اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری مردی که 30 سال خلاف می‌کرد!



دستگیری مردی که 30 سال خلاف می‌کرد!

پلیس آگاهی با انتشار تصویر بدون پوشش یک متهم 50 ساله که با دادن وعده تحویل دستگاه پزبانک به مشترکین بانکی اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده بود، از مالباختگان خواست که در صورت شناسایی وی به پلیس مراجعه کنند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار حوادث - در پی مراجعه فردی به کلانتری 142 باغ‌فیض در 15تیرماه سال‌جاری و اعلام اینکه در حال بررسی میزان موجودی داخل حسابش بوده که متوجه شده تمامی وجه نقد داخل حساب برداشت شده است و پس از مراجعه به شعبه بانکی فهمیده فردی با جعل هویت و با استفاده از دفترچه حساب بانکی، اقدام به برداشت چندین میلیون تومان وجه نقد داخل حساب کرده، بررسی موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 5 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که با ارجاع پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی، کارآگاهان با بررسی حساب بانکی مالباخته محل برداشت از حساب، در شعبه بانک یکی از شهرهای حومه تهران را شناسایی کردند که با شناسایی شعبه بانک محل برداشت حساب، تصاویر دوربین‌های مداربسته آن مورد بررسی قرار گرفت و تصویر فردی که با مراجعه به بانک و معرفی خود به هویت مالباخته اقدام به برداشت پول از حساب مالباخته کرده بود، مورد شناسایی قرار گرفت.

با شناسایی تصویر برداشت‌کننده حساب، زمانی که تصویر این شخص در برابر مالباخته قرار داده شد، مورد شناسایی مالباخته واقع شد و مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که چندی پیش متهم، در حالی که خود را مأمور یکی از بانک‌های خصوصی معرفی کرده و کارت شناسایی و فرم‌های متعلق به این بانک را همراه خود داشت، با مراجعه به مغازه‌اش عنوان داشت که با توجه به استفاده از دستگاه پزبانک ( Poz Bank ) متعلق به این بانک در مغازه‌اش، وی می‌تواند با تکمیل فرم درخواست نسبت به تحویل دستگاه پزبانک بی‌سیم اقدام کند که با توجه به قرار داشتن کارت شناسایی بانک خصوصی داخل گردن این شخص، بدون بررسی دقیق قرار اوراق شناسایی، کلیه مشخصات شناسنامه‌ای و هویتی خود از قبیل نام و نام خانوادگی، کدملی، شماره شناسنامه، شماره تلفن‌همراه و .... خود را داخل فرم درخواست ثبت و در اختیار این شخص قرار داده و قرار شد تا در کمتر از یک هفته دستگاه پزبانک بی‌سیم را تحویل بگیرد اما از دستگاه بی‌سیم هیچ خبری نشد و چند روز پیش، زمانی که در حال بررسی صورت حساب گردش مالی حساب خود بوده، در کمال تعجب متوجه شده که تمامی موجودی چند ده میلیون تومانی آن برداشت شده است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده از مالباخته و همچنین بررسی شیوه و شگرد استفاده شده در برداشت از شعبه بانکی، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که متهم این پرونده، به احتمال فراوان یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کلاهبرداری است؛ که در پی آن بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار به ویژه در زمینه کلاهبرداری مورد بررسی قرار گرفت و همان‌گونه که کارآگاهان پیش‌بینی کرده بودند، یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه کلاهبرداری به هویت «محمد - ع» 53 ساله مورد شناسایی قرار گرفت.

بررسی سوابق این متهم نشان داد که برای اولین بار وی در چهاردهم تیرماه سال 60 به اتهام سرقت مسلحانه دستگیر و روانه زندان شده و پس از آزادی از زندان، مجددا با ارتکاب جرایم مختلف به ویژه در زمینه صدور چک بلامحل، خیانت در امانت، سوءاستفاده از سند مجعول، معاونت در کلاهبرداری، تخریب و ایراد ضرب و جرح عمدی، در طول سال‌های گذشته بارها دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار نیز پس از دستگیری در پنجم تیرماه سال 90 مجددا روانه زندان شده اما پس از گذشت مدتی و با تأمین قرار وثیقه از سوی همسایگان از زندان آزاد و مجددا متواری شده است.

همزمان با شناسایی هویت دقیق متهم و احتمال وقوع کلاهبرداری‌های مشابه، بررسی پرونده‌های مشابه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان تعدادی دیگر از مالباختگان را که متهم به همان شیوه و شگرد از آنان کلاهبرداری کرده بود را شناسایی کردند.

متهم در شگرد خود پس از دریافت مشخصات شناسنامه‌ای مالباخته، کارت عابربانک متعلق به وی را با طرح موضوع فقدان، کارت را ابطال کرده و دریافت عابربانک جدید با هویت مالباخته و مراجعه به شعبه بانک در یکی از شهرستان‌ها از حساب آنان برداشت کرده بود.

