اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری 8 عضو ارشد یک شرکت هرمی




اخبار حوادث - دستگیری 8 عضو ارشد یک شرکت هرمی

فرمانده انتظامی شهرستان سمنان از شناسایی و دستگیری هر 8 عضو ارشد و غیربومی یک شرکت کلاهبرداری هرمی خبر داد..

به گزارش ایسنا، سرهنگ سیدموسی حسینی در تشریح این خبر گفت: با اطلاع از فعالیت گسترده افرادی تحت پوشش شرکت‌های هرمی در سطح شهرستان سمنان، موضوع با تشکیل تیم ویژه‌ای از ماموران پلیس پیگیری شد.

وی افزود: در تحقیقات محسوس و نامحسوس پلیس، محل فعالیت این شرکت هرمی که منزلی مسکونی واقع در یکی از محلات سمنان بود شناسایی و هماهنگی لازم با مرجع قضایی انجام شد.

وی به عملیات ضربتی و غافلگیرانه ماموران انتظامی اشاره و تصریح کرد: در این عملیات که در ساعات خلوت بعد از ظهر و زمان فعالیت این شرکت هرمی اجرا شد 8 نفر از لیدرها و اعضاء فعال این شرکت دستگیر شدند.

حسینی تصریح کرد: در بازدید از مخفگیاه افراد دستگیر شده اسناد و مدارک بسیاری از ترکیب اعضاء شرکت و دریافت‌های مالی آنان کشف شد.

وی با بیان این که افراد دستگیر شده غیربومی و از دیگر استان‌های کشور بودند گردش مالی این شرکت هرمی را تاکنون بالغ بر 300 میلیون ریال عنوان و تاکید کرد: تحقیقات پلیس تا شناسایی کامل اعضاء به ویژه سرشاخه‌های هرم ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان این که متهمان پس از معرفی به دادسرا تحویل زندان شدند به عموم شهروندان به ویژه به جوانان توصیه کرد: با وعده‌های پوچ و خیالی افراد ناشناس در دام آنان نیفتند و به محض اطلاع از فعالیت اینگونه شرکت‌ها مراتب را بی‌درنگ به مرکز فوریت‌های پلیس اطلاع دهند. 

اخبار حوادث - ایسنا


ویدیو مرتبط :
دستگیری رئیس شرکت هرمی در یاسوج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری ۱۶ عضو یک شرکت هرمی در مشهد



كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداری پس از یک سری تحقیقات میدانی، مخفیگاه این افراد را شناسایی کردند و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.

با تلاش پلیس آگاهی استان، 16 عضو یک شرکت هرمی در شهر مشهد شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش آریا، سرپرست پلیس آگاهی خراسان رضوی ‌در تشریح این خبر گفت: با شكایات متعدد مردمی مبنی بر تبلیغات گسترده یکی از شرکت های هرمی در یکی از مناطق شهر مشهد و ضرر و زیان مالی برای تعدادی از طعمه ها این افراد سودجو، تیمی از پلیس آگاهی این فرماندهی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ حمید رزمخواه افزود: كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداری پس از یک سری تحقیقات میدانی، مخفیگاه این افراد را شناسایی کردند و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.

وی تصریح کرد: پس از چند روز کنترل نامحسوس محل و اطمینان از فعالیت های مجرمانه، نتایج تحقیقات به دادسرای ناحیه چهار مشهد ارسال و مأموران با اخذ دستور وارد عمل شدند.

سرهنگ رزمخواه، اظهار داشت: در این عملیات، پلیس آگاهی ضمن دستگیری 16 فرد سودجو، تعداد زیادی جزوه و سی دی های آموزشی در رابطه با تبلیغات این شرکت هرمی کشف کردند.

وی خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی های انجام شده به عضوگیری و اعتمادسازی و قانونی جلوه دادن فعالیت های خود با ایجاد شرایطی چون حسن اخلاق و سیمای ظاهری مناسب برای جلب اعتماد مشتریان، اعتراف کردند.

سرپرست پلیس آگاهی خراسان رضوی در خصوص ماهیت شرکت های هرمی از شهروندان خواست در صورت علاقمندی به سرمایه گذاری، آئین نامه ها و قوانین نظام صنفی را که متولی آن وزارت صنعت و معدن است، مطالعه و با خواسته های مدیران این قییل بازاریابی ها مقایسه کنند و اگر خواسته ها و شرایط خرید در این سایت ها مغایر دستورالعمل ها، آئین نامه ها و قوانین باشد، بی شک آن بازاریابی، دسیسه هرمی است و باید موضوع را به اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداری و یا ستاد خبری پلیس آگاهی با شماره تلفن 2183700 گزارش کنند.

 

 اخبار  حوادث - آریا