اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری متهم متواری و اعتراف به قتل برادر+عکس



 
 اخبار حوادث - دستگیری متهم متواری و اعتراف به قتل برادر+عکس

فردی که با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است برادرش را که یکی از مجرمان سابقه‌دار و از اراذل و اوباش سطح یک منطقه باقرشهر و شهرری بود به ضرب گلوله به قتل رساند.


 اخبار,اخبار حوادث, دستگیری متهم متواری و اعتراف به قتل برادر

 

به گزارش  فارس، در مورخه 26 اردیبهشت‌ماه از طریق یکی از مراکز درمانی به کلانتری 175 باقرشهر اعلام شد که فردی به نام صابر . ج -متولد 1365-  بر اثر اصابت گلوله به ناحیه شکم مراجعه کرده و با وجود اقدامات درمانی فوت کرده است.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه از برادر مقتول به نام حسن . ص- متولد 1369- وی به مأموران گفت: به همراه برادرم - صابر- در خیابان 22 بهمن به صورت پیاده در حال تردد بودیم که ناگهان یک دستگاه خودروی پژو نقره‌ای به ما نزدیک شد و سرنشین آن اقدام به تیراندازی به سمت هر دو نفر ما کرد که گلوله به برادرم خورد و سرنشنیان پژو نیز بلافاصله از محل متواری شدند.

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ:
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور شعبه 102 دادگاه عمومی و انقلاب کهریزک، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در دستور کار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

نظریه پزشکی قانونی:
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره دهم، جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد.

نظریه پزشکی قانونی حکایت از آن داشت که گلوله از فاصله‌ای بسیار نزدیک به مقتول برخورد کرده و پس از ورود از ناحیه شکم و برخورد با عناصر حیاتی بدن از ناحیه شکم خارج شده است.

با توجه به اعلام نظریه پزشکی قانونی مبنی بر اصابت گلوله از فاصله نزدیک که نشان از کذب بودن اظهارات برادر مقتول داشت، دستگیری برادر مقتول در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

در مراجعه به محل سکونت خانواده مقتول، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که برادر مقتول از محل سکونت خود متواری شده است.

شناسایی مقتول به عنوان یکی از اراذل و اوباش سطح یک

در ادامه رسیدگی به پرونده کارآگاهان اداره دهم به بررسی سوابق حسن . ج پرداختند و اطلاع پیدا کردند که وی پیش از این سه بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت و مواد مخدر دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر با تأمین قرار وثیقه از زندان آزاد شده است.

همزمان با بررسی سوابق حسن، کارآگاهان در بررسی سوابق مقتول نیز اطلاع پیدا کردند که وی نیز از مجرمان سابقه‌دار و از اراذل و اوباش سطح یک منطقه باقرشهر و شهرری بوده و بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف زورگیری دستگیر شده است و در یکی از پرونده‌ها در سال 1391 توسط پلیس امنیت دستگیر شده و از وی یک قبضه اسلحه کشف شده است.

کارآگاهان اداره دهم با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه حسن در منطقه باقرشهر و در منزل یکی از بستگانش شدند و سرانجام پس از اطمینان از حضور متهم در داخل مخفیگاه در اواخر اردیبهشت ماه سال 93 و پس از گذشت یک سال زندگی مخفیانه، وی را دستگیر کردند.

در زمان دستگیری، حسن با استفاده از سلاح سرد همراه خود -یک قبضه قمه- یکی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی را از ناحیه دست مجروح کرد که با اقدام سریع سایر کارآگاهان، متهم قبل از هرگونه اقدام برای فرار، دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شد.

متهم پس از دستگیری در اظهاراتش صراحتاً به قتل برادرش اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت: در ساعت 23:00 به همراه برادرم - مقتول- با خودروی پراید متعلق به یکی از دوستان برادرم در حال تردد در منطقه باقرشهر بودیم که صابر از من درخواست کرد تا اسلحه کمری همراه خود را به او تحویل دهم که ناگهان اسلحه شلیک شد و به او برخورد کرد که بلافاصله برادرم را به بیمارستان منتقل کردم اما او فوت کرده بود.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر خاطر نشان کرد: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب قتل و به منظور تکمیل تحقیقات، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر شد و متهم جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 اخبار حوادث -  فارس 

 


ویدیو مرتبط :
اعتراف متهم اسیدپاشی اخیر تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری مادر آمریکایی متهم به قتل 6 نوزادش + عکس



اخبار,اخبار حوادث , قتل عمد

 

اخبار حوادث - دستگیری مادر آمریکایی متهم به قتل 6 نوزادش

پلیس آمریکا از دستگیری یک زن معتاد به متامفتامین و متهم به قتل شش نوزادش خبر داد.

به گزارش روزنامه دیلی‌میل، بنابر اعلام پلیس محلی ایالت یوتا، این زن آمریکایی که «مگان هانتزمن» نام دارد به دلیل اعتیاد به مواد مخدر و عدم تمایل به پذیرفتن مسئولیت مادری، شش نوزاد خود را به قتل رسانده و اجساد آنان را در گاراژی پنهان کرده بود. همسر سابق مگان پس از کشف جسد یک نوزاد داخل ظرفی پوشیده، موضوع را به پلیس اطلاع داد. این شش نوزاد بر اثر خفگی جان خود را از دست داده‌اند. همچنین پلیس بر این باور است که نوزاد هفتمی نیز مرده به دنیا آمده است.

این زن 39 ساله پس از دستگیری گفت: هیچ نگرانی و دلواپسی در مورد سلامت فرزندانش نداشته و دوست نداشته از آنان نگهداری کند.

هانتزمن در سال‌های به قتل رساندن فرزندانش از 1996 تا 2006 میلادی به مصرف متامفتامین اعتیاد داشته است.

پلیس محلی ایالت یوتا پس از دریافت گزارش پیدا شدن جسد نوزاد داخل گاراژ، بخش‌های دیگر این گاراژ را جستجو و در نهایت اجساد نوزادان دیگر را که داخل لباس و حوله پیچیده شده بودند، کشف کرد. 

اخبار حوادث - ایسنا