اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری دومین فراری از زندان اصفهان



 

دستگیری دومین فراری از زندان اصفهان

 

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از دستگیری دومین فراری زندان مرکزی اصفهان در مسجد سلیمان خبر داد.

غلام رضا انصاری در گفت وگو با فارس در اصفهان، با بیان اینکه شش زندانی صبح روز جمعه ۱۰ تیر ۱۳۹۰ با حفر تونل از زندان دستگرد در استان اصفهان فرار كرده اند، اظهار داشت: نفر نخست این پرونده که طراح اصلی فرار از زندان سه روز بعد از فرار توسط مأموران پلیس آگاهی اصفهان در خوزستان در عملیاتی غافلگیرانه در رودخانه دز شهرستان دزفول در حال شنا دستگیر شد.

وی افزود: یکی دیگر از افراد فراری روز پنجشنبه ۱۷ تیرماه در کرمانشاه دستگیر شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان اضافه کرد: زندانی فراری دستگیر شده به جرم سرقت مسلحانه به ۲۷ سال حبس محکوم شده بود.

وی در ارتباط با چگونگی فرار این افراد از زندان تصریح کرد: این افراد شب ها با استفاده از آبكش و اجسام تیز اقدام به حفر تونل كرده و خاك آن را با استفاده از كیسه و ملافه به داخل چاه می ریختند.

انصاری بیان داشت: این زندانیان فراری، اصفهانی نبوده و اغلب این افراد به اتهام سرقت مسلحانه و یك نفر هم به اتهام مشاركت در قتل در زندان به سر می بردند..... / خبرگزارى فارس 


ویدیو مرتبط :
دستگیری سارق فراری از زندان با تعقیب و گریز با هلی‌کوپتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری متجاوز فراری از زندان



 

دستگیری متجاوز فراری از زندان

۲۰متهم فراری از زندان ۵ ماه پس از ربودن دختر ۲۰ ساله در تهران و آزار و اذیت وی دستگیر شدروز ۲۴ بهمن سال گذشته دختر

ساله ای با حضور در دادسرای جنایی شكایتی ارائه و عنوان كرد وقتی سوار خودروی پژوی مسافركش شدم، ۲ سرنشین خودرو در میانه راه با تهدید چاقو مرا ربودند و با انتقال به بیابان های اطراف تهران مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند و متواری شدند.

پس از این شكایت، سرپرست دادسرای جنایی دستور قضایی برای پیگیری این پرونده را صادر كرد و پرونده در دستور كار ماموران اداره ۱۶ پلیس آگاهی قرار گرفت.

با تحقیق از دختر جوان، وی مشخصات خودرو را ارائه كرد كه در مرحله مقدماتی از این تحقیقات ابتدا مالك خودرو شناسایی شد كه وی عنوان كرد خودرو را چند ماه پیش به صورت قولنامه ای به فردی به نام مهدی فروخته است.

● ۲ برادر سارق

درپی این اظهارات، در مرحله بعدی مهدی نیز دستگیر شد و در تحقیقات گفت: در خرید خودرو نقش واسطه را داشته و خودروی تحت تعقیب را برای فردی به نام سعید خریده است.

با استعلام سوابق سعید از بانك اطلاعات مجرمین پلیس آگاهی مشخص شد، سعید یك متهم سابقه دار در زمینه كیف قاپی و دارای چند سابقه كیفری است و چند سال پیش كه زندانی بوده، با دریافت مرخصی دیگر به زندان بازنگشته و تحت تعقیب قرار دارد.

سرهنگ لیراوی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی در این باره گفت: پس از به دست آمدن این اطلاعات در مرحله بعدی محل رفت و آمد سعید تحت كنترل نامحسوس قرار گرفت و سرانجام وی در محله اختیاریه وقتی خود را در محاصره پلیس دید، قصد درگیری با ماموران را داشت كه دستگیر شد.

● ردپای یك مجرم دیگر

معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی افزود: با دستگیری این متهم و دعوت از دختر شاكی، وی عنوان كرد ۲ فرد متجاوز در میان دستگیر شدگان نیست.

لیراوی اضافه كرد: در ادامه تحقیقات سعید اعتراف كرد در زمان وقوع جرم، خودروی وی در اختیار برادرش حمید قرار داشته كه او نیز از مجرمان سابقه دار بوده و از سال ۸۴ از زندان متواری شده است.

با اطلاعات ارائه شده از سوی سعید (برادر متهم) جستجو برای دستگیری متهم ادامه یافت تا این كه پس از ۵ ماه مخفیگاه تبهكار فراری در روستای زمان آباد حوالی كهریزك شناسایی و متهم تحت تعقیب قرار گرفته و دستگیر شد.

سرهنگ لیراوی تصریح كرد: با انتقال متهم وی از سوی شاكی شناسایی شد.

با دستگیری این ۲ برادر سابقه دار دو نفر از كسانی كه برای مرخصی متهمان وثیقه ملكی ارائه كرده بودند و با فرار آنها ملك مسكونی شان توقیف شده بود، با حضور در شعبه ۱۶ پلیس آگاهی عنوان كردند كه در چند سال گذشته این ۲ متهم با فرار خود آسایش آنها و خانواده شان را سلب كرده بودند.

لیراوی خاطرنشان كرد: با اعتراف متهم به آزار و اذیت دختر جوان، تلاش برای دستگیری دیگر همدست وی ادامه دارد.... / گزارش : جام جم آنلاین