اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری عامل اغفال دختران در فضای مجازی



دستگیری عامل اغفال دختران در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای خراسان شمالی از دستگیری فردی که پس از دوستی با دختران در فضای مجازی ، آنان را مجبور به سرقت می کرد، خبر داد.

به گزارش جام جم، سرگرد سهیل خاکشور گفت: در پی مراجعه خانمی به پلیس فتا و ارجاع شکوائیه ای مبنی بر سرقت از حساب بانکی اش ، بلافاصله موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس فتا با انجام یکسری تحقیقات متوجه شدند مبلغ برداشت شده از حساب بانکی فرد شاکی از طریق دستگاه کارتخوان یکی از فروشگاه های تجاری بجنورد بوده است.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی در ادامه با اشاره به دستگیری فردی که از دستگاه کارتخوان استفاده کرده بود، اظهار کرد: در بازجویی های بعمل آمده مشخص می شود متهم ، خواهر شاکی است.

سرگرد خاکشور خاطرنشان کرد: متهم هر چند در ابتدا موضوع را کتمان می کرد اما چاره ای جز اعتراف به اغفال خود و خیانت به خانواده اش نداشت.

این مقام انتظامی افزود: متهم با چشمان اشک بار و بغض در گلو اذعان داشته حدود دو سال پیش از طریق فیس بوک با پسری آشنا شدم و پس از وابستگی به او در ابتدا از پول تو جیبی ام برای او شارژ تهیه می کردم اما در ادامه برای تامین خواسته هایش به سرقت از اموال خانواده ام روی آوردم. از کیف پول پدر، مادر و خواهرم سرقت می کردم.

 

گوشی تلفن همراه پدرم و گردنبند مادرم را نیز سرقت کردم و آخرین بار نیز از کارت بانکی خواهرم 100 هزار تومان برداشت کردم و آن را نزد صاحب فروشگاهی که از دستگاه کارت خوان او استفاده کرده بودم به امانت گذاشتم تا به مرور زمان برای پسر مورد علاقه ام از او خرید کنم.

به گفته رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی، پس از اعتراف تکان دهنده این دختر، پسر مورد علاقه اش شناسایی شد و به عمل بزهکارانه اش اعتراف کرد.

سرگرد خاکشور با توصیه به والدین برای کنترل فرزندان شان نسبت به استفاده از فضای سایبری هم چون چت روم و فیس بوک ، افزود: دوست یابی و ازدواج اینترنتی یکی از پدیده های نوینی است که در کشور ما رواج پیدا کرده و این موضوع به شکل نگران کننده ای در حال تبدیل شدن به یک معضل اجتماعی شده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه دوستی ها در فضای مجازی بر مبنای واقعی و صحیح بنا نشده است و برخی در این فضا سعی می کنند شخصیتی غیر از آن چه هستند ارائه و با وعده ازدواج، نیت های شوم خود را اجرایی کنند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه گاهی دوستی های اینترنتی به سرقت های سایبری نیز ختم می شود، تاکید کرد: آسیب های اجتماعی ناشی از استفاده نادرست فضای سایبری، گاهی آن قدر مخرب است که سرنوشت فرد را به تباهی می کشاند
/ جام جم


ویدیو مرتبط :
دستگیری هنجار شکن فضای مجازی توسط پلیس پایتخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری عامل اغفال دختران جوان در فضای مجازی



دستگیری عامل اغفال دختران جوان در فضای مجازی

رییس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری فردی كه با درخواست های غیراخلاقی اقدام به اغفال دختران و زنان در فضای مجازی می كرد، خبر داد و گفت : طبق بررسی ادله موجود مشخص شد تا كنون متهم با این طرفند اقدام به چندین فقره كلاهبرداری و اخاذی كرده است .

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتاسرهنگ' كاكوان ' رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اعلام كرد : پیرو شكایت خانمی جوان مبنی براینكه مدتی است كه فرد ناشناسی در محیط چت روم با بیان مسایل غیراخلاقی قصد كلاهبرداری از او را دارد ، ماموران اقدامات خود را آغاز كردند.

سرهنگ كاكوان افزود: شاكیه اظهار داشت فرد ناشناس او را تهدید كرده كه اگر به درخواست های وی مبنی بر ارتباط نا متعارف پاسخ مثبت داده نشود، اطلاعاتی كه از وی بدست آورده را در فضای مجازی منتشر كرده و موجب هتك حرمت وی می شود.

این مقام انتظامی گفت: ضمن بررسی ادعای شاكی و تایید این ادعا توسط كارشناسان و بررسی های تخصصی به عمل آمده متهم شناسایی و دستگیر شد ، در بازرسی از سیستم رایانه ای متهم تعداد زیادی كلیپ غیراخلاقی كه توسط خود این فرد تهیه شده بود كشف و ضبط شد.

سرهنگ كاكوان تصریح كرد: متهم كه با توجه ادله موجود چاره ای جز اعتراف نداشت، گفت: مدتی است كه اقدام به این كار كرده و هدفش از ارتكاب به این جرم اخاذی و كلاهبرداری از طعمه های خود بوده.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ در خاتمه ضمن بیان اینكه مردم با هوشیاری می توانند مانع بروز اینگونه جرایم در فضای مجازی بشوند، از تحویل متهم به دادسرا و روانه شدن وی به زندان خبر داد.

عدم رعایت نكات امنیتی دردسرساز شد

كافی نت دار دامغانی بدلیل عدم رعایت نكات امنیتی ، عامل سرقت از حساب را نتوانست شناسایی كند و خود به عنوان جرم تحویل مراجع قضایی شد.

سرگرد 'میراحمدی' رئیس پلیس فتا استان سمنان اعلام كرد : پیرو شكایت خانمی مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب بانكی وی، مأموران تحقیقات خود را آغاز كردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی های بعمل آمده مشخص شد، كلیه برداشت ها از طریق سیستم های كافی نتی در شهر دامغان صورت گرفته كه نهایتاً متصدی كافی نت به این پلیس احضار شد.

سرگرد میراحمدی افزود: پیرو بازجویی های صورت گرفته محرز شد كه متصدی مربوطه قادر به معرفی فرد یا افراد برداشت كننده نمی باشد و برابر آیین نامه ابلاغی ، دفاتر خدمات اینترنتی می بایست نسبت به دفتر ثبت اطلاعات مراجعین و نصب دوربین مدار بسته اقدام كرده باشند كه این مركز تاكنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است، لذا به نوعی  عدم رعایت نكات امنیتی ابلاغیه آیین نامه ی دفاتر خدمات اینترنتی جرم محسوب می شود و نهایتاً پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد و همچنین در خصوص پلمپ و خودداری از ادامه فعالیت واحد صنفی موصوف نیز اقدام مقتضی بعمل آمد.

رییس پلیس فتا استان سمنان در پایان به مدیران و متصدیان مراكز خدمات رایانه و اینترنتی هشدار داد: با توجه به ابلاغ آیین نامه دفاتر خدمات اینترنتی از سوی پلیس فتا ، در صورتیكه جرمی از سوی این مراكز رخ دهد و امكان شناسایی متهمان ممكن نباشد مسئولان آن  واحد صنفی به عنوان مجرم شناسایی می شوند./جام جم آنلاین