اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری دانشجوی قلابی بعد از سرقت از ۲۰ نفر



مرد معتادی که به‌عنوان دانشجو وارد دانشگاه‌ها می‌شد و اموال دانشجویان را سرقت می‌کرد به دام پلیس افتاد.

چند روز قبل مأموران كلانتری119 مهرآباد جنوبی هنگام گشتزنی به مرد جوانی كه در پاركی در حوالی خیابان استاد معین نشسته و یك كوله پشتی همراهش بود مشكوك شدند. وقتی مأموران او را بازرسی كردند داخل كوله پشتی‌اش تعدادی گوشی تلفن همراه، دوربین عكاسی و چند كارت دانشجویی كشف كردند كه هیچ كدام متعلق به مرد جوان نبود. شواهد نشان می‌داد این وسایل سرقتی است به همین دلیل او بازداشت و به كلانتری منتقل شد.

متهم كه مجید نام دارد و 31ساله است گفت اموال مسروقه را از داخل كتابخانه چند دانشگاه معروف تهران سرقت كرده است. او اعتراف كرد در 2هفته گذشته اموال 20دانشجو را سرقت كرده است. وی صبح دیروز به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه34 تهران منتقل شد و از سوی بازپرس عموزاد تحت بازجویی قرار گرفت.

او كه خود نیز زمانی دانشجو بود در اظهاراتش گفت: من دانشجوی كارشناسی بودم اما چون به مواد‌مخدر از نوع شیشه اعتیاد پیدا كردم نتوانستم مدركم را بگیرم و درسم نیمه‌كاره ماند. این در حالی بود كه دختری را هم عقد كرده بودم و می‌خواستم با او ازدواج كنم ولی اعتیاد همه‌‌چیز را خراب كرد تا اینكه از 2هفته قبل تصمیم گرفتم از داخل دانشگاه‌ها سرقت كنم. یك كوله‌پشتی روی دوشم می‌انداختم و با ظاهری آراسته وارد كتابخانه می‌شدم و اموال دانشجویان را سرقت می‌كردم.

هیچ وقت زمان ورود و خروج به دانشگاه‌ها هیچ‌كس جلویم را نگرفت و خود دانشجویان هم وسایل‌شان را روی میزها رها كرده بودند و همین موضوع باعث شد من سرقت هایم را ادامه دهم. وی ادامه داد: در این مدت اموال 20دانشجو را دزدیدم و می‌خواستم آنها را یكجا بفروشم اما قبل از آن دستگیر شدم.

 

بررسی سوابق این مرد نشان می‌دهد او پیش از این بارها به اتهام سرقت و رابطه نامشروع دستگیر و زندانی شده است. براساس این گزارش، هم‌اكنون متهم در اختیار مأموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار و تحقیقات از او ادامه دارد.

اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری سارقان با اسلحه قلابی در تهران!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری دو دانشجوی اخراجی به علت سرقت، استعمال و توزیع موادمخدر، روابط نامشروع...



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دستگیری دو دانشجوی اخراجی با كلكسیونی از جرائم

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان سمنان از دستگیری دو دانشجوی اخراجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان به علت سرقت، استعمال و توزیع موادمخدر، روابط نامشروع و ... خبرداد.

سرهنگ ابوالفضل ایجی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح جزییات این خبر گفت: شب گذشته ماموران انتظامی فرماندهی انتظامی شهرستان سمنان دو جوان كه چندی پیش از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان اخراج شده بودند را به جرم سرقت موتورسیكلت بازداشت كردند.

وی ادامه داد: دو متهم دستگیرشده به وسیله موتورسیكلت سرقتی اقدام به توزیع موادمخدر در سطح شهر می‌كردند كه دستگیر شدند.

ایجی با بیان‌اینكه روابط نامشروع نیز از دیگر جرایم این دو جوان است، گفت: در بازرسی ماموران از محل زندگی متهمان كه با هماهنگی قضایی صورت گرفت، تعدادی فیلم و عكس مبتذل نیز كشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان سمنان، تامین هزینه‌های اعتیاد را انگیزه اصلی دو متهم برای انجام سرقت‌ها عنوان كرد و گفت: پلیس تمام توان خود را در مبارزه با سوداگران مرگ به كار گرفته و می‌طلبد كه اقشار مختلف جامعه نیز با احساس مسئولیت بیش از قبل نیروی انتظامی را در این مهم یاری كنند.

به گفته وی، متهمان پس از تشكیل پرونده‌ برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند./ایسنا