اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستیار ارشد احمدی نژاد: افزایش دوبرابری خودروها یعنی درآمد مردم زیاد شده/



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دستیار ارشد احمدی نژاد: افزایش دوبرابری خودروها یعنی درآمد مردم زیاد شده/اگر در خیابان ها قدم بزنید متوجه عدم تاثیر تحریم ها می شوید

ثمره هاشمیدر پاسخ به سوالی درخصوص ارزیابی از تأثیرات تحریم‌های آمریکا و کشورهای اروپایی علیه ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان آغاز تشکیل و پس از ساقط کردن دیکتاتوری رژیم پهلوی و حکومت وابسته به آمریکا با تحریم مواجه بوده و این موضوع جدیدی برای ملت ایران نیست.

انتخاب :دستیار ارشد رییس جمهور گفت: امروز کسی در خیابان‌های ایران قدم بزند به خوبی درخواهد یافت که هیچ نشانی از آثار ادعایی تحریم در ایران وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، سیدمجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رییس‌جمهور در گفتگو با روزنامه یومیوری ژاپن در پاسخ به این سوال که آیا ایران آماده مذاکره درباره موضوع غنی سازی 20 درصدی هست یا خیر؟ گفت: مذاکرات ایران با کشورهای1+5 در مرحله ابتدایی بوده و هنوز به مرحله ای نرسیده‌ایم که بحث به این موضوع رسیده باشد تا مشخص شود که دو طرف درباره آن چه نظراتی دارند .

ثمره هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا مذاکرات بغداد به نتیجه مشخصی نرسید و آیا مذاکرات آتی ایران و 1+5 در مسکو دارای نتایج مثبتی خواهد بود؟ اظهار داشت: نباید توقع داشت مذاکرات نمایندگان ایران و کشورهای 1+5 در یک یا چند جلسه به نتیجه برسد؛ گفتگوهای استانبول و بغداد برای دستیابی به مُدالیته نحوه اقدامات و تعیین خط سیر مذاکرات و محور آنها بر مبنای گفتگو در راستای همکاری موضوعی و طراحی حرکت گام به گام و اقدام متقابل بود.

دستیار ارشد رییس‌جمهور درباره مذاکرات مسکو، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای حضور فعال و سازنده در این مذاکرات آمادگی کامل دارد، اما براساس تفاهم صورت گرفته در مذاکرات بغداد قرار بر این بوده که در فاصله بین مذاکرات بغداد تا مسکو معاونین آقای جلیلی و خانم اشتون جلساتی برای تعریف دستور کار نشست مسکو برگزار کنند که تا به حال با وجود تماس‌های مکرر طرف ایرانی با معاون خانم اشتون و نگارش چند نامه برای وی واکنشی از طرف گروه 1+5 برای این موضوع مشاهده نشده است اما جمهوری اسلامی ایران همچنان امیدوار است که کشورهای 1+5 به توافقات نشست بغداد پایبند باشند.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، وی در پاسخ به این سوال که آیا در مذاکرات اخیر ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی توافقی برای همکاری شده و آیا ایران به نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی با افراد مورد نظر و بازدید آنها از مکانهای مورد درخواست را خواهد داد؟ اظهار داشت: همه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبتنی بر معاهده ان‌پی‌تی و اساسنامه آژانس است و بدیهی است که طرح هر موضوعی خارج از چارچوب معاهده ان‌پی‌تی و اساسنامه آژانس نیاز مذاکره و تفاهم دارد و این امری معمول بین ایران و آژانس است و این مسایل خارج از چهارچوب ان پی تی و اساسنامه آژانس است و باید بین ایران و آژانس مورد مذاکره قرار گیرد .

دستیار ارشد رییس‌جمهور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات به‌دنبال رسمیت بخشیدن به حق غنی سازی اورانیوم برای خود در سطح و جامعه بین المللی است؟ تصریح کرد : ایران یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده و معاهده ان پی تی را امضا کرده و بر همین اساس حق غنی‌سازی برای ایران مسلم و غیر قابل بحث است، چه این موضوع از سوی برخی کشورها به رسمیت شناخته شد و چه نشود. اما اصول اعتماد متقابل اینگونه اقتضاء می کند که همه کشورها به اعتبار عضویت ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی و پایبندی به معاهده ان پی تی و اساسنامه آژانس، به این حق اساسی و مسلم جمهوری اسلامی ایران اعتراف کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص ارزیابی از تأثیرات تحریم‌های آمریکا و کشورهای اروپایی علیه ایران، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از همان آغاز تشکیل و پس از ساقط کردن دیکتاتوری رژیم پهلوی و حکومت وابسته به آمریکا با تحریم مواجه بوده و این موضوع جدیدی برای ملت ایران نیست.

