اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری قاتل مامور ناجا در تهران



رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: شناسایی و دستگیری این قاتل فراری، توانمندی و قابلیت بالای نیروی انتظامی در برخورد با مجرمان را ثابت کرد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری قاتل فراری که مهرماه امسال با تیراندازی به سمت نیروهای انتظامی در بلوار مرزداران تهران بزرگ، یکی از نیروی های پلیس را به شهادت رسانده بود، خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ «عباسعلی محمدیان» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در ستاد آگاهی پلیس تهران بزرگ، افزود: حدود ساعت 21 روز بیست و هشتم مهرماه حادثه تیراندازی به سمت نیروهای پلیس و شهادت یکی از ماموران کلانتری 132 تهران بزرگ، به مرکز فوریت های 110 پلیس اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه ماموران اداره مبارزه با جرائم جنایی پس از وقوع حادثه در محل حاضر و عملیات پلیسی برای شناسایی و دستگیری قاتل را آغاز کردند، اظهار کرد: کارآگاهان پلیس تهران بزرگ پس از یک هفته تحقیق و بررسی موفق به شناسایی هویت فرد قاتل شدند.

سرهنگ محمدیان با بیان اینکه قاتل پس از ارتکاب جرم از تهران خارج و محل سکونت و اختفای خود را مرتب عوض می کرد، گفت: قاتل فراری روز گذشته با اقدامات موثر و گسترده نیروی انتظامی دستگیر و از محل اخفتای وی، یک قبضه اسلحه کمری، 20 عدد فشنگ و مقداری مواد مخدر از نوع شیشه و کراک نیز کشف و ضبط شد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: شناسایی و دستگیری این قاتل فراری، توانمندی و قابلیت بالای نیروی انتظامی در برخورد با مجرمان را ثابت کرد.

سرهنگ محمدیان همچنین از دستگیری چهار آدم ربا در تهران خبر داد و گفت: اول آذر ماه سال جاری فردی با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی، ربوده شدن فرزند 23 ساله اش را به پلیس اعلام کرد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: براساس این گزارش، فرزند فرد شاکی در مسیر منزل ربوده شده و آدم ربایان در تماس با خانواده وی درخواست دریافت یک میلیارد تومان وجه نقد در قبال آزادی فرزندشان را مطرح می کنند.

وی افزود: موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و هویت دو نفر که احتمال می رفت در این آدم ربایی نقش داشته باشند، شناسایی شد و عملیات پلیس با هدف شناسایی کامل عوامل این آدم ربایی ادامه یافت.

سرهنگ محمدیان با اشاره به اینکه این آدم ربایی در محدوده پاسداران روی داده و فرد ربوده شده در منطقه شرق تهران زندانی شده بود، تصریح کرد: سرانجام بیست و سوم دی ماه امسال، پلیس موفق به شناسایی و دستگیری چهار عامل این آدم ربایی شد.
اخبار حوادث - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری قاتل فراری جنوب تهران در درگیری تن به تن با ریی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افسر ناجا بزرگترین زمین خوار تهران/ دستگیری تعدادی از وکلا و ماموران



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

افسر پلیس بزرگترین زمین خوار تهران/ دستگیری تعدادی از وکلا و ماموران

معاون دادستان تهران از جزئیات پرونده زمین خواری یک افسر نیروی انتظامی در پیچیده ترین پرونده زمین خواری پایتخت پرده برداشت.

مرتضی تورک در گفتگو با خبرنگار مهر از صدور کیفرخواست برای یک افسر نیروی انتظامی به دلیل زمین خواری در تهران خبر داد و افزود: در این پرونده تعدادی از ماموران نیروی انتظامی و وکلا دستگیر شدند.

وی افزود: در این پرونده که تحقیقات و بررسی آنها بسیار کار برد یکی از افسران نیروی انتظامی به نام "ح - الف" پیش از این در قسمت پلیس فرودگاهها مشغول به کار بوده است و از این طریق توانسته به فایل اطلاعات افرادی که در دهه اول انقلاب فرار کرده اند دسترسی پیدا کند. این متهم از طریق این اطلاعات به اراضی و خانه های این افراد دسترسی پیدا کرده و از طریق کلانتریها اقدام به ایجاد پرونده های سوری کرده است.

رئیس دادسرای ویژه زمین خواری گفت: متهم با نوشتن مبایعه نامه هایی به وسیله مادر بزرگ، اقوام و پدرش مدعی مالکیت اراضی را داشته و از محاکم قضایی احکامی به نفع خود گرفته است.

وی اظهار داشت: بر اساس استعلام از مرکز انفورماتیک دادگستری استان تهران در یافتیم که این افسر نیروی انتظامی تاکنون 50 فقره پرونده به نام خود در شعب دادگستری به ثبت رسانده است که بیشتر پرونده ها تصاحب اراضی و املاک از سازمانهای دولتی مانند اداره مسکن و شهرسازی، شهرداری تهران، منابع طبیعی و... بوده است.

تورک افزود: در یکی از پرونده ها این متهم توانسته است شرکت آب منطقه ای تهران را محکوم کرده و از آن 2 میلیارد تومان مطالبه کند.

معاون دادستان تهران گفت: این متهم همراه با سایر همدستانش 4 ماه است که در بازداشت به سر می برند و با توجه به صدور کیفرخواست منتظر تشکیل دادگاه این زمین خوار هستیم.

 

زمین خواری 1400 هکتاری در شمال غرب تهران

رئیس دادسرای ویژه زمین خواری همچنین از پرونده زمین خواری دیگر در تهران خبر داد و افزود: در این پرونده متهم در اوایل انقلاب که هنوز فرمانداریها و کمیسیونها تشکیل نشده بودند توانسته است مستندات 140 هکتار زمین را با نفوذ در برخی شوراها به 1400 هکتار زمین تغییر دهد.

وی افزود: متاسفانه پس از چندین سال منایع طبیعی تهران پیگیری چندانی برای بازپس گیری اراضی نکرد تا اینکه سه سال قبل این پرونده در دستور کار دادسرا قرار گرفت و به نتایج بسیار خوبی رسیده ایم.

تورک گفت: هر چند تا کنون 170 میلیارد تومان از این اراضی فروخته شده است ولی با حکم دادگاه امیدواریم 1400 هکتار از اراضی تهران که بیشتر در شمال غرب تهران است بازپس گرفته می شود./مهر