اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری 7 عضو داعش در ترکیه


هفت عضو گروه تروریستی داعش در ۲۱ آوریل در دو منطقه از استان قاضی‌آنتپ واقع در جنوب شرقی ترکیه دستگیر شدند.

خبرگزاری تسنیم: دفتر فرماندان قاضی‌آنتپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که پنج مظنون ترک زمانی که قصد داشتند به صورت غیرقانونی از منطقه کاراکامیش وارد کشور شوند، دستگیر شدند.

بر اساس این بیانیه‌ علیه این متهمان به دلیل عضویت در یک گروه تروریستی و ورود به یک منطقه نظامی ممنوع اعلام جرم شده است.

دفتر فرمانداری همچنین اعلام کرده که دو مظنون خارجی نیز در منطقه اوغوزلو دستگیر شده‌اند.

نیروهای ژاندارمری این افراد را دستگیر کرده اما دادگاه حکم آزادی آنها را صادر کرد. فرمانداری قاضی‌آنتپ می‌گوید این افراد از کشور اخراج خواهند شد.


ویدیو مرتبط :
دستگیری عضو داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشاگری عضو انگلیسی داعش درباره ترکیه



اخبار,اخبار بین الملل, داعش

 

او برای نخستین بار فاش کرد که شمار دقیق شبه نظامیان داعشی که ترکیه آزاد کرد، ۲۰۰ تن بود و در مقابل ۴۹ کارمند کنسولگری ترکیه که داعش آن‌ها را تابستان گذشته از موصل عراق ربود بود، آزاد شدند.

یک جوان بریتانیایی که در صفوف گروه داعش می‌جنگد می‌گوید که ده‌ها تن از شبه نظامیان این گروه تندرو، تنها در انتظار فرمان برای آغاز حملات خود علیه غرب هستند.

به گزارش عصرایران به نقل از العربیه، این جوان بریتانیایی که شهباز سلیمان نام دارد و قبلا در مدرسه متوسطه پادشاهی بریتانیا درس می‌خواند، در مصاحبه با روزنامه بریتانیایی تایمز، درباره جزئیات زمان حضورش در زندان‌های ترکیه سخن گفت؛ زندانی که تا پیش از تبادل اسرا میان ترکیه و داعش در آن به سر می‌برد.

او برای نخستین بار فاش کرد که شمار دقیق شبه نظامیان داعشی که ترکیه آزاد کرد، ۲۰۰ تن بود و در مقابل ۴۹ کارمند کنسولگری ترکیه که داعش آن‌ها را تابستان گذشته از موصل عراق ربوده بود، آزاد شدند.

ترک‌ها به ما اجازه تماس با داعش دادند
درباره دوره بازداشتش در ترکیه که حدود یک ماه بود گفت با وجود درخواست‌های بریتانیا برای دریافت اطلاعاتی از مکان حضورش به همراه یک بریتانیایی دیگر، «اما این دوره خوب بود».

او افزود: «نیروهای پلیس ترکیه در زندان با ما مهربان بودند، درک کردند که چرا در سوریه می‌جنگیم، آن‌ها از اسد و اسرائیل متنفرند و از اندیشه‌های اخوان المسلمین الهام می‌گیرند یا به آن نزدیک هستند.»

او ادامه داد که در زندان به آن‌ها اجازه خوردن پیتزا، بازی دومینو و خواندن سرود «داعش» داده می‌شد.

شهباز سلیمان گفت که به او و ده‌ها تن از یارانش در زندان، اجازه تماس با «داعش» از راه اینترنت داده شد در حالی که دستگاه‌های امنیتی ترکیه، در حال زمینه سازی برای تبادل اسرا بودند.

او ادامه داد: «به من این آزادی داده شد تا میان قرار گرفتن در فهرست تبادل اسرا یا دیپورت شدن به بریتانیا یکی را انتخاب کنم.»

او گفت: «پس از یک ماه انتظار در زندان‌های ترکیه، به ما گفته شد که اتوبوس‌هایی در انتظار ما است. سازمان اطلاعات ترکیه بر عملیات تبادل نظارت داشت. به ما گفتند که آزاد هستیم و سپس عملیات تبادل در مناطق مرزی صورت گرفت و به مناطق داعش منتقل شدیم.»

شهباز سلیمان از حمله مرگبار هفته گذشته به روزنامه طنز فرانسوی «شارلی ابدو» استقبال کرد. او همچنین نسبت به وجود هسته‌های خفته در اروپا و آمریکا هشدار داد و گفت: «بسیاری از برادران هستند که برای آغاز حملاتشان، تنها در انتظار فرمان هستند.»

پلیس مبارزه با تروریسم بریتانیا سال گذشته میلادی، درباره حضور شهباز سلیمان (۱۹ ساله) و هشام فوگار (۲۶ ساله) در سوریه تحقیق می‌کرد.

شهباز سلیمان تابستان ۲۰۱۳ هنگامی که با یک سازمان خیریه ترک که کمک‌های انسانی به حلب سوریه می‌فرستاد همکاری می‌کرد، ناپدید شده بود.

 

 اخبار بین الملل - عصر  ایران