اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری پزشک عامل سقط جنین در کرمان



دستگیری پزشک عامل سقط جنین در کرمان

بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت: پزشکی که در یک مرکز زیرزمینی و غیربهداشتی در کرمان اقدام به سقط جنین می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

 حمید اسحاقی افزود: بر مبنای گزارش‌های مردمی و پیگیری‌های نیروی انتظامی این پزشک متخلف که با آمپول فشار و قرص‌های غیر قانونی مرتکب این عمل می‌شد به دام قانون گرفتار شد.

وی بیان داشت: در زمان حضور نیروی انتظامی در محل 2 زن جوان درحال سقط جنین بودند که به لحاظ وخیم بودن شرایط جسمی به بیمارستان انتقال یافتند.

این مقام قضایی گفت: پزشک دستگیر شده مسن بوده و فارغ التحصیل رشته زنان و زایمان از دانشگاه مونیخ آلمان است که متاسفانه در یک شرایط غیر بهداشتی به این عمل خلاف قانون و شرع اقدام می‌کرده است.

بازپرس شعبه سوم دادسرای کرمان اظهارداشت: طبق مواد 622، 623 و 624 مجازات اسلامی هر کس عالما و یا عامدا به واسطه ضربه و یا آزار و اذیت و یا دادن دارو یا وسایل دیگر و همچنین هر طبیب یا دارو فروش که با دارو یا اقدام به جراحی زن حامله، موجب سقط جنین وی شود علاوه بر پرداخت دیه به از یک تا پنج سال حبس محکوم خواهد شد.

بازپرس شعبه سوم یادآور شد: قانونگذار در مواردی سقط جنین را مجاز دانسته است که به آن سقط درمانی نیز گفته می شود.

وی ادامه داد: در صورتی به لحاظ شرایط خاص یا نوعی بیماری که ادامه بارداری برای مادر دارای ضرر جانی باشد و این موضوع با نظر 2 پزشک مشاور و هیات مدیره نظام پزشکی نیز تایید شود، این اقدام بلامانع است.

اسحاقی تصریح کرد: این قانون تا قبل از 4 ماهگی قابلیت اجرایی دارد و پس از آن شرایط تغییر کرده و انتخاب بین 2 نفس است و در صورتی امکان سقط جنین خواهد بود که ادامه بارداری جان هر دو نفس را به خطر اندازد/.ایسنا


ویدیو مرتبط :
گربه عامل سقط جنین است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری عامل سقط جنین در باغ‌های اطراف مشهد



دستگیری عامل سقط جنین در باغ‌های اطراف مشهد

فردی كه در باغ‌های اطراف مشهد اقدام به سقط جنین می‌كرد شناسایی و دستگیر شد.

در پی اعلام گزارش‌هایی مبنی بر انجام عمل سقط‌جنین در باغ‌های اطراف مشهد ماموران مركزعملیات ویژه و افسران آگاهی كلانتری 44 مشهد تحقیقات خود را در این باره آغاز كردند.

پلیس در بررسی این گزارش، متهم پرونده كه مردی 70 ساله است را شناسایی و تحت كنترل و مراقبت‌های كاملا نامحسوس قرار داد. ماموران متهم را در حالی كه با یكی از طعمه‌های خود برای انجام عمل سقط‌جنین قرار ملاقات داشت داخل یك باغ دستگیر كردند.

بررسی‌های پلیسی نشان داد كه متهم با گوشی تلفن‌همراه از مراحل عمل سقط جنین فیلمبرداری نیز كرده است. تحقیقات پلیسی درباره این پرونده همچنان ادامه دارد./ایسنا