اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری 2 قاچاقچی عتیقه در یزد



دستگیری 2 قاچاقچی عتیقه در یزد

2 قاچاقچی عتیقه در یزد دستگیر شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رییس پلیس آگاهی استان یزد گفت: بر اساس گزارش واصله مبنی بر سرقت کتیبه های سنگی حکاکی شده و دست نوشته قبرستان های قدیمی که دارای ارزش تاریخی و فرهنگی هستند ، موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ خالقی افزود: طی یک عملیات 2 قاچاقچی دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها 11 تخته کتیبه سنگی دست نوشته با مضامین قرآنی و هویتی کشف و ضبط شد.

وی گفت : کارشناسان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اقلام مکشوفه را کارشناسی کردند و مشخص شد این کتیبه ها دارای قدمت و ارزش فرهنگی و هویتی بالایی هستند./تابناک


ویدیو مرتبط :
گزارش تصویری کشف 45 شی عتیقه از 4 قاچاقچی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری قاچاقچی عتیقه‌های2هزار ساله



دستگیری قاچاقچی عتیقه‌های2هزار ساله

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضای استان اصفهان از دستگیری یك قاچاقچی عتیقه و كشف 12 شی عتیقه مربوط به دوره ساسانیان خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه پلیس ، سرهنگ خسرو احمدی گفت:در 48 ساعت گذشته ماموران گلوگاه شهید امامی شهرستان شهرضا حین كنترل خودروهای عبوری به یك نفر از مسافران اتوبوس شیراز به اصفهان مظنون  و وسایل بار وی را مورد بازرسی قرار دادند.

وی افزود : در بازرسی ماموران از ساك این مسافر 55 ساله كه «مرتضی – م» نام داشت 12 قطعه شی عتیقه و باستانی كشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا اظهارداشت: این اشیا شامل سكه، جام های نوشینی «ریتون» مزین به سر شیر و پلنگ و بز، عود سوزهای سنگی و یك ترازو بوده كه بر اساس نظر اولیه كارشناسان میراث فرهنگی  این اشیاءمربوط به دوران ساسانیان و دارای ارزش تاریخی می باشند.

وی افزود: بنا به گفته فرد دستگیر شده وی این اشیا را از یك دلال عتیقه، خریداری كرده و قصد داشته این آثار ملی و كهن را در اصفهان به فروش برساند كه خوشبختانه با تیزبینی و هوشیاری ماموران پلیس، ناكام ماند.

سرهنگ احمدی با بیان اینكه براساس قانون قاچاقچیان عتیقه با مجازات و جریمه های سنگین مواجه می شوند، خاطرنشان كرد: با تكمیل پرونده متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد./جام جم آنلاین