اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری كلاهبردار 3 میلیاردی در اصفهان



دستگیری كلاهبردار 3 میلیاردی در اصفهان

فردی كه با ارائه چك جعلی اقدام به خرید بیش از سه میلیارد ریال اجناس و لوازم خانگی از صنوف مختلف كرده بود توسط ماموران پلیس استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین حسین زاده" رییس پلیس آگاهی استان اصفهان در این باره اظهار داشت:در پی دستگیر فردی به نام"رضا-خ"توسط ماموران پلیس مركز استان به اتهام ایجاد مزاحمت،در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این متهم از سوی مراجع قضایی و انتظامی شهرستان اهواز به اتهام كلاهبرداری تحت تعقیقب می باشد،به همین جهت رسیدگی به این پرونده به پلیس اگاهی استان ارجاع داده شد.

وی افزود: با اقدامات ویژه پلیس آگاهی اصفهان و با استعلاماتی كه در این خصوص از پلیس آگاهی اهواز صورت گرفت مشخص شد كه "رضا" متهم پرونده چندی پیش با فردی از اهالی اهواز طرح دوستی ریخته پس از آنكه اعتماد او را جلب كرد با وعده شروع فعالیت مشتركشان در بازار اهواز او را به افتتاح حساب جاری ترغیب می كند.

این مقام انتظامی بیان داشت:وی كه فردی ساده بود فریب این كلاهبردار را می خورد و پس از اینكه دسته چكش را از بانك می گیرد مغازه ای اجاره كرده و مدتی با هم كار می كنند. "رضا" كه از ابتدای آشنایی با دوستش نقشه كلاهبرداری در سر می پروراند سرانجام توانست با فریب و نیرنگ دسته چك را از وی بگیرد.پس از مدتی بدون اطلاع او اقدام به خرید بی رویه اجناس و لوزام خانگی می كند و خود را نیز به هویت او معرفی می كند و با جعل امضایش چك ها را به فروشندگان ارائه می دهد.

این مقام مسئول در ادامه عنوان كرد: كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداری اصفهان با اقدامات ویژه پلیسی خود 185 فقره چك را از بانك دریافت می كنند كه تمامی آنها ضمن جعل امضاء به فروشندگان داده شده بود.

سرهنگ حسین زاده با بیان اینكه این كلاهبردار بزرگ توانسته بود تنها از شش نفر مبلغی بالغ بر سه میلیارد ریال كلاهبرداری كند گفت:در این خصوص پرونده تشكیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شده است.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان با بیان اینكه دسته چك یك مدرك شخصی است و باید هر فرد از مدارك شخصی خود به خوبی محافظت نماید گفت: مردم باید مراقب باشند و به بهانه اعتماد دسته چك و مدارك شخصی خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند زیرا با این كار نه تنها زمینه سوء استفاده و جرم توسط آنان فراهم می شود بلكه به نوعی پای خود آنان هم به عنوان مشاركت در جرم باز می شود./باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری بدهکار 9 میلیاردی بانکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری كلاهبردار 15 میلیاردی در قهوه‌خانه!



دستگیری كلاهبردار 15 میلیاردی در قهوه‌خانه!

فرمانده انتظامی استان مركزی از دستگیری موسس یك شركت سرمایه گذاری كه اقدام به كلاهبرداری 15 میلیارد ریالی از شهروندان كرده بود، خبرداد.

حوادث  - به گزارش ایسنا، سرهنگ عزیزالله ملكی در تشریح جزییات این خبر گفت: اوایل تابستان سال گذشته تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی استان مراجعه و از موسس یك شركت سرمایه گذاری در اراك به علت كلاهبرداری میلیاردی از آنان اعلام شكایت كردند.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، متهم در سال 89 با تاسیس یك شركت سرمایه گذاری و ایجاد یك دفتر نمایندگی و به كارگیری تعدادی كارمند اقدام به تبلیغات واهی و شناسایی و تشویق افراد به سرمایه گذاری در این شركت كرده و پس از جذب سرمایه های تعدادی از شهروندان، متواری شده است.

وی ادامه داد: در روند تحقیقات مشخص شد این فرد ضمن كلاهبرداری 10 میلیارد ریالی در استان مركزی، بیش از 5 میلیون ریال نیز در شهرستان های قم و مشهد كلاهبرداری كرده است.

فرمانده انتظامی استان مركزی با اشاره به تحقیقات ماموران انتظامی در دستگیری این فرد، گفت: بعد از انجام تحقیقات گسترده، فرد مورد نظر كه مدام مخفیگاه خود را تغییر می داد توسط ماموران پلیس امنیت عمومی استان در شهرستان كرج شناسایی و در پاتوق خود در یكی از قهوه خانه ها دستگیر شد./ایسنا