اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی زنان



اخبار حوادث - دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی زنان

فردی كه به تصاویر شخصی تعدادی از زنان قائمشهر دست یافته بود و اقدام به انتشار آنها در فضای مجازی می‌كرد توسط پلیس فتای این شهرستان دستگیر شد.

به گزارش اعتماد، هفته گذشته زنی هراسان به پلیس مراجعه و از انتشار تصاویر شخصی‌اش در فضای مجازی از سوی فردی ناشناس پرده برداشت. حساسیت موضوع باعث شد تا پیگیری آن در دستور ویژه كار ماموران پلیس فتای قائمشهر قرار گیرد و به این ترتیب ردیابی‌ها در فضای مجازی برای شناسایی و دستگیری عامل هتك حرمت آغاز شود.

به گفته سرهنگ بابایی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی مازندران ماموران با انجام اقدامات سایبری متهم اصلی انتشار تصاویر شخصی تعدادی از زنان قائمشهر را شناسایی و سریعا عملیات كشف محل اختفای او را آغاز كردند.

 سرانجام با شناسایی مخفیگاه، متهم در عملیاتی غافلگیرانه از سوی ماموران دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

به گفته سرهنگ بابایی عامل هتك حرمت در بازجویی‌ها به بزه انتسابی اعتراف كرد و گفت: «من برای پیدا كردن تصاویر شخصی زنان قائمشهر در اینترنت جست‌وجو می‌كردم و وقتی تصاویرشان را پیدا می‌كردم آنها را در لپ تاپم ذخیره می‌كردم و در زمان مناسب بر روی اینترنت قرار می‌دادم.»

اعترافات متهم نشان می‌داد كه تصاویر خصوصی تعداد دیگری از زنان قائمشهر در لپ‌تاپ او ذخیره شده و در روزهای آینده این احتمال وجود دارد كه آنها نیز منتشر شود به همین دلیل گروهی از ماموران پلیس پس از كسب مجوز از مراجع قانونی به بازرسی از خانه متهم پرداختند و موفق به كشف یك دستگاه لپ تاپ حاوی تصاویر خصوصی تعدادی دیگر از زنان قائمشهر شدند كه متهم قصد داشت این تصاویر را نیز در فضای مجازی منتشر كند اما با اقدام به موقع پلیس در انجام نقشه خود ناكام ماند. به این ترتیب و با تكمیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
اخبار حوادث - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی



دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی

رییس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی که با ایجاد صفحه‌ای جعلی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی یک شهروند اصفهانی کرده بود، خبرداد.

سرهنگ خسروی دراین‌باره گفت: درپی شکایت یکی از شهروندان اصفهانی مبنی براین که فرد یا افرادی با ایجاد صفحه‌ای جعلی در یکی از شبکه‌اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی وی کرده‌اند، ماموران اقدامات خود را آغاز کردند.

خسروی با بیان اینکه پس از تحقیقات متهمه شناسایی و به پلیس فتا احضار شد، گفت: متهمه که چاره‌ای جز اعتراف نداشت به بزه خود اقرار و انگیزه خود از این عمل را هتک حیثیت شاکی به علت مسائل شخصی و خانوادگی اعلام کرد.

رییس پلیس فتای استان اصفهان به افرادی که به هر نحو اقدام به هتک حیثیت در محیط مجازی می کنند هشدارداد : بر اساس قانون جرایم رایانه‌ای هر فرد که در فضای مجازی موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم کند، افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود./ایسنا