اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری عاملان سرقت زنان به شیوه «آویزان‌بری»



دستگیری عاملان سرقت زنان به شیوه «آویزان‌بری»

ماموران پلیس دو سارق حرفه‌ای كه اقدام به سرقت از زنان می‌كردند را دستگیر كردند.

در ساعت 20 روز 11 مردادماه سال‌جاری مأموران کلانتری 136 فرجام در حین گشت‌زنی در خیابان سراج متوجه فریادهای تعدادی از شهروندان شدند که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت مشکی را تعقیب می‌کردند.

مأموران کلانتری با مشاهده صحنه تعقیب سارقان موتورسوار توسط شهروندان، به تعقیب موتورسواران پرداخته و در بلوار دلاوران یکی از سرنشینان آن به هویت «فرهاد - ز» 37 ساله را دستگیر كردند اما راننده موتورسیکلت، با استفاده از شلوغی ایجاد شده در محل دستگیری همدستش و نهایتا رهاکردن موتورسیکلت در محل متواری شد.

با دستگیری یکی از سارقان و کشف کیف‌دستی سرقت شده، متهم لب به اعتراف گشود و به سرقت کیف‌های دستی زنانه به شیوه «آویزان‌بری» در خیابان سراج اعتراف کرد كه مأموران پس از دستگیری یکی از متهمان، با مراجعه به محل سرقت در خیابان سراج زن جوانی كه صاحب کیف بود را شناسایی كردند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه سوم دادیاری دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت كه با ارجاع پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی، کارآگاهان این پایگاه در اولین مرحله از اقدامات خود به بررسی سوابق «فرهاد - ز» پرداختند و مطمئن شدند که متهم یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کیف‌قاپی است که پیش از این چندین بار به جرم سرقت به شیوه کیف‌قاپی دستگیر شده و آخرین بار آن نیز مربوط به سال گذشته است که به تازگی از زندان آزاد شده است.

در ادامه تحقیقات و با توجه به دستگیری متهم در زمان ارتکاب سرقت، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و علاوه بر اعتراف به ده‌ها فقره کیف‌قاپی در مناطق مختلف شرق تهران، همدست خود به هویت «علیرضا- ع» 30 ساله را نیز معرفی کرد.

با توجه به اعترافات فرهاد و معرفی همدستش، کارآگاهان با شناسایی محل تردد علیرضا در منطقه دروازه‌غار این محل را تحت مراقبت‌های خود قرار داده و نهایتا در ساعت 21 شب 26 شهریور وی را دستگیر كردند.

با دستگیری علیرضا و با توجه به اعترافات بدست آمده از همدستش، او نیز به ناچار لب به اعتراف گشود و به ده‌ها فقره کیف‌قاپی از زنان و به شیوه «آویزان‌بری» اعتراف کرد.

در ادامه تحقیقات از متهمان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که هر دو متهم از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کیف‌قاپی به‌ ویژه به شیوه «آویزان‌بری» هستند که آخرین بار نیز پس از دستگیری، در زندان با یکدیگر آشنا شده و پس از آزادی و همچنین به واسطه سکونت در یک منطقه دروازه غار، با خرید یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی مشکی رنگ اقدام به تشکیل گروهی دو نفره کرده و برای جلوگیری از هرگونه دستگیری یا مقاومت احتمالی از سوی مالباختگان، در طول این مدت تنها به سرقت از خانم‌ها پرداخته‌اند.

با توجه به شیوه و شگرد استفاده شده در سرقت‌ها که متهمان با شناسایی مالباختگان خانم مراجعه کننده به شعبات بانکی، دستگاه‌های خودپرداز و ... از همراه‌بودن پول به همراه آنها اطمینان داشته و در مواردی نیز به صورت کاملا اتفاقی، اقدام به ارتکاب سرقت‌هایشان کرده بودند، کارآگاهان با جمع‌بندی شکایت‌های طرح‌شده در سطح کلانتری‌های مناطق مختلف شرق و شمال شرق تهران و بررسی سرقت های مشابه ده‌ها مالباخته زن را که عمدتا از ساعت 18 تا 22 و در زمان مراجعه آنان به محل زندگی، مورد سرقت قرار گرفته بودند، شناسایی كردند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن، رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان و همچنین شناسایی ده‌ها مالباخته زنی که متهمان را شناسایی كردند، قرار قانونی برای هر دو متهم صادر و متهمان برای رسیدگی تخصصی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و مالباختگان، در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند كه از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت مشکی رنگ، در مناطق مختلف شرق و شمال شرق تهران به‌ویژه در نارمک، رسالت، تهرانپارس، سراج و ... مورد سرقت قرار گرفته‌اند، خواست تا برای شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان ـ خیابان شهید ابوذر غفاری ـ بالاتر از بیمارستان رسالت مراجعه كنند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری عاملان ناآرامی بیمارستان اردبیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری عاملان باند سرقت از منزل 50 اصفهانی



رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از شناسایی وانهدام باند سارقان منزل با بیش از 50 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ خسروی در تشریح جزئیات این خبر گفت:به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از منزل وی ، بررسی موضوع در دستورکار ماموران پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کارآگاهان تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز کردند، گفت: آنان با انجام یک سری اقدامات پلیسی رد پای دو سارق را در این سرقت شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی آنان را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره انجام تحقیق و بازجویی از دو متهم دستگیر شده، گفت: متهمان در تحقیقات به عمل آمده به همکاری با سه سارق دیگر و دو مالخر اعتراف کردند که آنان نیز در عملیات‌هایی پلیسی دستگیر شده و تحت بازجویی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه از متهمان دستگیر شده سه دستگاه خودرو که متهمان از آنها در سرقت هایشان استفاده می کردند نیز توقیف شد، ادامه داد: در اعترافات به عمل آمده از متهمان دستگیرشده آنان به بیش از 50 فقره سرقت از منازل اعتراف کردند.

خسروی اضافه کرد: همچنین در بازرسی از مخفیگاه سارقان تعدادی از اموال مسروقه شامل طلاجات، ال سی دی ، لپ تاپ وغیره نیز کشف و ضبط شد.

وی با بیان این مطلب که ارزش اموال مسروقه بیش از یک میلیارد ریال بوده است،افزود: تاکنون حدود 35 نفر از مالباختگان مورد شناسائی قرار گرفتند و تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم به دادسرا تحویل داده شدند.


 اخبار  حوادث  - ایسنا