اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری سارق هدایای شرکت بزرگ لوازم‌خانگی



سارق هدایای شرکت بزرگ لوازم‌خانگی

دستگیری سارق هدایای شرکت بزرگ لوازم‌خانگی

رییس پلیس فتای تهران‌بزرگ از دستگیری فردی خبر داد که با ثبت اطلاعات خانواده خود، هدیه مشتریان یکی از شرکت‌های معروف تولید لوازم خانگی را می‌ربود.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان در گفت‌وگو با  ایسنا ، در تشریح جزئیات این خبر، گفت: چندی پیش نماینده حقوق یکی از شرکت‌های فروشنده لوازم‌خانگی با مراجعه به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات عنوان کرد که این شرکت تجاری پس از فروش کالاهای خود، اقدام به ارائه کارت هدیه به مبلغ 700 هزار تومان به مشتری‌های خود می‌کند.

وی با بیان اینکه این فرد اعلام‌کرد که چندی پیش با مراجعه چندین تن از مشتریان متوجه شده‌اند که کارت هدیه‌ای که برای خریداران کالاهای این شرکت در نظر گرفته شده بود، به دست آنها نرسیده است گفت: با توجه به حساسیت موضوع و ضربه خوردن اعتبار این شرکت بزرگ، کارآگاهان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی سرور‌های شرکت مشخص شد که یک شخص با یک آی‌ دی مشخص مکررا وارد سرور این شرکت شده و نسبت به ثبت اطلاعات اینترنتی خود به جای مشتریان اقدام می‌کند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه بررسی ماموران پلیس فتا برای یافتن سرنخی از این فرد آغاز شد، گفت: بررسی‌ها نشان داد که تمامی این اتفاقات توسط فردی رخ می‌دهد که پیش از این نمایندگی خدمات پس از فروش این شرکت را بر عهده داشته است.

کاکوان با بیان اینکه شیوه کار این شرکت بدین گونه بوده که پس از فروش کالا، کارمندان نمایندگی پس از فروش اقدام به نصب آن وسیله و دریافت اطلاعات مشتری برای ارسال کارت هدیه می‌کردند که این مجرم کارت هدیه را به نام اطرافیان و با آدرس‌های مورد نظر خود در سامانه شرکت ثبت کرده و کارت هدیه به جای رسیدن به مشتری اصلی، برای اعضای خانواده این فرد ارسال می‌شد.

وی با بیان اینکه تاکنون این فرد به 17 فقره سرقت بدین شیوه اعتراف کرده است، گفت: خریداران و مشتریان محصولات و لوازم‌خانگی دقت داشته باشند در صورتی که هدیه مورد نظر برای آنها ارسال نشد، مراتب را به مسئولان آن شرکت اطلاع دهند.
/ایسنا
 


ویدیو مرتبط :
شناسایی و دستگیری قاچاقچیان انواع لوازم خانگی در کارخانه ریسندگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری سارقان 8میلیاردی لوازم خانگی



اخبار حوادث - دستگیری سارقان 8میلیاردی لوازم خانگی

پنج سارق لوازم خانگی به ارزش 80 میلیارد ریال از انباری درجنوب تهران با جا گذاشتن کارت ویزیت بنگاه باربری در کمتر از 24 ساعت دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ خلیل شهبازی سرکلانتر انتظامی شهرستان ری روز یکشنبه که به همراه فرمانده پلیس آگاهی پایگاه هشت تهران بزرگ در محل وقوع سرقت حاضر شده بود، دراین خصوص به ایرنا گفت: در پی تماس نگهبان یکی ازانبارهای جنوب تهران درساعات اولیه بامداد یکشنبه یازدهم مردادماه با پلیس 110 مبنی بر وقوع سرقت لوازم خانگی از این انبار تیمی از ماموران کلانتری 168 سیزده آبان در محل وقوع سرقت حاضرشدند.

وی افزود: طبق اطلاعات واصله ساعت یک و 20 دقیقه بامداد روز یکشنبه نگهبان این انبار لوازم خانگی درحال استراحت بوده که پنج سارق از دیوارهای انباربالا آمده و پس ازتهدید نگهبان با سلاح سرد، دهان و دست و پای او را بسته و در اتاقکی حبس می کنند.

شهبازی تصریح کرد: سارقان به کمک هشت دستگاه کامیون خاور اقدام به تخلیه کلیه لوازم خانگی از این انبار کرده ولوازم خانگی سرقتی در دو انبار رباط کریم و اسلامشهر، تخلیه می کنند.

سرکلانتر شهرستان ری اظهارداشت: در پی وقوع این سرقت میلیاردی ماموران پایگاه هشت پلیس آگاهی تهران بزرگ با حضور در محل وقوع حادثه و با انجام یک‎سری اقدامات اطلاعاتی موفق به کشف کارت باربری از محل سرقت می شوند که از سارقان برجای مانده بود و همین کارت بعنوان سرنخ برای دستگیری سارقان کافی بود.

وی با بیان اینکه،عملیات دستگیری سارقان درکمتر از 24 ساعت به طول انجامید، خاطرنشان کرد: با پیگیریهای انجام شده هر پنج سارق تا ساعت 2 بامداد یکشنبه در تهران و اسلامشهر دستگیر و با اعتراف متهمان محل تخلیه بارمسروقه کشف شد.

شهبازی تصریح کرد: پس از هماهنگی لازم با مقام قضایی کلیه اموال و لوازم خانگی مسروقه به همراه یک دستگاه لیفتراک که برای تخلیه بار به سرقت رفته بود به این انبار بازگردانده و تحویل صاحب آن گردید.

سرکلانترانتظامی شهرستان ری در ادامه اظهار داشت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به ارتکاب این سرقت میلیاردی، سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف و احتمال سرقت های دیگر نیز از سوی پلیس آگاهی پایگاه هشت تهران بزرگ در حال بررسی است.

وی در ادامه ضمن انتقاد از عدم تجیهز انبار به سرقت رفته به دوربین های مدار بسته، گفت: تجهیز مناسب انبارهای مملو از کالا به دوربین های مدار بسته و استفاده از نگهبان محله تاثیر به سزایی در کاهش سرقت ها خواهد داشت.

اخبار حوادث - ایرنا