ثمره هاشمی اضافه کرد: ایران کشوری بزرگ و دارای منابع عظیم انرژی، معادن غنی گوناگون، زمین‌های زراعی وسیع، منابع دریایی و خشکی و جنگل و از همه اینها مهمتر دارای منابع عظیم انسانی بوده و ملت ایران از اراده‌ای قوی و مستحکم برای حفظ استقلال و حرکت بسوی پیشرفت و دفاع از دستاوردهای تاریخی خود برخوردار است.

دستیار ارشد رییس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به همین توانمندی‌ها همه محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها را تبدیل به فرصت نموده و در سال‌های اخیر تنها در حوزه صنعت نفت و گاز نزدیک به 20 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده و از دو سال پیش اجرای حدود 50 میلیارد دلار پروژه نفتی را آغاز کرده که به خواست خدا تا 30 سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز بسیاری از محصولات صنعتی و کشاورزی را که در گذشته از خارج وارد می‌شد با کیفیت جهانی تولید می‌کند و حساس‌ترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های جهان را در اختیار دارد و این حاصل نشده مگر به همت جوانان و دانشمندان ایرانی که تحریم‌هایی را که به خیال تحمیل محدودیت بر ایران روا داشته شد، به فرصت تبدیل کردند.

ثمره هاشمی با بیان اینکه اینگونه نیست که تصمیم‌های یکجانبه دولت آمریکا و همپیمانانش در همه دنیا رعایت شده و اجرا شود، اظهار داشت: دنیا، دنیای بزرگی است و همه ملت‌ها و دولت‌ها تابع محض آمریکا و همپیمانانش نیستند.

دستیار ارشد رییس‌جمهور تصریح کرد: آمریکا و کشورهای غربی امروز از حل مشکلات داخلی خود عاجزند و هرگز نخواهند توانست همه کشورهای جهان را به اعمال اراده خود علیه ملت ایران وادار کنند و عناوینی چون تحریم‌های سهمگین و فلج‌کننده فقط در خیال و تصورات آمریکا و همپیمانان او وجود دارد؛ ملت ایران با همراهی دولت از همه این موانع با موفقیت عبور خواهند کرد و اگر امروز کسی در خیابان‌های ایران قدم بزند به خوبی درخواهد یافت که هیچ نشانی از آثار ادعایی تحریم در ایران وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌ها باعث گرانی‌ کالا و خدمات در ایران نشده است؟ تصریح کرد: عوامل متعددی در گرانی‌ها مؤثر هستند اما خوشبختانه امروز در کشور سطح عمومی درآمد افراد افزایش یافته و به عنوان مثال در حالی که هفت سال قبل و همزمان با آغاز روی کار آمدن دولت دکتر احمدی‌نژاد تعداد خودروهای سواری در ایران 6 میلیون دستگاه بود امروز این تعداد از 13 میلیون دستگاه فراتر رفته و ناگفته پیداست که این افزایش بیش از دو برابری چه مفهومی دارد.

ثمره هاشمی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت‌ها بحران‌های اقتصادی در عرصه بین‌المللی است که عاملان آن سرمایه‌سالاران حاکم بر کشورهای غربی هستند و هیچ کشوری را نمی‌توان یافت که متاثر از قیمت‌ها با افزایش قیمت‌ها مواجه نشده باشند.

