اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری یک گروه حفاری اشیای عتیقه در اصفهان



 فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از دستگیری و انهدام یک تیم حفاری اشیای عتیقه در یکی شهرستان های استان اصفهان خبر داد که با خود دستگاهی همراه داشتند که هر گونه حفاری و کاوش به قصد کشف اشیاء دفینه در سایتهای مختلف تاریخی امکان پذیر می ساخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرهنگ پاسدار عطاا.. شریفی "گفت: بر اساس اطلاعات واصله مبنی بر احتمال حفاری در یکی از شهرستانهای تابعه استان ، موضوع در دستور کار فرماندهی یگان حفاظت قرار گرفت و با انجام اقدامات لازم و با در نظر گرفتن مسائل حفاظتی و مراقبتی ، مسیرهای تردد احتمالی حفاران تحت پوشش قرار گرفت که خوشبختانه با تلاش و همکاری بی وقفه مامورین یگان حفاظت و عوامل انتظامی ، در یکی از محورهای مواصلاتی استان این تیم حفار دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند .


وی تصریح کرد: دستگاه فلزیابی که در اختیار این گروه قرار داشت، از نوع پیشرفته با قابلیتهای بسیار بالا بود، که هر گونه حفاری و کاوش به قصد کشف اشیاء دفینه در سایتهای مختلف تاریخی امکان پذیر می ساخت.


وی اظهار داشت : خوشبختانه با تلاش شبانه روزی مامورین از هر گونه اقدام مجرمانه در این خصوص جلوگیری بعمل آمد .

وی یادآورشد:حفاری با هر وسیله ای به قصد بدست آوردن اشیاء عتیقه و آثار تاریخی مطلقاً ممنوع و جرم محسوب می شود .


به گفته وی، در صورت مشاهده چنین جرایمی یگان حفاظت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان قاطعانه با افراد متخلف و همچنین افرادی که اقدام به حمل و نقل ، خرید و فروش و استفاده از دستگاه فلزیاب می نمایند برخورد خواهد نمود.


فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: طبق قوانین آمره ، متخلفان از مفاد قوانین مربوط به فلزیاب به ضبط و مصادره دستگاه فلزیاب محکوم می شوند و چنانچه دستگاه فوق در حین حفاری غیر مجاز به قصد کشف اموال فرهنگی -تاریخی مورد استفاده قرار گیرد علاوه بر مجازات فوق مرتکب به یک سال تا سه سال حبس مجازات مقرر در ماده 562 قانون مجازات اسلامی محکوم می شوند .

 

 اخبار  حوادث  -  خبر  آنلاین 


ویدیو مرتبط :
بازگشت اشیای عتیقه ایرانی از ایتالیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهپیمایی ۲۲ بهمن اصفهان دستگیری نداشت



 

 

راهپیمایی 22 بهمن

 

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت؛ در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه اصفهان هیچ کس به عنوان شرکت در جریان های سیاسی دستگیر نشده است. محمدرضا حبیبی در گفت وگو با ایسنا پیرامون بازداشت شده های ۲۲ بهمن ماه اصفهان اظهار داشت؛ با نام جریانات سیاسی فردی بازداشت نشده است، اما با توجه به اینکه مسیر های هر راهپیمایی بر اساس مقررات آن تعیین می شود طبق وظیفه باید با کسانی که خارج از این محدوده تجمع می کنند، برخورد شود. وی افزود؛ در ۲۲ بهمن ماه امسال تعداد اندکی از این تجمع های قانونی خارج از مسیر وجود داشت که طبق دستور تنها با کسانی که برای متفرق شدن سماجت کرده اند، برخورد قانونی شده است.