اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری متهم ایرانی قاچاق انسان در اندونزی



اخبار حوادث - دستگیری متهم ایرانی قاچاق انسان در اندونزی

متهم ایرانی پرونده غرق شدن ٢٥٠ پناهجو در حادثه جاوای شرقی اندونزی در سال ٢٠١١ در پایتخت این كشور دستگیر شد.

پلیس اندونزی اعلام كرده است كه به درخواست مقامات امنیتی استرالیا یك ایرانی متهم به قاچاق انسان را كه یكی از متهمان پرونده كشته شدن ٢٥٠ پناهجو در حادثه جاوای شرقی است در جاكارتا دستگیر كرده است. این ایرانی متهم است در سال ٢٠١٤ در حادثه جاوای شرقی كه در جریان آن ٢٥٠ پناهجو به دلیل سقوط قایق در دریا غرق شدند دست داشته است. در جریان این حادثه مرگبار، قایق حامل ٣٧٩ مهاجر كه از طریق آب‌های اندونزی به سمت استرالیا در حركت بود در آب‌های جاوای شرقی اندونزی غرق شد كه در جریان آن ٢٥٠ پناهجو كشته و تنها ٤٧ نفر زنده از آب بیرون آمدند. پناهجویانی كه در این حادثه جان خود را از دست دادند ایرانی، افغانی و پاكستانی بودند.


این در حالی است كه كشور استرالیا به عنوان یكی از كشورهای هدف مهاجران غیرقانونی مبارزه با قاچاقچیان انسان را به‌طور ویژه در دستور كار خود قرار داده است كه در تازه‌ترین نمود آن موفق به دستگیری متهم ٥٤ ساله ایرانی به كمك پلیس اندونزی شده است.از این حادثه به عنوان یكی از مرگبار‌ترین حوادث برای پناهجویان نام برده می‌شود.


به گفته مقامات استرالیا پس از گذشت سه سال یكی از متهمان ایرانی این حادثه هفتم آبان‌ماه در آپارتمان مسكونی خود در جاكارتای اندونزی بازداشت شده است. انتظار می‌رود با دستگیری این متهم، این پرونده بین‌المللی به مرحله نهایی خود نزدیك شده باشد. پیش از این پلیس اندونزی موفق به دستگیری دو متهم دیگر این پرونده نیز شده است.


قرار است متهم ایرانی قاچاق انسان براساس توافق استرداد مجرمان بین اندونزی و استرالیا به مقامات امنیتی این كشور تحویل داده شود.


 وقوع حادثه‌های مرگبار برای پناهجویان در كشورهای جنوب شرق آسیا همواره بازتاب گسترده‌یی در رسانه‌ها داشته است؛ موضوعی كه دولتمردان كشورهای مختلف را به تكاپو واداشته تا قوانین سختگیرانه‌تری در این راستا وضع كنند. با این حال فضای رسانه‌یی از اخبار گاه مرگبار برای پناهجویان تهی نمی‌شود.


قاچاقچیان انسان، اندونزی را به عنوان محلی مناسب برای اخذ اسكان در استرالیا تبلیغ می‌كنند با این حال شمار قابل توجهی از این پناهجویان در آب‌های اندونزی و در مسیر استرالیا بر اثر غرق شدن قایق‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

 

اخبار حوادث - اعتماد


ویدیو مرتبط :
مستند بیراهه-قاچاق انسان و هموطنان کشته شده در اندونزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری سه ایرانی در اندونزی به اتهام قاچاق موادمخدر



 

دستگیری سه ایرانی در اندونزی به اتهام قاچاق موادمخدر

 

سه ایرانی به جرم قاچاق موادمخدر در اندونزی دستگیر شدند.ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر اندونزی درعملیاتی

ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر اندونزی درعملیاتی سه قاچاقچی ایرانی را به همراه موادمخدر متآمفتامین به ارزش ۱.۵ میلیون روپیه (۱۷۵ هزار و ۵۰۰ دلار) دستگیر کردند.

این سه ایرانی با پرواز هواپیمایی قطرایرویز وارد اندونزی شده بودند و پلیس این کشور با مظنون شدن به آنان دستور تعقیب این سه نفر را صادر می کند و سرانجام هر سه را در هتلی در جاکارتا دستگیر می کند.

به گزارش ایسنا، این سه نفر، موادمخدر را در ۱۵۹ بسته کوچک پلاستیکی جاسازی کرده و آنها را بلعیده بودند..... / خبرگزارى ایسنا