اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری سارقان طلای پیرزن‌ها در مشهد



فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی از دستگیری سارقان طلا و جواهر از پیرزن‌ها در مشهد خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار بهمن امیری‌مقدم امروز 30 خرداد ماه در نشست خبری که در محل پلیس آگاهی مشهد برگزار شد، در این سارق‌ها انسانیت مشاهده نمی‌شود زیرا در برخی موارد برخوردهایی خشنی با زنان مسن داشته‌اند، عنوان کرد: این سارقان با شگردهای مختلف از جمله خواستگاری، دعانویسی و … اقدام به سرقت طلا و جواهرات از پیرزن‌ها کرده‌اند.

وی اظهار کرد: این سارقان از سال گذشته سرقت‌های خود را شروع کرده‌اند و به افرادی مراجعه می‌کردند که سن بالایی داشته‌ باشند؛ سارقان از سادگی و ضعف جسمانی افراد استفاده می‌کرده‌اند تا به اهداف شوم خود در سرقت طلا برسند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی عنوان کرد: یکی از موارد با اهمیت در کشف سرقت‌ها چهره‌نگاری و حوزه پلیس است، اما در این پرونده افرادی که مورد سرقت واقع شده بودند، چندان چهره متهمان را به یاد نداشتند، ‌بنابراین هیچ آثاری از آنها در دست نبود.

امیری‌مقدم افزود: تیم ویژه‌ای برای دستگیری و پیگیری این پرونده در خصوص آگاهی تشکیل شد و این افراد به دلیل اینکه خود را پلیس رضوی می‌دانند، بسیار قوی عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم تذکرات و هشدارهای پلیس نسبت به اینکه با افراد ناشناس ارتباطی برقرار نشود، هنوز شاهد این اتفاق‌ها هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه این سرقت این زنان را از نظر روحی و جسمی با مشکل مواجه کرده بود، تصریح کرد: گشت‌ها و تیم‌های اطلاعاتی پلیس آگاهی در سطح شهر به جستجوی این افراد پرداخته و در مدت زیادی آنان را رصد کرده‌اند.

امیری‌مقدم اظهار کرد: یکی از سارقان متواری شد و سرانجام در شهرستان کرج و با تیراندازی ماموران دستگیر شد. این افراد تاکنون در مجموع به حدود 70 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این افراد با پول طلاهای به سرقت رفته، دو ماشین زانتیا، یک پراید، موتورسیکلت و … خریداری کرده‌اند،‌ گفت: طلا فروش‌هایی که با این افراد همکاری می‌کرده‌اند، همزمان با دستگیری سارقان دستگیر شده و پلمب شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان خاطرنشان کرد: 500 گرم طلای قیچی شده از سارقان کشف شده اما پیش‌بینی می‌شود سرقت‌های بیشتری داشته باشند و به همین دلیل همچنان پرونده مفتوح است.

امیری‌مقدم افزود: عکس این سارقان برای شناسایی و تشخیص سرقت‌های احتمالی دیگر در روزنامه‌ها به چاپ می‌رسد.

سرهنگ حسین بیدمشکی، رییس پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز عنوان کرد: از اوایل سال 93 شاهد سرقت طلا و جواهرات از زنان در مناطق مختلف مشهد بوده‌ایم و به جهت نوع کار سارقان، این موضوع توسط پلیس آگاهی یه صورت ویژه‌ای پیگیری شد.

وی ادامه داد: به دلایل مختلفی شناسایی و دستگیری این سارقان به طول انجامید، در شناسایی این باند بیشتر مالباختگان زنان مسن بوده‌اند که با توجه به شرایط روحی و روانی پیش آمده در زمان وقوع جرم حافظه آنان برای ارائه تصویر یا تشخیص چهره یاری نمی‌کرده و این امر، کار را برای پلیس آگاهی کمی دشوار کرد.

بیدمشکی با اشاره به اینکه نفر اول در جریان دستگیری توسط پلیس مقاومت کرد و سرانجام نیروهای پلیس با استفاده از سلاح، اقدام به تیراندازی کرده و با شلیک سارق را دستگیر کرده‌اند، اضافه کرد: سارق دیگر از مشهد متواری شده و به تهران گریخته بود که در آن‌جا شناسایی و دستگیر شد.

رییس پلیس آگاهی استان افزود: در حال حاضر این سارقان به تعداد زیادی از پرونده‌های سرقت خود اعتراف کرده‌اند، اما احتمال می‌رود که سرقت‌های بیشتری انجام داده باشند.

اخبار حوادث - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
مرحله سوم دستگیری سارقان مسلح مشهد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری سارقان مسلح در مشهد (عکس)



 اخبارحواد ث  - دستگیری سارقان مسلح در مشهد (عکس)

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان مسلح

 

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان مسلح

 

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان مسلح

 

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان مسلح

 

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان مسلح

 

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان مسلح

 

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان مسلح

 

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان مسلح

 

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان مسلح

 

اخبار,اخبار حوادث ,سارقان مسلح

 

 اخبار حوادث  - ایسنا