اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری سردسته ایرانی تبار جاعلان سند در تایلند



اتهامهای گورات، شامل جعل سند رسمی و پذیرش اشیای دزدی است و ممکن است تا 10 سال حبس را برای وی به همراه داشته باشد.

مقام های تایلندی می گویند یک شهروند ایرانی را دستگیر کردند که بیش از یک دهه مدیریت شبکه جعل اسناد در تایلند را برعهده داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام های پلیس تایلند می گویند افزون بر بازداشت این شهروند ایرانی تبار، یک هزار و 53 گذرنامه دزدیده شده از بیش از 60 ملیت را نیز ضبط کرده اند.

فرد دستگیر شده که با نام مورل گورات (Murel Gurat) و 45 ساله معرفی شده، دو سال تحت تعقیب بوده است.

سرهنگ سونگساک راکساکساکول (Col. Songsak Raksaksakul) از پلیس تایلند می گوید گروه جاعلانی که بیش از یک دهه زیر نظر گورات فعالیت کرده اند، اکثرا تابعیت بنگلادشی و پاکستانی دارند.

اتهامهای گورات، شامل جعل سند رسمی و پذیرش اشیای دزدی است و ممکن است تا 10 سال حبس را برای وی به همراه داشته باشد.

آسوشیتدپرس نوشت: گورات، خودش با یک گذرنامه جعلی با نام 'اسرافیل بندار' در تایلند زندگی می کرد.

توضیحات آسوشیتدپرس، در حالی است که نام اسرافیل بندار، ایرانی است و نام مورل گورات ایرانی به نظر نمی رسد.

اخبار حوادث - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری جاعلان ویزای عراق ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابهامات در جریان پرونده دستگیری یک ملی‌پوش ایرانی در تایلند



اخبار ورزشی - ابهام در وضعیت رحمت اسدی؛
ابهامات در جریان پرونده دستگیری یک ملی‌پوش ایرانی در تایلند

خبرگزاری رویترز از دستگیری چهارمین متهم در ارتباط با پرونده عباس یزدان‌پناه خبر داد. او در تایلند بازداشت و تحت حفاظت شدید، به دوبی فرستاده شد. این ملی پوش پینت‌بال ایران به همراه تیم داتیس برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند بوده است.

ابهامات در جریان پرونده دستگیری یک ملی‌پوش ایرانی در تایلنددر اوایل فروردین ماه امسال، هنگامی که هنوز ایرانی‌ها‌ در نیمه دوم تعطیلات آغاز سال ‌بودند، خبری روی خروجی خبرگزاری‌‎‌ها قرار گرفت که از دستگیری یک ملی‌پوش تیم پینت‌بال ایران در تایلند خبر می‌داد.

 

هم‌اکنون‌ با گذشت بیش از ده روز از دستگیری وی، رسانه‌های خارجی دستگیری او را در جریان پرونده آدم‌ربایی یک تاجر ایرانی دانسته‌اند.

به گزارش «تابناک»، رحمت اسدی، بازیکن ملی‌پوش تیم پینت‌بال داتیس که برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا به همراه تیمش در تایلند است، در شامگاه روز هشتم فروردین‌ امسال توسط پلیس تایلند دستگیر شد.

بنا بر این گزارش، نیروهای امنیتی تایلند با مراجعه به هتل محل اقامت تیم داتیس، رحمتی را دستگیر کرده و بدون آنکه اتهامش را به او تفهیم کنند، او را با خود برده و سرانجام ‌‌تحویل پلیس دوبی دادند؛ گویا دستگیری و انتقال رحمتی از تایلند به امارات هم بدون هماهنگی با وزارت‌خارجه ایران صورت گرفته است!

اخبار,اخبار ورزشی , رحمت اسدی

 
در این باره، صمد اسدی، برادر این ملی‌پوش، چند روز بعد در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها می‌گوید: «پلیس تایلند یک ملی پوش ایرانی را دستگیر کرده و بدون آنکه به مسئولان ایرانی خبر بدهد، او را تحویل پلیس دوبی داده است. واقعاً جای تأسف دارد که آن‌ها هیچ اعتنایی به ایرانی‌ها نکرده‌اند. متأسفانه ‌کسی نیست که هم‌اکنون از برادرم در این ماجرا دفاع کند و واقعاً دیگر نمی‌دانیم باید چه کاری انجام بدهیم. رحمت اسدی متأهل است و خانواده‌اش چشم‌انتظار بازگشت او هستند».
 
اما در حالی که چندی بعد پلیس تایلند، اتهام اسدی را قتل عنوان کرده بود، روز گذشته، ‌رویترز اسدی را ‌چهارمین متهم پرونده ربوده شدن عباس یزدان‌پناه معرفی کرد و اینکه او در تایلند دستگیر و به پلیس امارات تحویل داده شده است.

گفتنی است، عباس یزدان‌پناه، تاجر‌ ایرانی‌تباری است که در سال ۱۹۹۸ تابعیت بریتانیایی گرفت و در سال‌های اخیر، در امارات سکونت داشت. وی‌ در ژوئن سال گذشته میلادی (تیر ماه سال ۱۳۹۲) ربوده شد‌.

همسر یزدان پناه در یکی از مصاحبه‌هایش اظهار داشته، وزارت امور خارجه بریتانیا به او گفته شوهرش در جریان یک آدم ربایی جان باخته است، ولی یک هفته بعد، یک مقام عالی‌رتبه وزارت کشور امارات، خبر مرگ وی را تکذیب کرد.

در ژانویه گذشته بود که دولت امارات اعلام کرد، سه ایرانی را به اتهام ربودن عباس یزدان‌پناه دستگیر کرده است و هم‌اکنون ‌رویترز دستگیری بازیکن تیم ملی پینت‌بال ایران در تایلند را هم در راستای همین پرونده دانسته و او را چهارمین متهم پرونده ربایش یزدان‌پناه می‌داند.

 

اخبار,اخبار ورزشی , رحمت اسدی

 
نکته عجیب اما در پرونده دستگیری اسدی این است که روزنامه‌های تایلندی ادعا کرده‌اند، او به دلیل ارتکاب قتل در دبی و فرار از آنجا ‌در حالی که قصد عزیمت به مالزی را داشته، دستگیر شده است.

از سوی دیگر، حمید نیکپور رئیس انجمن پینت‌بال فدراسیون ورزش‌های همگانی ‌اعلام کرده که تیم داتیس به صورت آزاد در این مسابقات شرکت کرده و برای انجام این سفر، هیچ گونه هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان، شورای برون مرزی و فدراسیون نداشته است.

به هر حال، هنوز وضعیت ملی‌پوش ایرانی تیم ملی پینت‌بال ـ که بیش از ده روز است دستگیر شده ـ مشخص نیست و ابهامات فراوانی در پرونده او به چشم می‌‌خورد.

اخبار ورزشی - تابناک