اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری مظنون قتل عام خانوادگی در پایتخت




دستگیری مظنون قتل عام خانوادگی در پایتخت

ماجرای قتل عام خانوادگی در خیابان قزوین در جنوب پایتخت با دستگیری یكی از اعضای این خانواده به عنوان مظنون اصلی به سكانس آخر خود رسید. گرچه متهم تاكنون به جرم خود اقرار نكرده است اما شواهد و قراین موجود در پرونده حكایت از این دارد كه فریده، محمد و معصومه قربانیان نقشه از پیش طراحی شده‌یی بودند كه عضو این خانواده برای آنها كشیده بود.

ماجرای جنایتی كه در آخرین ساعات سه‌شنبه شب گذشته در ساختمان چهار طبقه‌ای در محله آذری تهران به وقوع پیوست اما به همین جا ختم نشد چرا كه متهم سعی داشت با صحنه‌سازی قاضی پرونده و پلیس را گمراه كند اما دست او در پی تناقض‌گویی‌های آشكارش برملا شد.

 

در حال حاضر متهم پرونده به دستور بازپرس جنایی برای تایید سلامت روانی به پزشكی قانونی فرستاده شده تا مشخص شود آیا هنگام ارتكاب سه فقره قتل در حالت عادی به سر می‌برده یا دچار جنون بوده است.

مظنون اصلی در صحنه حاضر بود
وقتی كه خبر قتل سه تن از اعضای یك خانواده پنج نفره میان اهالی دهان به دهان می‌چرخید كسی فكرش را هم نمی‌كرد كه نزدیك‌ترین فرد به این خانواده مظنون اصلی این ماجرا باشد. یكی از اعضای این خانواده كه كارگر شركت معروفی بود و در زمان وقوع قتل‌ها باید برای شیفت شب در محل كارش حضور پیدا می‌كرد آن زمان آنجا نبود این موضوع را چند تن از همكاران او نیز تایید كردند.

 

همین سرنخ كافی بود تا كارآگاهان پلیس این مرد را به عنوان متهم اصلی زیرنظر بگیرند. پس از آنكه این مرد مورد بازجویی قرار گرفت مشخص شد كه اظهاراتش دچار تناقض‌هایی است. تناقض‌هایی كه در نهایت كارآگاهان را به این نتیجه رساند كه این سه قتل كار یك آشنا بوده است. این شد كه حالا به این مرد از سوی قاضی پرونده تفهیم اتهام شده است.

انگیزه متهم از ارتكاب سه قتل چه بود؟
آنچه از شواهد اولیه درباره این پرونده برمی‌آید حكایت از این دارد كه مظنون به قتل به دلیل اختلافات مالی كه با خانواده‌اش داشته دست به قتل آنها زده است. براساس شنیده‌های خبرنگار «اعتماد»، معصومه دختر 25 ساله متهم كه روز یكشنبه گذشته مراسم تشییع جنازه او به همراه مادر و برادرش برگزار شد برای كمك به یكی از دوستان خود از این نزدیك‌ترین فرد خانواده درخواست مبالغی پول كرده بود.

 

ماجرا از این قرار بود كه معصومه مدتی پیش برای عیادت یكی از دوستانش به بیمارستان فیروزگر تهران رفته بود و آنجا با خانواده فقیری آشنا شد كه توان پرداخت هزینه‌های درمانی خودشان را نداشتند.

 

این شد كه این دختر 25 ساله خواست تا پولی برای كمك به این خانواده اختصاص دهد. درخواست پول برای كمك به خانواده بی‌بضاعت جرقه‌یی در ذهن این عضو خانواده زد و اختلافات مالی قبلی را به آتشی شعله ور تبدیل كرد و در نهایت دامان اعضای این خانواده را گرفت. تحقیقات پلیس حكایت از این دارد كه پیش از این بین اعضای این خانواده و متهم درگیری‌های مالی وجود داشته است.

 

اختلافاتی كه این تصور را در ذهن متهم به وجود آورده بود كه اعضای خانواده‌اش می‌خواهند با هر شیوه و ترفندی از او پول بگیرند. همچنین در بررسی‌های اولیه ماموران از سابقه این مرد مشخص شد كه وی پیش از این برای ترك اعتیاد در یك مركز بازپروری معتادان بستری بوده است. علاوه بر این آثار متعددی از خودزنی روی بدن متهم نیز پیدا شد.

صحنه‌سازی با الگو‌برداری از صفحات حوادث
همزمان با حضور ماموران و بازپرس كشیك قتل در صحنه جنایتی كه همسایه‌های ساكنان ساختمان چهار طبقه پلیس را درجریان وقوعش گذاشتند آثار پاشیده شدن خون روی سقف خانه به دست آمد.

 

چوب دستی خونینی كه دو نفر از مقتولان یعنی فریده و پسرش محمد توسط آن به قتل رسیده بودند در پشت بام خانه كشف شد و پزشكی قانونی هم در معاینات اولیه علت فوت «معصومه» را خفگی تشخیص داد. با این حال آنچه در صحنه جرم به دست آمد حكایت از وقوع جنایت با طرحی هوشمندانه داشت. ماموران پس از حضور در محل جنایت متوجه به هم ریختگی وسایل در اتاق خواب متعلق به معصومه شدند.

