اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری دندانپزشک کلاهبردار در یزد


فرمانده انتظامی مهریز استان یزد از دستگیری یک دندانپزشک قلابی که اقدام به کلاهبرداری و فعالیت غیرقانونی پزشکی می کرد خبر داد.

پایگاه خبری پلیس: فرمانده انتظامی مهریز استان یزد از دستگیری یک دندانپزشک قلابی که اقدام به کلاهبرداری و فعالیت غیرقانونی پزشکی می کرد خبر داد.

سرهنگ منوچهر نصیری گفت: این فرد اقدام به فعالیت های غیرقانونی دندانپزشکی، ترمیم و ساخت دندان می کرد که مورد شناسایی و دستگیر شد.

نصیری افزود: این دکتر قلابی با صدور کارت تبلیغاتی در سطح شهر مهریز و با تاسیس غیرقانونی یک مطب دندانپزشکی در مهریز فعالیت داشت.

این مسوول اظهار داشت: در این راستا مأموران اطلاعات و امنیت مهریز با قرار دادن موضوع در دستورکار و با هماهنگی مقام قضائی، وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مهریز گفت: همچنین با هماهنگی مقام قضائی از مطب وی بازرسی بعمل آمد و ابزار الات ترمیم دندان و عمل جراحی و لوازم پزشکی غیرقانونی کشف و ضبط و محل فعالیت وی پلمپ شد.

نصیری تصریح کرد: متهم که دارای مدرک دیپلم و فاقد هرگونه مجوز و مدرکی بود عمل جراحی های خود را در مطبش انجام می داد و از این طریق سود کلانی به دست آورده بود.

وی گفت: پس از دستگیری و تشکیل پرونده، متهم به زندان مرکزی یزد منتقل شد که تحقیقات بیشتر در خصوص شناسایی مراجعه کنندگان و ارائه شکات شهروندان ادامه دارد.

مهریز 50 هزار نفری در 30 کیلومتری شهر یزد قرار دارد


ویدیو مرتبط :
دستگیری کلاهبردار تبلیغات شبکه های ماهواره ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در یزد



اخبار,اخباراجتماعی ,کلاهبردار میلیاردی در یزد

 رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: با همکاری دادستان عمومی و انقلاب مهریز، یک کارچاق کن که با ادعای اعتبار و نفوذ نزد مراجع قضایی، بیش از 10 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

«غلامعلی دهشیری» افزود: این متهم که کارمند بازنشسته یکی از نهادهای برخوردکننده با جرائم است، به لحاظ موقعیت و برخورداری از اطلاعات شغل پیشین و با کمک اشخاص بیرون از سازمان که با وی همکاری داشته‏‏‌اند، سوژه‌های دارای پرونده‏‏‌های سنگین مواد مخدر را شناسایی و سپس با ادعای نفوذ و تغییر در روند رسیدگی به پرونده از خانواده‏‏‌های افراد دارای پرونده، مبالغی را اخذ می‏‏‌کرده است.

وی ادامه داد: این متهم در هر مورد و به دفعات به بهانه‏‏‌های واهی مبالغی را بین 200 میلیون ریال تا پنج میلیارد ریال به طرق مختلف از این خانواده‏‏‌ها اخذ کرده است.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: البته این متهم مدعی است در سیر کلاهبرداری خود با یک قاضی اخراجی از دستگاه قضایی و یک وکیل نیز در ارتباط بوده و مبالغی را نیز به آنان داده است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد با اشاره به روند رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با مواد مخدر و قوانین واضح و مشخص آن، گفت: برخی افراد ساده لوح به گمان این که افرادی می‏‏‌توانند تغییری در حکم پرونده کنند و یا اِعمال نفوذ به ناحق داشته باشند، اسیر دست افراد سودجو و فرصت‌طلب و در پاره‏‏‌ای از موارد مبالغ بسیار گزافی را نیز از این طریق سرکیسه می‏‏‌شوند.

وی یادآور شد: پرونده‌ی مواد مخدر پس از انجام تحقیقات اولیه در دادسرا با صدور کیفر خواست توسط دادستان حوزه مربوطه به یکی از شعب دادگاه انقلاب جهت ادامه رسیدگی و صدور حکم ارسال می‎‎شود که پس از صدور حکم در محاکم دادگاه انقلاب، حکم آن قطعی است و در موارد احکام سنگین نیز موارد به دیوان عالی کشور و دادستانی کل ارسال و استیذان اجرای حکم صادر می‏‏‌شود.

دهشیری ادامه داد: قوانین مرتبط با جرائم مواد مخدر کاملاً واضح و صریح است و قاضی با رعایت مقررات و اصل تناسب جرم و مجازات در تعیین حداقل یا حداکثر مجازات، بنا به داشتن یا نداشتن سابقه کیفری مرتبط نسبت به تعیین مجازات اقدام می‎‎کند و موضوع عفو نیز در صورت وجود شرایط با نظر جمعی در کمیسیون عفو و بخشودگی تصمیم اتخاذ می‏‏‌شود و در نتیجه راه بر هرگونه نفوذ بسته و تنها معیار در آن، نص صریح قوانین است.

وی با اشاره تأثیر خانمان‌برانداز مواد مخدر که منشأ برخی آسیب‌‏‏های اجتماعی است و وجود قوانین و شدت مجازات این جرائم، نسبت به وسوسه ورود به این عرصه و کسب درآمدهای بادآورده هشدار داد و تصریح کرد: بهتر است که هیچ کسی اجازه ریسک این عمل خطیر را به خود ندهد.

وی ادامه داد: حتی چنانچه بر اساس خطا و وسوسه به این راه خطا و خطرناک وارد شد، بهتر است خود را اسیر کارچاق‏‏کن‎‎ها و افراد فرصت‎‎طلب و سود‎‎جو نگردانند که وقت و سرمایه خود را هدر می‌دهد.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: متهمان و محکومان و خانواده آنها باید از طریق مبادی و مراجع قانونی مطالبات و در خواست‎‎های خود را پیگیری کنند.


 اخبار   اجتماعی   -   ایسنا