اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری دزدان شب‌رو شرق تهران



دستگیری دزدان شب‌رو شرق تهران

راز سه پسر جوان که با پرسه شبانه در خیابان های شرق تهران، خودرو سرقت می کردند با شک پلیس به یکی از دزدان فاش شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت 20دقیقه بامداد نهم آبانماه مامورین گشت کلانتری 157 مسعودیه هنگام گشتزنی در خیابان "فریدون محمدی" به یک دستگاه پراید یشمی رنگ مشکوک شده و با بررسی مشخصات خودرو از طریق مرکز پیام دریافتند خودرو مذکور سرقتی است.

به دنبال این موضوع ماموران بلافاصله خودرو را متوقف به پارکینگ منتقل کرده و راننده را نیز پس از دستگیری برای تحقیقات بیشتر به کلانتری بردند.با انتقال سارق جوان وی تحت بازجویی های پلیسی قرار گرفت در جریان بازجویی ها متهم که جوانی 27 ساله به نام "امیر"بود به ماموران گفت:ما سه نفر هستیم که با پرسه زنی شبانه در کوچه های خلوت منطقه مسعودیه تهران اقدام به سرقت خودرو و لوازم خودرو می کنیم.دو تن از همدستانم به پمپ بنزین رفته اند تا با خودرو 206 خود برای این خودرو سرقتی بنزین بیاورند.

با این اعترافات متهم ماموران به اتفاق وی به پمپ بنزین قائم مراجعه و خودرو پژو 206 را در جایگاه شناسایی و طی یک اقدام ضربتی دو جوان را که در حال سوختگیری خودرو بودند را دستگیر و به کلانتری انتقال داددند.

در جریان تحقیقات از متهم دستگیر شده ، مشخص شد اعضای این باند با پرسه زنی در خیابان های مسعودیه خودروهایی که به تجهیزات ایمنی مجهز نبودند را شناسایی کرده و در یک لحظه خودرو را به سرقت می بردند.

هم اکنون تحقیقات از متهمان برای کشف سرقت های دیگر آنها ادامه دارد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری عاملان ترمینیشن توسط پلیس فتا شرق تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری دزدان شب رو خشن در پایتخت/ مجروح کردن پسر صاحبخانه به خاطر سرقت دلار



دزدان,سرقت,حوادث سرقت,سرقت اززنان,سرقت ازدختران,روزحادثه

دستگیری دزدان شب رو خشن در پایتخت/ مجروح کردن پسر صاحبخانه به خاطر سرقت دلار

اعضای باند مخوفی که با بستن دست و پای نگهبانان از خانه های ویلایی و انبار کالا سرقت می کردند، در تحقیقات ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

حوادث - به گزارش  مهر، سیزدهم اردیبهشت ماه امسال مسئول کارخانه صنایع چوب با مراجعه به کلانتری 154 چیتگر به مأموران اعلام کرد که کارخانه اش واقع در جاده مخصوص مورد سرقت به شیوه "سرقت به عنف" قرار گرفته و سارقان پس از درگیری با نگهبان کارخانه و حبس کردنش  اقدام به سرقت اجناس داخل انبار کارخانه و دو دستگاه خودرو کرده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به عنف" و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مرد کارخانه دار پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کاراگاهان پلیس گفت: ساعت 08:30 صبح روز جمعه در منزل بودم که از کارخانه با من تماس گرفته شد که سرقتی در کارخانه انجام شده  به سرعت به کارخانه رفته و متوجه شدم که حدود ساعت 02:30 بامداد و به گفته نگهبان ، چهار نفر وارد کارخانه شده و ضمن ضرب و شتم ، با تهدید قمه اقدام به بستن دست و پای وی کرده و علاوه بر سرقت اجناس از داخل انبار و دفتر کارخانه، کامیون خاور و پیکان وانت کارخانه را نیز سرقت کرده اند.

نگهبان کارخانه در توضیح نحوه سرقت از کارخانه ، به کارآگاهان گفت: حدود ساعت 2 نیمه شب، با شنیدن صدا به سمت درب کارخانه رفته که ناگهان با چهار جوان قمه به دست روبرو شدم.

آنها مرا با سیم و کابل بسته و در داخل اتاق آمیزان کردند و تا ساعت 05:30 مشغول سرقت بودند که بعد از جمع کردن اموال داخل انبار ، آنها را بارِ کامیون خاور و وانت کرده و از کارخانه خارج شدند.

من نیز پس از رفتن آنها با تلاش زیاد موفق به باز کردن دست و پا شده و در ساعت 06:15 با تلفن 110 تماس گرفته و موضوع را به پلیس اطلاع دادم.

در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت ساعت 02:30 بامداد آخرین روز اردیبهشت مأموران کلانتری 151 یافت آباد در حین گشت زنی در منطقه خلیج فارس روبروی انبار آب و فاضلاب متوجه تقاضای كمك از داخل انبار یک شرکت شدند كه ضمن ورود به داخل انبار مشاهده کردند كه دو نفر نگهبان انبار توسط افرادی حبس شده اند. 

سارقین با مشاهده ماموران  با به جای گذاشتن دو دستگاه خودرو خاور و پیکان وانت سرقتی در محل ، اقدام به فرار کردند که در پی تعقیب و گریز ، یکی از سارقان به نام "جمال . ن" ( 25 ساله ) دستگیر و و در بازرسی از خودرو خاور پارک شده در مقابل درب انبار چندین قیچی آهن بر ، ماسك صورت نیزكشف شد.

