اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری یک نفر به اتهام 'جاسوسی برای اسرائیل' در کرمان



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

رئیس دادگاه انقلاب کرمان خبر داد:
دستگیری یک جاسوس اسرائیل در کرمان

رئیس دادگاه انقلاب کرمان گفت: با اشراف کامل اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و تلاش شبانه روزی ماموران اداره کل اطلاعات استان یک جاسوس در کرمان دستگیر و در حال محاکمه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دادخدا سالاری در این خصوص گفت: هیچ اقدام ضد امنیتی از چشم تیز بین ماموران اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان دور نمی ماند و هر کس به هر نحوی قصد همکاری با دشمنان نظام اسلامی را داشته باشد شناسائی و دستگیر خواهد شد.

 وی با اشاره به دستگیری فردی که در گذشته به کسب و کار تجارت در کشورهای جنوب شرق آسیا مبادرت داشته به جرم جاسوسی اظهار داشت: این فرد در آخرین سفر خود که به عنوان یک سفر تفریحی به کشور تایلند ، یکسری اطلاعات کشور را از طریق تماس با افسر اطلاعاتی سفارت اسرائیل در کشور تایلند به او تحویل داده است.

سالاری اظهار داشت: این فرد در مرتبه دوم قصد داشته با جمع آوری یکسری اطلاعات اقتصادی ، جغرافیائی و حتی یکسری اطلاعات از حوزه معادن استان، این اطلاعات را برای رابط خود ارسال کند که در این امر ناموفق بوده و دستگیر گردیده است .

وی خاطر نشان کرد: هم وطنانی که قصد سفر به خارج از کشور دارند باید مدنظر داشته باشند، که شاید در تور ماموران اطلاعاتی و جاسوسان دشمن قرار بگیرند و ناخواسته به دشمن کمک کنند .

سالاری تاکید کرد: افشا و انتقال هر گونه اطلاعات به افراد خارجی و سایر افراد در دیگر کشورها شروع یک خطای محرز است و در یک نگاه کلی شاید اطلاعاتی که منتقل می شود برای خود فرد چندان دارای اهمیت نباشد اما همین اطلاعات ساده و پیش پا افتاده برای یک افسر اطلاعاتی دشمن حکم اطلاعات کاربردی و ارزشمند را داشته باشد.

وی یاد آور شد: فرد دستگیر شده در ابتدای کار بوده و هنوز نتوانسته بود برای مرحله دوم اطلاعات را ارسال کند اما آنچه واضح و مبرهن است این جاسوس آگاهانه و داوطلبانه دست به این اقدام زده است و به زودی محاکمه به سزای عمل خود خواهد رسید./مهر
 


ویدیو مرتبط :
دستگیری 11 نفر به اتهام توهین به امام خمینی (ره)