دستیار ارشد رییس‌جمهور اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران را از اشتباهات تاریخی آمریکا و کشورهای اروپایی برشمرد و خاطر نشان کرد: ایران ده‌ها میلیارد یورو با کشورهای اروپایی مبادلات تجاری داشت که در سال‌های اخیر این رقم به طور چشمگیری کاهش یافته و این تنها به زیان کشورهای اروپایی است چرا که ایران راه‌های جایگزین بسیاری برای انجام مبادلات تجاری خود یافته و معطل کشورهای اروپایی نمانده و در این بین این شرکت‌های پرشمار اروپایی هستندکه به مقامات ایرانی مراجعه کرده و از آنها درخواست دارند تا در لیست سیاه جمهوری اسلامی قرار نگیرند و اظهار امیدواری می‌کنند که به زودی شرایط تغییر کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با سیاست اعمال تحریم ملت ایران در طول این سال‌ها از سوی دشمنان کاملاً موفق بوده است، گفت: اولاً توانمندی‌های ملی خود را ارتقاء داده و در ثانی اثبات کرد که دیگر زمان تحمیل اراده زیاده‌خواهان بین‌الملل به اراده ملت‌ها به پایان رسیده است.

ثمره هاشمی در پاسخ به سوالی درباره دستاوردها و پیشرفت‌های به دست آمده در دوران دو دولت‌های دکتر احمدی‌نژاد گفت: جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها در زمینه‌های گوناگون پیشرفت‌های مهمی به دست آورده است؛ یکی از مشکلات تاریخی ایران مصرف بی‌رویه انرژی بخاطر قیمت ارزان آن بود و بخش زیادی از حامل‌های انرژی متاثر از این قیمت پایین به راحتی قاچاق می‌شد و کسی به فکر صرفه‌جویی نبود، اما امروز و پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گام‌های اولیه برای سامان دادن به موضوع مصرف انرژی برداشته شده و تاکنون فقط در مصرف انرژی حدود 20 میلیارد دلار صرفه‌جویی شده است.

دستیار ارشد رییس‌جمهور فعال شدن بورس و ارتقاء جایگاه بورس کشور به عنوان یکی از موفق‌ترین بورس‌های دنیا را از دیگر موفقیت‌های دولت دکتر احمدی‌نژاد عنوان کرد و اظهار داشت: از آنجا که اقتصاد ایران وابستگی زیادی به نظام اقتصادی جهانی نداشت از بحران جهانی تاثیر کمتری پذیرفته و به همین دلیل امروز شاخص بورس ایران نسبت به بسیاری از کشورها از ثبات و اطمینان بسیار بالاتری برخوردار است.

وی سفرهای استانی را از ابتکارات دولت دکتر احمدی‌نژاد در راستای اجرای عدالت دانست و تصریح کرد: تا به حال در دولت‌های نهم و دهم 100 سفر استانی انجام شده است که در آنها نه فقط رییس جمهور بلکه همه اعضای دولت حضور داشته و جلسات هیات دولت در استان‌ها برگزار شده است که این موضوع باعث برقراری ارتباط نزدیک بین مردم و دولتمردان و آشنایی مسئولان با نیازمندی‌های هر منطقه از نزدیک شده و تأثیر زیادی در تسریع عمران و آبادانی، پیشرفت و رفت محرومیت از مناطقی داشته که پیش از این کمتر به آنها توجه شده بود.

ثمره هاشمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حدود هفت سال گذشته دستاوردهای چشمگیری در عرصه پیشرفت‌های علمی داشته است، خاطر نشان کرد: امروز و براساس اعلام منابع رسمی جهانی سرعت پیشرفت علمی ایران حدود 13 برابر متوسط سرعت پیشرفت علم در جهان است و ایران در این سال‌ها در عرصه‌های مختلف تکنیکی و فنی به پیشرفت‌های بزرگی نائل شده است.

دستیار ارشد رییس‌جمهور گفت: امروز براساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران حدود 97 درصد از نیازهای دارویی کشور در داخل تولید شده و تولید تعداد زیادی از داروهای پیشرفته و مهم در انحصار ایران و چند کشور معدود دنیاست که از جمله آنها داروهای ضد ایدز، داروهای درمان‌کننده ام‌اس، ضد سرطان و امثال آن است که امروز با دانش بومی در ایران تولید می‌شوند.

وی یکی دیگر از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر را رفع ریشه‌ای مشکل مسکن برشمرد و افزود: در سال‌های اخیر نوسازی و مقاوم‌سازی 1 میلیون 610 هزار واحد مسکن روستایی آغاز شد که تاکنون عملیات اجرایی بیش از 1 میلیون 110 هزار واحد آن پایان یافته و 300 هزار واحد دیگر نیز امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

ثمره هاشمی همچنین با اشاره به آغاز عملیات احداث 2 میلیون و 500 هزار واحد مسکن شهری در سال‌های اخیر اظهار داشت: بیش از 400 هزار واحد از این واحدهای مسکونی به بهره‌برداری رسیده و بیش از 1 میلیون و 200 هزار واحد دیگر تا پایان امسال افتتاح خواهند شد.

