اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری مدیر هكر



دستگیری مدیر هكر

رییس پلیس فتای تهران‌بزرگ از دستگیری عامل نفوذ به سایت یك موسسه آموزشی خبرداد.

سرهنگ كاكوان در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال شكایت مدیر یكی از موسسات آموزشی مبنی بر سوءاستفاده از سایت این موسسه، ماموران تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز كردند.

كاكوان ادامه‌داد: پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی با دسترسی به این سایت اقدام به نشر اكاذیب و تبلیغات منفی كرده و مطالبی برای هتك حرمت مدیران موسسه در قالب ایمیل به داوطلبان و والدین آنها ارسال كرده است.

وی افزود: متهم كه مدیر سابق این موسسه بود شناسایی و به این پلیس احضار شد وی پس از رویت مستندات به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را انتقام‌گیری عنوان كرد.

رییس پلیس فتای تهران‌بزرگ هشدارداد:هرگونه نفوذ غیرمجاز به سیستم‌های رایانه‌ای افراد یا ادارات و موسسات جرم تلقی شده و با عاملان آن برخوردی قانونی و قاطع خواهد شد./ایسنا


ویدیو مرتبط :
خبر تکانده از دستگیری مدیر آپارات - حمایت آریایی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری هكر 21 ساله در اصفهان



 

دستگیری هكر 21 ساله در اصفهان

 هكری كه به اطلاعات ایمیل و داده های محرمانه تعدادی از شهروندان دسترسی یافته بود توسط پلیس فضای تبادل اطلاعات اصفهان شناسایی ودستگیر شد.

به گزارش ایلنا، مصطفی صادقیان، سرپرست مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان تاكید كرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینكه فرد یا افرادی در فضاهای مجازی فیس بوك و یاهو با كاربران دیگر ارتباط برقرارکرده و پس از تبادل چند نامه الكترونیكی و پیام اقدام به هك صندوق ایمیل و دسترسی غیر مجاز به داده ها و اطلاعات شخصی و خانوادگی كاربران کرده اند با توجه به حساسیت موضوع مراتب در دستور کار ماموران پلیس فضای تبادل اطلاعات استان قرار گرفت.

وی افزود : با بررسی های فنی و گشت های اینترنتی چند كاربر كه به نوعی با موضوع در ارتباط بوده شناسایی و تحقیقات جامعی از آنان به عمل آمد.

این مقام مسئول تصریح کرد :در نتیجه تحقیقات انجام شده نهایتا فردی به نام "مسعود ـ الف" 21 ساله شناسایی و در یك عملیات غافلگیرانه دستگیرشد.

سرپرست مرکز اطلاع رسانی پلیس استان گفت : نامبرده ابتدا منكر هرگونه بزهی شد اما پس از رویارویی با مستندات و ادله الكترونیكی جمع آوری شده توسط پلیس اصفهان، به بزه ارتكابی اقرار کرد.

این مقام انتظامی افزود: متهم عنوان کرد که در محیط های فیس بوك و یاهو با دیدن اطلاعات كاربران آن سایت ها نظیر نام و نام خانوادگی و عكس و ... سعی در برقراری ارتباط با آنان کرده و پس از مدتی اقدام به دسترسی و ورود غیر مجاز به صندوق ایمیل و تهدید آنها با استفاده از محتویات ایمیل آنان می کرده است.

صادقیان با بیان اینکه متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است به شهروندان هشدار داد: فضای اینترنتی یك دنیای مجازیست كه در آن دوست و دشمن قابل شناسایی نیست لذا از اعتماد به افراد ناشناس در اینگونه فضاها جدداً خود داری کنید كه سهل انگاری در این امر تهدیدی جدی برای فرد ، خانواده ، شغل و حیثیت را بدنبال دارد.... / تحلیل:عصر ایران