اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری زوج جوانی که تصاویر مبتذلشان را در اینترنت منتشر می کردند





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

زوج جوان تصاویر مبتذل منتشر می‌کردند/ هشدار در مورد انتشار عکس‌های خصوصی

زوج جوانی که تصاویر مبتذلشان را در اینترنت منتشر می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر،سرهنگ ایرج محمدخانی در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای اهداف پلیس فتا و کاهش جرایم در فضای سایبری، کارشناسان تیم رصد این پلیس طی بررسی های شبانه روزی در یکی از شبکه های اجتماعی خارجی، با شناسایی زوجی که تصاویر خانوادگی مبتذل خود را در این فضا منتشر می کرد، رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با بهره گیری از توان علمی و مهندسی، هویت زوج مورد نظر و محل سکونت آنان را در رشت شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی به پلیس فتا احضار کردند.

سرهنگ محمدخانی افزود: متهمان با مشاهده شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی اعتراف کردند که پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتا گیلان به شهروندان توصیه کرد که از انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی خود در اینترنت خودداری کنند و به این نکته توجه داشته باشند، انتشار محتوای خلاف عفت عمومی در فضای مجازی براساس بند 2 ماده 6 قانون مجازات اسلامی و ماده 14 قانون جرایم رایانه ای جرم تلقی و قانونگذار برای مرتکبان چنین جرایمی، مجازات جزای نقدی و حبس در نظر گرفته است.

سرهنگ محمدخانی در خاتمه تصریح کرد: افراد زیادی در شبکه های اجتماعی با اهداف خاص از پیش برنامه ریزی شده فعالیت دارند که به دنبال مقاصد مجرمانه مختلفی از جمله هتک حیثیت، اخاذی، کلاهبرداری، جعل هویت، سرقت اطلاعات و ترویج فرهنگ ابتذال غرب هستند که غفلت شهروندان از این موضوع، ممکن است کیان خانوادگی و حریم خصوصی آنان را تحت الشعاع قرارداده و از لحاظ روحی و روانی آسیب جدی را به پیکره خانواده وارد سازد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با زوج جوانی از کاروان ندا پرواز تهران در مدینه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری مردی که تصاویر خواهر و مادرش را در اینترنت منتشر کرد



سرهنگ اصغر باقریان در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش زنی با مراجعه به پلیس فتای غرب استان تهران از انتشار تصاویر خصوصی‌ در شبکه های اجتماعی خبر داد و تقاضای دادخواهی دارد.

به گزارش ایسنا، باقریان با بیان اینکه با توجه به اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا وارد عمل شده و با اقدامات سایبری عامل انتشار تصاویر در شبکه های اجتماعی را شناسایی کردند، گفت:‌این فرد به مقر پلیس احضار شده و تحت بازجویی گرفت که در تحقیقات اولیه مشخص شد متهم که برادر شاکیه است.

وی با اشاره به اعترافات متهم افزود: متهم در جریان بازجویی ها ضمن پذیرش جرم خود ادعا کرد که مادر و خواهرش پس از ازدواج شروع به آزار و اذیت همسرش کرده و با عناوین نامناسب و عیب‌جویانه سعی در تحقیر وی داشته اند که این مسئله باعث آزرده خاطر شدن همسرش و به چالش کشیده شدن زندگی مشترکشان شده بود و به همین دلیل برای جلب رضایت همسرش و کاهش خشم وی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی مادر و خواهرش در فضای مجازی کرده است.

به گفته رئیس پلیس فتای غرب استان تهران متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و ادامه روند رسیدگی به جرم به دادسرا تحویل داده شد.


  اخبار حوادث - ایسنا