اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری قاچاقچیان عتیقه با شوکر



اخبار ,اخبار حوادث ,دستگیری قاچاقچیان عتیقه با شوکر

 

اخبار حوادث - دستگیری قاچاقچیان عتیقه با شوکر

فرمانده انتظامی شهرستان تالش از دستگیری قاچاقچیان عتیقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عباس اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت: ماموران انتظامی پاسگاه «طولارود» شهرستان تالش هنگام گشت‌زنی به یک دستگاه خودوری پاترول مشکوک شده و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی ادامه داد: پس از توقف خودرو ماموران اقدام به بازرسی از آن کردند که در جریان این بازرسی تجهیزات الکترونیک حفاری آثار باستانی کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش با بیان اینکه ماموران راننده و سرنشین این خودر را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند، گفت: متهمان در بازجویی اولیه پلیس اعتراف کردند که قصد داشتند پس از تاریکی کامل هوا اقدام به حفاری و کشف غیر مجاز آثار باستانی در نقطه‌ای معلوم کنند که ناکام ماندند.

به گفته اسماعیلی از سرنشینان خودروی توقیفی دو دستگاه گنج یاب پیشرفته، یک شوکر برقی، دو عدد قطب نما برای تعیین مسیر و سه عدد چراغ حفاری کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش اضافه کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. 

اخبارحوادث - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری قاچاقچیان عتیقه و تحویل آثار تاریخی به موزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری قاچاقچی عتیقه‌های2هزار ساله



دستگیری قاچاقچی عتیقه‌های2هزار ساله

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضای استان اصفهان از دستگیری یك قاچاقچی عتیقه و كشف 12 شی عتیقه مربوط به دوره ساسانیان خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه پلیس ، سرهنگ خسرو احمدی گفت:در 48 ساعت گذشته ماموران گلوگاه شهید امامی شهرستان شهرضا حین كنترل خودروهای عبوری به یك نفر از مسافران اتوبوس شیراز به اصفهان مظنون  و وسایل بار وی را مورد بازرسی قرار دادند.

وی افزود : در بازرسی ماموران از ساك این مسافر 55 ساله كه «مرتضی – م» نام داشت 12 قطعه شی عتیقه و باستانی كشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا اظهارداشت: این اشیا شامل سكه، جام های نوشینی «ریتون» مزین به سر شیر و پلنگ و بز، عود سوزهای سنگی و یك ترازو بوده كه بر اساس نظر اولیه كارشناسان میراث فرهنگی  این اشیاءمربوط به دوران ساسانیان و دارای ارزش تاریخی می باشند.

وی افزود: بنا به گفته فرد دستگیر شده وی این اشیا را از یك دلال عتیقه، خریداری كرده و قصد داشته این آثار ملی و كهن را در اصفهان به فروش برساند كه خوشبختانه با تیزبینی و هوشیاری ماموران پلیس، ناكام ماند.

سرهنگ احمدی با بیان اینكه براساس قانون قاچاقچیان عتیقه با مجازات و جریمه های سنگین مواجه می شوند، خاطرنشان كرد: با تكمیل پرونده متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد./جام جم آنلاین