اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری مردی که به سبک فیلمهای هالیوودی گروگانگیری کرد



 سه سرنشین یک خودروی سواری روز 28 شهریورماه در خیابان مصطفی خمینی مشهد توقف کرده و با حمله به مردی جوان او را به زور سوار خودرویشان کردند و متواری شدند.

پدر گروگان که 53 سال سن دارد با اطلاع از این موضوع سراسیمه و مضطرب به کلانتری مصلای مشهد مراجعه و با اطلاع موضوع به پلیس، درخواست پیگیری‌های ویژه را کرد. فرمانده پلیس استان خراسان رضوی در این باره به شوک گفت: با توجه به اهمیت موضوع دستورات لازم برای پیگیری پرونده صادر  شد و فرمانده پلیس مشهد هدایت عملیات گسترده شناسایی و ردزنی آدم ربایان را برعهده گرفت. سرتیپ بهمن امیری مقدم افزود: تحقیقات علمی و اطلاعاتی پلیس در این رابطه با توجه به سرنخ‌های موجود باعث شناسایی یکی از عاملان آدم ربایی شد.

این جوان 23 ساله که مهرداد نام دارد در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در تجسس‌های پلیسی به آدم ربایی با همدستی دو دوستش اعتراف کرد. با این اعترافات، تیم‌های دایره آگاهی کلانتری مصلای مشهد، مخفیگاه آدم‌ربایان در بلوار شاهنامه منطقه فردوسی مشهد را شناسایی کردند و پس از هماهنگی قضایی محل را به طور ضربتی مورد بازرسی قرار دادند. در این عملیات ضربتی دو گروگانگیر دیگر پرونده که علی24 ساله و مهدی 25 ساله نام دارند دستگیر و گروگان از چنگ آنها نجات یافت.

فرمانده پلیس خراسان رضوی گفت: خوشبختانه از زمان اعلام موضوع آدم ربایی به پلیس تا لحظه دستگیری متهمان و رهایی گروگان 4 ساعت به طول کشید.


وی با تشکر از سرعت عمل و دقت پلیس مشهد در پیگیری این پرونده اظهار داشت: انگیزه آدم ربایان اختلاف قبلی و کینه ورزی‌های انتقام جویانه بوده است که این مسأله هشداری است برای پدران و مادران تا کنترل هیجانات و خشم را به فرزندان آموزش دهند و خود الگوی رفتاری در این زمینه برای خانواده باشند.

 

سرتیپ بهمن امیری مقدم گفت: حل مسائل، اختلاف‌ها و مشکلات از راه‌های غیر منطقی و غیر قانونی نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه برای خانواده‌های آبرومند مشکلات و گرفتاری‌های پیچیده‌ای را به وجود می‌آورد که گاه غیر قابل جبران هستند. وی تصریح کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند. علی که باور نمی‌کرد در کمتر از 4 ساعت نجات یابد به تیم پلیس گفت: مدتی پیش با آدم‌ربایان مشکلی داشتم و کار به دادگاه کشیده شد. من با قید سند آزاد شدم وآنان می‌خواستند با این اقدام انتقام بگیرند و مرا بترسانند.


  اخبارحوادث  - ایران 


ویدیو مرتبط :
کپی برداری سینمای ایران از فیلمهای هالیوودی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری عاملان گروگانگیری هولناك در دزفول



 

دستگیری عاملان گروگانگیری هولناك در دزفول

 

۲ گروگانگیر كه در اخاذی ۵۰۰ میلیون تومانی از خانواده گروگان ۱۶ ساله ناكام مانده و او را به قتل رسانده بودند، در شهرستان دزفول دستگیر شدند.

طراح اصلی این آدم ربایی، مردی بود كه در نزدیكی خانه مقتول مغازه داشت و وقتی در جریان گروگانگیری، هویتش فاش شد، پسر ۱۶ ساله را با شوكر شكنجه داد و سپس او را خفه كرد.

به گزارش «جام جم»، روز ۱۲ بهمن امسال، پسر ۱۶ساله ای از خانه اش در شهر دزفول استان خوزستان خارج شد تا به مدرسه برود؛ اما هنگام ظهر به منزل بازنگشت.