دستیار ارشد رییس‌جمهور تصریح کرد: خطوط ارتباطی شرق - غرب از طریق ایران بین کشورهای پاکستان و عراق و کریدور ارتباطی شمال - جنوب که تمام سرزمین‌های آسیای میانه را به دریاهای آزاد متصل می‌کند، در دست احداث بوده یا به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر در عرصه تولیدات صنعتی، جمهوری اسلامی ایران در تولید سیمان ظرفیت تولید خود را به بیش از 2 برابر افزایش داده و در عرصه خودکفایی تولید فولاد قدم‌های بسیار بلندی برداشته، به یکی از بزرگترین کشورهای تولیدکننده خودرو تبدیل شده و در حالی که مجموع صادرات پتروشیمی ایران در ابتدای دولت نهم حدود 7 میلیارد بود، در سال 90 این رقم از 45 میلیارد دلار عبور کرد و از سوی دیگر واردات ایران در سال گذشته با کاهش 5 درصدی در حال رسیدن به توازن با حجم صادرات کشور است.

ثمره هاشمی خاطر نشان کرد: ایران در حال حاضر روزانه 650 میلیون متر مکعب گاز تولید کرده و ظرفیت تولید نیروی برق در کشور از مرز 48 هزار مگاوات عبور کرده است که به ایران امکان صادرات میزان قابل توجهی انرژی الکتریسیته به کشورهای همسایه را داده است.

دستیار ارشد رییس‌جمهور با اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های صنعتی، علمی و فناوری گفت: دولت برای سال 91، طرح بزرگی را برای ایجاد تحول در بخش کشاورزی در دست اجرا دارد که حدود دو میلیون هکتار به اراضی زیر کشت کشور اضافه کرده و ضمن تأمین بخش قابل توجهی از نیازمندی‌های کشاورزی کشور، اشتغال قابل توجهی نیز ایجاد خواهد کرد.

وی ارتقاء سطح کیفی و کمی آموزش و پرورش کشور، گسترش دانشگاه‌ها و افزایش ورودی دانشگاه‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را از دیگر اقدامات و دستاوردهای دولت ذکر کرد.

ثمره هاشمی در پاسخ به این سوال که برنامه جمهوری اسلامی ایران برای تولید برق در نیروگاه‌های هسته‌ای چیست؟ اظهار داشت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی دولت مکلف است تولید برق هسته‌ای را تا 20 هزار مگاوات افزایش دهد و قطعاً باید ضمن بهره‌برداری کامل از توان نیروگاه هسته‌ای بوشهر، برای ساخت نیروگاه‌های بیشتر در راستای تحقق این هدف اقدام شود.

دستیار ارشد رییس‌جمهور در ارزیابی خود از روابط ایران و ژاپن، روابط دو کشور را روابطی تاریخی و فرهنگی و ریشه‌دار در گذشته‌های بسیار دور توصیف و تصریح کرد: در برخی از موزه‌های ژاپن هدایایی بسیار کهن نگهداری می‌شوند که در گذشته بین حاکمان ایران و ژاپن مبادله شده است و این نشانه قدمت روابط دو کشور است.

وی اضافه کرد: روابط ایران و ژاپن برآمده از اشتراکات فرهنگی و تمدنی بوده و امروز نیز از طرف جمهوری اسلامی ایران هیچ مانع و محدودیتی برای گسترش روابط وجود ندارد و همواره به گرمی از افزایش سطح همکاری‌ها با ژاپن استقبال شده است اما در عین حال مانع و محدودیت‌هایی که ژاپن از ناحیه متحدان خود برای گسترش با ایران دارد نیز از نظر ایران دور نیست.

ثمره هاشمی درباره برقراری روابط بین ایران و آمریکا خاطرنشان کرد: مسئولان ایرانی همواره اعلام کرده‌اند براساس اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر عدالت و احترام متقابل است می‌توان با همه کشورها غیر از رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کرد و در حال حاضر نیز بین مردم ایران و آمریکا روابط و مراودات زیادی وجود دارد و اگر دو اصل عدالت و احترام متقابل مبنا قرار گیرد، امکان برقراری روابط بین دو کشور دور از انتظار و بعید نیست.