کارآگاهان با بررسی اظهارات مالباختگان و شناسایی تصاویر متهم از سوی آنان و همچنین شناسایی تصویر متهم در تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته بانکی، اطمینان پیدا کردند که تمامی این کلاهبرداری‌ها توسط «محمد» انجام شده که تصویر متهم به همراه آموزش‌های لازم در خصوص شیوه و شگرد انجام کلاهبرداری، ضمن انجام هماهنگی‌های لازم با حراست بانک در اختیار کلیه شعبات بانکی و کارمندان آنان قرار گرفت و در 27 شهریور امسال، فردی حدودا 50 ساله با مراجعه به شعبه بانک شهران و ارائه عابربانک و ضمن معرفی خود به عنوان صاحب‌حساب، اقدام به تکمیل فرم برداشت حساب به مبلغ چند میلیون تومان کرد اما کارمند بانک پیش از تحویل دادن مبلغ درخواستی، موفق به شناسایی تصویر متهم تحت تعقیب پایگاه دوم پلیس آگاهی با تصویر این شخص شد و با توجه به آموزش‌های ارائه شده، بدون ایجاد هرگونه حساسیت موضوع را از طریق رییس بانک به پلیس اطلاع داد و همزمان با حضور مأموران کلانتری در بانک، متهم دستگیر و در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با انتقال متهم به پایگاه دوم پلیس آگاهی و دعوت از مالباختگان، متهم از سوی تمامی آنان مورد شناسایی قرار گرفت و متهم نیز در ادامه تحقیقات، به ناچار لب به اعتراف گشود و به جعل عنوان مأمور بانک و برداشت از حساب مالباختگان اعتراف کرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه، رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به شناسایی تعدادی دیگر از مالباختگان پس از اولین اطلاع‌رسانی انجام شده از سوی اصحاب رسانه، گفت: با توجه به شیوه و شگرد متهم در کلاهبرداری از مشترکین حساب‌های بانکی بویژه مشترکین یکی از بانک‌های خصوصی و شناسایی تعدادی از مالباختگان پس از اولین اطلاع‌رسانی انجام شده از سوی اصحاب رسانه، در حال حاضر شناسایی دیگر شکات و مالباختگان احتمالی در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته که در این راستا دستور قضایی انتشار تصویر متهم صادر شد.

یگانه از کلیه مالباختگان و دیگر شکات که موفق به شناسایی متهم شده‌اند خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران‌بزرگ واقع در خیابان آزادی خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری مردی با لباس عجیب در مکه!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری مردی كه از 30 زن به بهانه ازدواج اخاذی می‌كرد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دستگیری مردی كه از 30 زن به بهانه ازدواج اخاذی می‌كرد

رییس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی از دستگیری مردی خبر داد كه به بهانه ازدواج، حدود 30 زن را اغفال كرده بود.

سرهنگ حسین بیدمشكی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینكه در هفدهم خردادماه سال جاری زنی با هویتی معلوم با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مدعی شد كه از سوی فردی اغفال شده است، گفت: این فرد در اظهارات خود عنوان كرد كه فردی به نام «محمدرضا» به بهانه ازدواج با وی او را اغفال كرده و پس از برقراری رابطه با تهدید و سوءاستفاده از این موضوع كه از رابطه‌شان فیلمبرداری كرده است، مبلغ 55 میلیون ریال وجه نقد و یك دستگاه گوشی تلفن همراه از او اخاذی كرده است.

رییس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی با بیان اینكه شاكیه در ادامه اظهارات خود عنوان كرد كه چندی پیش «محمدرضا» او را به عنوان خواهرش به خواستگاری فرد دیگری در مشهد برده است گفت: تحقیقات نشان داد كه این فرد با استفاده از این شگرد دختران زیادی را اغفال كرده است.

وی با بیان اینكه پس از هماهنگی‌های قضایی، شناسایی و دستگیری این فرد در دستور كار كارآگاهان پلیس آگاهی طرقبه شاندیز قرار گرفت، گفت: سرانجام با انجام كاراگاهان «محمدرضا» را در منزل شخصی‌اش دستگیر كردند.

بیدمشكی با بیان اینكه كارآگاهان در بازرسی از منزل وی گوشی تلفن همراه شاكیه و یك عدد كیس كامپیوتر كشف كردند گفت: محمدرضا در بازجویی‌ها در مواجهه با شواهد و مدارك موجود لب به اعتراف گشود اما ادعاهای شاكیه را قبول نكرد.

وی با بیان اینكه متهم علت و انگیزه اصلی خود را از اغفال دختران، خیانت همسر سابقش عنوان كرد، گفت: كارآگاهان در بررسی گوشی تلفن همراه متهم، حدود 30 شماره تلفن متعلق به زنان را كشف كردند كه احتمالا با آنان در ارتباط بوده است.

بیدمشكی با بیان اینكه كارآگاهان در بررسی‌های دریافتند كه اكثر شماره‌های موجود به علت حفظ آبرو و حیثیت و ترس از پیگردقضایی حاضر به طرح شكایت نشده‌اند گفت: پرونده متشكله به همراه متهم تحویل دادسرا شد./ایسنا