والدین این نوجوان كه دلواپس فرزندشان شده بودند، سراغش را از مسوولان مدرسه گرفتند؛ ولی آنها از او بی خبر بودند. پس از ناامیدی والدین نوجوان گمشده، پدر خانواده با حضور در پلیس آگاهی دزفول از گم شدن پسر نوجوانش خبر داد.

با شروع تحقیقات از سوی ماموران معلوم شد، مردی ناشناس با شاكی تماس گرفته و با ادعای این كه پسرش را ربوده، برای آزادی اش ۵۰۰ میلیون تومان پول خواسته است.

به این ترتیب ماموران ضمن آموزش به شاكی و خانواده اش از آنها خواستند در محل های قرار با آدم ربا حاضر شوند؛ ولی متهم از حضور در محل ملاقات خودداری می كرد.

كشف جسد پسر گمشده در كانال آب

در حالی كه تحقیقات ادامه داشت، ۲ روز بعد از آدم ربایی ماموران هنگام گشتزنی در حومه شهرك كریمی دزفول، نایلونی را داخل كانال آب مشاهده كردند و پس از باز كردن در نایلون، با جسد پسری نوجوان روبه رو شدند.

با هماهنگی قضایی، جسد به پزشكی قانونی منتقل و معلوم شد جسد متعلق به همان دانش آموز ربوده شده است.كارشناسان پزشكی قانونی نیز نظر دادند پسر نوجوان ابتدا شكنجه و بعد خفه شده است.

تقاضای ۵۰۰ میلیون تومانی از سوی گروگانگیر

با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند مرد آدم ربا همچنان با خانواده شاكی تماس می گیرد و تقاضای ۵۰۰ میلیون تومان پول می كند.

ماموران كه احتمال می دادند مرد آدم ربا با مقتول و خانواده اش آشنایی داشته باشد، به تحقیق از فامیل و همسایه ها پرداختند تا این كه معلوم شد مردی كه در نزدیكی خانه شاكی مغازه داشته، چند روزی است در محل كارش حاضر نشده و خانواده اش از او بی خبرند.

بنابراین مرد مغازه دار به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این كه روز پنجشنبه گذشته وی در خانه ای در حومه شهر دستگیر شد.مرد مغازه دار ـ متهم ـ در بازجویی اعتراف كرد با همكاری یكی از دوستانش پسر همسایه را كشته است.

اعتراف به گروگانگیری هولناك

عامل گروگانگیری به پلیس گفت: وقتی همسرم گفت مرد همسایه وضعیت مالی خوبی دارد، نقشه آدم ربایی را طراحی كرده و با همدستی دوستم آن را عملی كردیم.

روز حادثه چهره ام را با نقاب پوشاندم و با خودروی دوستم، پسر همسایه را از مقابل خانه اش تا مسیر مدرسه تعقیب كردیم و در میانه راه با سد كردن راه پسر دانش آموز، او را ربوده و به خانه ای بردیم و در تماس با خانواده اش تقاضای پول كردیم.

متهم به قتل اضافه كرد: چند ساعت بعد از گروگانگیری، در یك لحظه نقاب را از چهره ام برداشتم كه پسر دانش آموز مرا شناخت. به همین دلیل به كمك همدستم او را با شوكر شكنجه دادیم و وقتی بی هوش شد، با سیم برق خفه كرده و داخل كانال آب انداختیم.

در پی اعتراف متهم، همدست فراری اش نیز دستگیر شد و به همكاری با وی اعتراف كرد.

بنابر این گزارش، با توجه به این كه این حادثه هولناك موجی از وحشت را میان مردم شهر دزفول ایجاد كرده، دادستان شهر دزفول دستور ویژه ای را صادر كرد تا پرونده این ۲ مرد جنایتكار هرچه زودتر با صدور كیفرخواست به دادگاه كیفری استان خوزستان ارسال شود تا متهمان محاكمه و مجازات شوند.... / گزارش : جام جم آنلاین