اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری عاملان راهبندان جاده سولقان



اخبار حوادث - دستگیری عاملان راهبندان جاده سولقان

رییس کلانتری 142کن از دستگیری جوانانی خبرداد که تفریحشان بستن راه مردم در جاده سولقان بود.

به گزارش مردم سالاری، سرگرد رسول بهرامی با بیان اینکه در ساعت18، سی‌ام خردادماه در پی اعلام مزاحمت چند جوان شرور در آدرس جاده سولقان و همچنین مراجعه حضوری چندتن از شهروندان به کلانتری ماموران این یگان بلافاصله رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند گفت: در بررسی‌های پلیسی و اخذ اظهارات شکات مشخص شد راکب و ترک‌نشینان دو دستگاه موتورسیکلت درحالی که مست هستند اقدام به بستن راه کرده و برای رانندگان مزاحمت ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله دو اکیپ از ماموران گشت این یگان به محل اعزام و به بررسی موضوع پرداختند گفت: ماموران مشاهده کردند چند جوان که میانگین سنی آنان بین 20 الی 25 سال است اقدام به بستن جاده و نگهداشتن خودروهای شهروندان و مزاحمت برای سرنشینان می‌کنند که متهمان به محض مشاهده عوامل این یگان، با دو دستگاه موتورسیکلت متواری شدند.

رییس کلانتری 142کن گفت: با فرار متهمان عملیات تعقیب و گریز پلیسی از سر گرفته شد و در نهایت دقایقی بعد ماموران ضمن به کارگیری سلاح اقدام به شلیک دو تیر هوایی کردند که «آرمان» 21 ساله و سامان 18ساله دستگیر و به کلانتری دلالت شدند و پرونده قضایی در این رابطه تشکیل و تلاش ماموران برای دستگیری دیگر اراذل و اوباش متواری کماکان ادامه دارد.

اخبار حوادث - مردم سالاری

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری عاملان ناآرامی بیمارستان اردبیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری عاملان گروگانگیری هولناك در دزفول



 

دستگیری عاملان گروگانگیری هولناك در دزفول

 

۲ گروگانگیر كه در اخاذی ۵۰۰ میلیون تومانی از خانواده گروگان ۱۶ ساله ناكام مانده و او را به قتل رسانده بودند، در شهرستان دزفول دستگیر شدند.

طراح اصلی این آدم ربایی، مردی بود كه در نزدیكی خانه مقتول مغازه داشت و وقتی در جریان گروگانگیری، هویتش فاش شد، پسر ۱۶ ساله را با شوكر شكنجه داد و سپس او را خفه كرد.

به گزارش «جام جم»، روز ۱۲ بهمن امسال، پسر ۱۶ساله ای از خانه اش در شهر دزفول استان خوزستان خارج شد تا به مدرسه برود؛ اما هنگام ظهر به منزل بازنگشت.

والدین این نوجوان كه دلواپس فرزندشان شده بودند، سراغش را از مسوولان مدرسه گرفتند؛ ولی آنها از او بی خبر بودند. پس از ناامیدی والدین نوجوان گمشده، پدر خانواده با حضور در پلیس آگاهی دزفول از گم شدن پسر نوجوانش خبر داد.

با شروع تحقیقات از سوی ماموران معلوم شد، مردی ناشناس با شاكی تماس گرفته و با ادعای این كه پسرش را ربوده، برای آزادی اش ۵۰۰ میلیون تومان پول خواسته است.

به این ترتیب ماموران ضمن آموزش به شاكی و خانواده اش از آنها خواستند در محل های قرار با آدم ربا حاضر شوند؛ ولی متهم از حضور در محل ملاقات خودداری می كرد.

كشف جسد پسر گمشده در كانال آب

در حالی كه تحقیقات ادامه داشت، ۲ روز بعد از آدم ربایی ماموران هنگام گشتزنی در حومه شهرك كریمی دزفول، نایلونی را داخل كانال آب مشاهده كردند و پس از باز كردن در نایلون، با جسد پسری نوجوان روبه رو شدند.

با هماهنگی قضایی، جسد به پزشكی قانونی منتقل و معلوم شد جسد متعلق به همان دانش آموز ربوده شده است.كارشناسان پزشكی قانونی نیز نظر دادند پسر نوجوان ابتدا شكنجه و بعد خفه شده است.

تقاضای ۵۰۰ میلیون تومانی از سوی گروگانگیر

با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند مرد آدم ربا همچنان با خانواده شاكی تماس می گیرد و تقاضای ۵۰۰ میلیون تومان پول می كند.

ماموران كه احتمال می دادند مرد آدم ربا با مقتول و خانواده اش آشنایی داشته باشد، به تحقیق از فامیل و همسایه ها پرداختند تا این كه معلوم شد مردی كه در نزدیكی خانه شاكی مغازه داشته، چند روزی است در محل كارش حاضر نشده و خانواده اش از او بی خبرند.

بنابراین مرد مغازه دار به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این كه روز پنجشنبه گذشته وی در خانه ای در حومه شهر دستگیر شد.مرد مغازه دار ـ متهم ـ در بازجویی اعتراف كرد با همكاری یكی از دوستانش پسر همسایه را كشته است.

اعتراف به گروگانگیری هولناك

عامل گروگانگیری به پلیس گفت: وقتی همسرم گفت مرد همسایه وضعیت مالی خوبی دارد، نقشه آدم ربایی را طراحی كرده و با همدستی دوستم آن را عملی كردیم.

روز حادثه چهره ام را با نقاب پوشاندم و با خودروی دوستم، پسر همسایه را از مقابل خانه اش تا مسیر مدرسه تعقیب كردیم و در میانه راه با سد كردن راه پسر دانش آموز، او را ربوده و به خانه ای بردیم و در تماس با خانواده اش تقاضای پول كردیم.

متهم به قتل اضافه كرد: چند ساعت بعد از گروگانگیری، در یك لحظه نقاب را از چهره ام برداشتم كه پسر دانش آموز مرا شناخت. به همین دلیل به كمك همدستم او را با شوكر شكنجه دادیم و وقتی بی هوش شد، با سیم برق خفه كرده و داخل كانال آب انداختیم.

در پی اعتراف متهم، همدست فراری اش نیز دستگیر شد و به همكاری با وی اعتراف كرد.

بنابر این گزارش، با توجه به این كه این حادثه هولناك موجی از وحشت را میان مردم شهر دزفول ایجاد كرده، دادستان شهر دزفول دستور ویژه ای را صادر كرد تا پرونده این ۲ مرد جنایتكار هرچه زودتر با صدور كیفرخواست به دادگاه كیفری استان خوزستان ارسال شود تا متهمان محاكمه و مجازات شوند.... / گزارش : جام جم آنلاین