل در کنفرانس خبری اش اعلام کرد.

اندروید هم اکنون ۲۰۰هزار برنامه در مارکت خود دارد که تا به حال ۴.۵ میلیارد بار دانلود شده اند. دیروز هم خبر یکه تازی اندروید در بازار تلفن همراه هوشمند آمریکا منتشر شد. به نظر می رسد قطار موبایل گوگل با تمام توان به جلو می رود و هر لحظه سرعت اش بیشتر می شود.



معرفی فریم ورک اندروید گوگل برای اتوماسیون خانه
اگر اندروید برای تلفن همراه و تبلت تان کافی نیست حالا می توانید در آینده نزدیک خانه خودتان را هم با سیستم عامل اندروید ببینید‪.‬ گوگل می گوید می توانید هر کدام از لوازم خانگی را به عنوان یک وسیله جانبی بالقوه برای تلفن همراه تان ببینید. حالا کافی است فکر کنید که چه کارهای خارق العاده ای می توانید انجام بدهید. ‏

برای مثال می توان چراغ های خانه را با تقویم گوگل خاموش و روشن کرد. نرم افزار گوشی شما ماشین لباسشویی را کنترل می کند و بازی ها خودشان نور محیط را تنظیم می کنند. در واقع اندروید می خواهد کنترل تمام امور خانه را به عهده بگیرد. ‏

در مراسم امشب گوگل فقط ایده های جالبش را برای اندروید خانه نمایش داد و هنوز نمی دانیم این نسخه از سیستم عامل را از چه زمانی در بازار می بینیم. اما احتمالا با این زمان فاصله چندانی نداریم که وقتی ماشین لباسشویی یا یخچال می خریم برچسب پشتیبانی از اندروید را روی آنها ببینیم و تمام لوازم خانگی را هوشمند بیابیم. ‏



رونمایی از نسخه جدید هانی کام، اندروید 3‪.‬1
گوگل ساعاتی پیش نسخه جدیدی از اندروید ویژه تبلت را با نام اندروید3‪.‬1 رونمایی کرد. این سیستم عامل در واقع نسخه بهبود یافته ای از اندروید 3‪.‬0 یا هانی کام است که به همان نام قبلی هم شناخته می شود. دارندگان تبلت Xoom 3G تحت قرارداد Verizon از امروز می توانند اندروید جدید را بر روی گجت شان داشته باشند. قرار است این نسخه طی دو هفته آینده در اختیار کاربران گالاکسی تب ۱۰.۱ سامسونگ هم قرار گیرد.



این سیستم عامل با قابلیت های ویژه ای که به آن اضافه شده است، می تواند انقلابی در بازار تبلت ها و حتی شیوه استفاده از آنها باشد. با استفاده از هانی کام جدید می توانید هر نوع دسته بازی، صفحه کلید یا ابزار مانند آن را که دارای کابل USB هستند، به تبلت تان وصل کرده و از کار با آن لذت ببرید. یعنی اینکه تبلت شما از نظر کارایی، به کامپیوتر و کنسول بازی تان شباهت زیادی پیدا خواهد کرد. همچنین از قابلیت های جذاب این نسخه می توان به امکان ارسال مستقیم عکس از دوربین دیجیتال به تبلت نام برد.



امروز گوگل یکی دیگر از خدمات جذاب خود را بر روی اندروید مارکت راه اندازی کرد، از این پس شما می توانید هزاران عنوان ویدیو را از طریق اندروید مارکت اجاره کرده و بر روی کامپیوتر، تبلت، یا تلفن همراه اندرویدی خود تماشا کنید. در Android 3‪.‬1 هم با استفاده از اپلیکیشن فیلم تعبیه شده در آن، می توانید از این قابلیت جدید استفاده کنید.

هدیه گوگل: ۵۰۰۰ تبلت گلکسی 10‪.‬1 سامسونگ به توسعه دهندگان کنفرانس
در مراسم Google I‪/‬O که امشب آغاز شده است به جز خبرهای داغ از این شرکت، اتفاق های جالب دیگری هم رخ داده است. گوگل به حاضرین این مراسم ۵ هزار تبلت جدید سامسونگ هدیه داد. اکثر شرکت کنندگان توسعه دهندگان اندروید هستند و حالا با داشتن تبلت گلکسی 10‪.‬1 سامسونگ می توانند بهتر از قبل به توسعه نرم افزارهای تحت اندروید بپردازند و البته حسابی خوشحال هم شده اند!


منبع : Narenji.ir