 

همچنین زیر سر اجساد فریده و محمد نیز دو بالش دیده می‌شد به‌طوری كه در نگاه اول به نظر می‌رسید این دو در خواب به قتل رسیده‌اند. امااین همه ماجرا نبود. اجساد« فریده» و« معصومه» در حالی در دو قسمت جداگانه در خانه افتاده بود كه بخشی از بدن آنها عریان بود و این فرضیه را در ذهن پلیس تقویت می‌كرد كه این سه جنایت با یكی از دو انگیزه سرقت یا آزار و اذیت صورت گرفته باشد. اما نتیجه آزمایشات پزشكی قانونی حكایت از این داشت كه روی اجساد متوفیان هیچ‌گونه آثار آزار و اذیت وجود ندارد.

 

همچنین به هم ریختگی خانه از سوی اكیپ حفظ صحنه جرم، ساختگی عنوان شد و به این ترتیب مشخص شد فردی كه دست به این سه جنایت زده با انگیزه‌یی به جز سرقت یا ورود به عنف به خانه و آزار و اذیت ساكنان مرتكب جنایت شده است. فردی كه به نظر می‌رسید اطلاعاتی نیز درباره نحوه گمراه كردن پلیس و مسائل مربوط به قتل هم داشته است.

متهم هم صحنه‌سازی كرد
گرچه متهم هنوز به قتل اعضای خانواده‌اش اعتراف نكرده و این پرونده تا مشخص شدن نتیجه نهایی در شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت مفتوح است اما تحقیقات پلیس نقشه اولیه نحوه ارتكاب این سه جنایت از سوی متهم را ترسیم كرده است.

 

شواهد موجود در پرونده و همچنین نحوه بازسازی صحنه جنایت توسط متهم پلیس را به این نتیجه رسانده كه متهم در ابتدا با «فریده» درگیر شده و او را با چوب دستی به قتل رسانده و سپس « محمد» را كه موفق شده بود از خانه بگریزد با ترفندی به داخل خانه كشانده و او را نیز به قتل رسانده است.

 

سر و صداهایی كه ساكنان ساختمان چهار طبقه حدود ساعت 3:30 دقیقه بعد از ظهر آن روز شنیده بودند نیز احتمالا به همین درگیری‌ها باز می‌گردد. بر این اساس متهم در ادامه با «معصومه» تماس گرفت و در همین حین برای اینكه او متوجه قتل مادر و برادرش نشود بالشی را زیر سر آنها گذاشت تا «معصومه» فكر كند آنها خوابیده‌اند.

 

در پی مراجعه« معصومه» به خانه، متهم او را نیز با بند كفش و بدون ایجاد هرگونه سر و صدا به قتل رساند و پس از آن با رها كردن آلت قتل درپشت بام از خانه خارج شد. گرچه تحقیقات پلیسی در زمینه ارتكاب این سه جنایت صورت گرفته اما تا اعتراف متهم به ارتكاب قتل‌ها این پرونده در دادسرا مراحل قضایی خود را می‌گذراند و متهم نیز دراختیار كارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

 

این سه قتل در بیست و سوم مهرماه جاری در یك ساختمان چهار طبقه در حوالی خیابان قزوین در جنوب پایتخت رخ داد. دختر بزرگ خانواده و پدرش در پی مراجعه به خانه متوجه اجساد مادر خواهر و برادرش شده و با سر و صدا همسایه‌ها را خبر كرد.

پس از آن ماموران كلانتری 111 هفت چنار وارد كارزار شدند. و پس از تایید صحت خبر قاضی كشیك قتل را در جریان موضوع قرار دادند. بررسی‌های اولیه از این جنایت كه سه تن از اعضای خانواده پنج نفره قربانیان آن بودند حكایت از وقوع بی‌ سر و صدای این قتل‌ها داشت. سه قتلی كه دو فقره از آنها با چوب دستی و دیگری نیز توسط بند كفش به وقوع پیوسته بود./اعتماد


ویدیو مرتبط :
دستگیری دو مظنون دیگر در لندن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری عاملان قتل‌عام خانوادگی در همدان



عاملان قتل‌عام خانوادگی در همدان دستگیر شدند.

سه‌شنبه 12 اسفند ماه سال 93 مأموران کلانتری 11 همدان همراه با تیم تخصصی در بررسی بوی تعفن خانه‌ای در کوچه گلریز با اجساد چهار عضو یک خانواده روبه‌رو شدند.


در این جنایت مادری همراه دختر و دو پسر 30 و 37 ساله‌اش به طرز هولناکی کشته و در اتاق‌های مختلف و حمام خانه رها شده بودند.با توجه به فعالیت این خانواده در خرید و فروش اشیای عتیقه، پلیس در گام نخست تحقیقات و تجسس از بستگان نزدیک قربانیان به فرضیه قتل آنها در معامله زیرخاکی‌های گرانقیمت یا درگیری در تقسیم عتیقه‌ها رسید.


تحقیقات درباره این قتل‌عام خانوادگی با گمانه‌زنی‌های فراوان ادامه داشت تا اینکه عصر سه شنبه یکم اردیبهشت همه عاملان این چهار جنایت دستگیر شدند.بنابر این گزارش، تحقیقات برای رازگشایی از جزئیات این قتل‌عام ادامه دارد.


  اخبار  حوادث  - ایران