دستیار ارشد رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا جمهوری اسلامی همچنان می‌تواند حمایت و پایگاه مردمی خود را در آینده حفظ کند، تصریح کرد: اصولی که انقلاب اسلامی ایران بر پایه آنها پیروز شد و جمهوری اسلامی بر مبنای آنها شکل گرفت، اصولی انسانی و فطری هستند که مورد قبول همگان بوده و انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی با این هدف بود که ایران به کشوری مستقل تبدیل شود که در آن کرامت مردم حفظ شده و برای برپایی عدالت تلاش و کشور به سمت پیشرفت حرکت کند.

وی ادامه داد: اینها مسایل و موضوعاتی است که باید دائماً مورد توجه قرار گیرد چرا که هیچ فردی وابستگی به دیگران را نپسندیده و از عدالت و پیشرفت روی گردان نیستند.

ثمره هاشمی تأکید کرد: مهم این است که این ارزش‌ها در عرصه عمل اجرا شده و الگوهای مناسب به نسل‌های آینده ارائه شود.

دستیار ارشد رییس‌جمهور گفت: امروز با گذشت نزدیک به 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نسل‌های جدید به صحنه آمده و بسیاری از پیشرفت‌های کشور نتیجه حضور فعال جوانانی است که حتی انقلاب اسلامی را ندیده‌اند، اما با رغبت و اشتیاق بار پیشرفت و اداره کشور را به دوش می‌کشند.

وی اظهار داشت: این توفیقات مختص ایران نیست و هر ملتی که بر آرمان‌های الهی و انسانی تأکید کرده و آزادگی و کرامت انسانی را به وابستگی ترجیح دهد موفق و پایدار خواهد بود.

ثمره هاشمی در پاسخ به این سوال که آقای احمدی‌نژاد پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود به چه کاری مشغول خواهند شد، تصریح کرد: این سوالی است که باید از خود ایشان پرسیده شود اما آقای احمدی نژاد بارها عنوان کرده‌اند که ترجیح و اولویت ایشان بازگشت به عرصه فعالیت‌های علمی به عنوان یک معلم و استاد دانشگاه است.


ویدیو مرتبط :
مشایی یعنی احمدی نژاد، احمدی نژاد یعنی مشایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد از درخواست افزایش...



 

 هدفمند کردن یارانه ها به ۴۰ هزار میلیارد تومان عقب‌نشینی کرد

 

 

احمدی‌نژاد از درخواست افزایش اعتبار هدفمند کردن یارانه ها به ۴۰ هزار میلیارد تومان عقب‌نشینی کرد.

 

 

رئیس‌جمهور در دیداری با نایب‌رئیس مجلس اعلام کرد که نه لایحه اصلاح هدفمندکردن یارانه‌ها را ارائه می‌دهد و نه پیگیر طرح نمایندگان در این‌باره می‌شود.

 


به گزارش خبرآنلاین، محمدحسن ابوترابی‌فرد صبح امروز در نطق خود به دیدارش با محمود احمدی‌نژاد همراه با رضا عبدالهی و علی اصغر زارعی اشاره کرد و گفت: این دیدار در فضایی شفاف که گویای همکاری دولت و مجلس بود، برگزار شد و ما اعلام کردیم که برای همکاری با دولت جهت این تحول اقتصادی آمادگی کامل داریم.

 


به گفته وی رئیس‌جمهور در این دیدار ابراز آمادگی کرد که با تبادل نظرات و گفت‌وگو حتی المقدور بدون نیاز به طرح همکاران در مجلس و یا لایحه بتواند مسیر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها هموار کند.

 


نایب رئیس مجلس با ابراز امیدواری از اینکه مجلس و دولت با همدلی گفت‌وگو و همراهی مسیر پرفراز نشیب اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها را پیش برند، اظهارداشت: امیدواریم با اجرای درست این قانون، راه برای رشد و توسعه سیاسی و اقتصادی کشور هموار شود و به یاری خداوند در سال‌های اجرای قانون برنامه پنجم توسعه شاهد یک حرکت پرشتاب در راستای تحقق اهداف چشم انداز بیست ساله کشور باشیم.... /  خبر آنلاین