با انتقال متهم به اداره پنجم پلیس آگاهی وی علاوه بر اعتراف به مشارکت در سرقت خیابان شهید بهشتی ، صراحتا به سرقت از کارخانه چوب اعتراف و هویت همدستان خود به اسامی "صادق . هـ" (24 ساله) ، "محمد . خ" (20 ساله) ، "امیر . گ" (19 ساله) و "علی . ج" ( 24 ساله ) را معرفی کرد. همچنین در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که هر چهار متهم بچه محل بوده و در خیابان خلیج فارس زندگی می کنند.

 همزمان با آغاز تحقیقات در اداره پنجم پلیس آگاهی ، مأموران کلانتری 151 یافت آباد روز سیزدهم خرداد  حین گشت زنی در خیابان خلیج فارس به یک دستگاه خودرو سواری سوناتا سفید رنگِ پارک شده مشکوک شدند. در بررسی سوابق آن مشخص شد خودرو روز هشتم خردادماه سرقت شده است. ماموران کلانتری با تحت نظر قرار دادن خودرو ، موفق به دستگیری "صادق . هـ" شدند که در ادامه متهم به عنوان یکی از مجرمان تحت تعقیب اداره پنجم شناسایی و برای انجام تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

همزمان با انتقال "صادق . هـ" به اداره پنجم ، هویت صاحب سوناتا شناسایی و جهت انجام تحقیقات به اداره پنجم دعوت شد.صاحب خودرو پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی ضمن شناسایی صادق در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: روز حادثه در خیابان هوانیروز ، یک دستگاه خودرو تویوتا کرولا سبز رنگ با آئینه ی سمت راننده برخورد کرده و باعث شکسته شدن آن شد اما راننده خودرو تویوتا مدعی شد "نیازی به تماس با 110 نیست ؛ خسارت را پرداخت خواهم کرد. اما ناگهان از پشت سر ضربه ای به سرم وارد شد و بعد از زمین خوردنم ، چند نفر مرا به باد کتک گرفته و نهایتا ماشین سوناتا را سرقت کردن ."صادق . هـ" علاوه بر اعتراف به مشارکت در سرقت از انبار شرکت ها ، ضمن تأیید اظهارات صاحب خودرو سوناتا به سرقت یک دستگاه خودرو سواری تویوتا در شهر جدید پرند نیز اعتراف کرد .

سرکرده باند  در خصوص نحوه سرقت خودرو تویوتا به کارآگاهان گفت : پس از دستگیری جمال و سرقت خودرو اول (سوناتا) ، نهم خردادماه به همراه دیگر اعضای گروه برای تهیه مخفیگاه به شهر جدید پرند رفته تا یک واحد آپارتمان اجاره کنیم.

در داخل بنگاه املاک بودیم که از غفلت صاحب بنگاه استفاده کرده و پس از برداشتن سوئیچ ماشین که آنرا بر روی میز گذاشته بود اقدام به سرقت خودرو کرده و به سرعت از محل متواری شدیم.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی خودرو تویوتا مسروقه که در اختیار دو عضو دیگر گروه قرار داشت، محل های تردد این دو متهم در منطقه پونک شناسایی و هر سه متهم ( علی ، محمد و امیر ) در روز بیستم خردادماه دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند .  

با دستگیری تمام اعضای گروه سرقت ، متهمان علاوه بر اعتراف صریح به سرقت به عنف از انبار شرکت ها به ویژه در منطقه غرب و جنوب غرب تهران ، به یک فقره سرقت به عنف منزل در منطقه میرداماد نیز اعتراف کردند.

با شناسایی محل سرقت متهمان در منطقه میرداماد، از صاحبخانه برای حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی و شناسایی متهمان دعوت شد.

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم ، بلافاصله متهمان را مورد شناسایی قرار داد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 01:30 بامداد روز چهارشنبه بیست و پنجم خرداد، چهار جوان وارد منزل شده و ضمن ضرب و شتم پسرم و زخمی کردن وی با چاقو ، اقدام به بستن دست و پا و دهان همگی ما کردندو تا ساعت 03:30 ما را در داخل یکی از اتاق های خواب محبوس کردند.

سارقان با زور و تهدید اقدام به گرفتن کلید گاوصندوق کرده و دهها هزار دلار آمریکا و یورو ، دهها سکه بهار آزادی ، حدود سیصد میلیون تومان طلا و جواهرات ، دو عدد قالیچه ، یک عدد ساعت طلا و مقادیر زیادی ظروف نقره و قدیمی را به سرقت بردند.

در ادامه تحقیقات از متهمان مشخص شد که آنها از طریق ساختمان نیمه کاره ای در مجاورت محل سکونت مالباخته ، وارد آشپزخانه ی منزل وی شده و پس از درگیری با پسر صاحبخانه و مجروح کردن وی با چاقو ، اقدام به سرقت اموال با ارزش داخل خانه کرده اند.

همچنین متهمان در ادامه به سرقت یک دستگاه خودرو سوناتا دیگر در منطقه سعادت آباد و رها کردن آن در شهرستان نوشهر نیز اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهمان در خصوص سرقتهای به عنف شرکتها، منازل و خودروهای سواری، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند. 

لذا از تمامی شکات و مالباختگانی که بدین شیوه مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند./مهر