اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری مفتی کویتی به اتهام کمک مالی به جبهه النصره



اخبار,اخبار بین الملل,حجاج بن فهد العجمی


 اخبار بین الملل - دستگیری مفتی کویتی به اتهام کمک مالی به جبهه النصره

کویت یک مفتی سلفی را به اتهام کمک مالی به جبهه النصره دستگیر کرد.

به گزارش فارس به نقل از العربیه، دستگاه امنیتی کویت «حجاج بن فهد العجمی» مفتی سلفی را به اتهام کمک به گروه تروریستی جبهه النصره _شاخه القاعده در سوریه_ پس از بازگشت از قطر در فرودگاه کویت دستگیر کرد.

حجاج بن فهد العجمی یکی از سرشناس ترین مفتی‌های طرفدار القاعده در کشورهای حاشیه خلیج فارس است که حتی سابقه میانجیگری برای پایان درگیری‌ها میان تروریست‌ها الدولت اسلامی عراق و شام (داعش) و حرکة أحرار الشام وابسته به القاعده را هم دارد.

کویت در حالی این مفتی سلفی را در فرودگاه به محض ورود به این کشور دستگیر کرده که از ابتدای بحران در سوریه از سال 2011 میلادی این کشور به همراه دیگر دولت‌های حاشیه خلیج فارس از جمله قطر، بحرین، امارات و عربستان سعودی از حامیان اصلی تروریست‌های مسلح در سوریه هستند ولی طی چند هفته اخیر پس از آنکه آمریکا برای کمک به دولت کردستان عراق وارد عملیات نظامی مستقیم علیه داعش شد و شورای امنیت سازمان ملل هم هرگونه همکاری با داعش را ممنوع کرد، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز همصدا با غربی‌ها به صف مخالفان داعش پیوسته‌اند.

این درحالی است که تا قبل از این تحولات علی رغم حملات داعش به شهرهای مختلف عراق و سوریه و قتل عام فجیع مردم، این کشورها از هرگونه محکومیت داعشی‌ها خودداری می‌کردند و با حمایت مالی و لجستیکی آنرا «انقلاب مردمی» می‌نامیدند.


  اخبار بین الملل - فارس


ویدیو مرتبط :
اعدام زنی توسط جبهه النصره به اتهام «زنا» در سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری سه مقام ورزشی چین به اتهام فساد مالی



 

دستگیری سه مقام ورزشی چین به اتهام فساد مالی

پكن - سه نفر از مقام های مرتبط با فوتبال چین به اتهام فسادمالی و دریافت رشوه دستگیر شدند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا ، روزنامه 'ورزش چین' نوشت: ' شیه یالونگ ' معاون سابق فدراسیون فوتبال چین از جمله دستگیر شدگان است.همچنین ' وی شائو خویی ' رییس سابق تیم ملی فوتبال و ' لی دونگ شونگ ' رییس سابق كمیسیون داوری فدراسیون فوتبال چین دو نفر دیگر از بازداشت شدگان هستند.

وزارت امنیت عمومی چین در این مورد اعلام كرد سه داور نیز مورد بازجویی قرار گرفته اند و به اتهام تبانی برای انجام مسابقات و دریافت رشوه مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

این چندمین بار است در ماه های گذشته شماری از مقام های فدراسیون فوتبال چین به جرم رشوه خواری دستگیر می شوند.

رییس فدراسیون فوتبال چین مدتی پیش عوض شد و تعدادی از داوران نیز به جرم فساد مالی دستگیر و محاكمه شدند.