اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری جوانی که ۱۱ سال پیش پدر دختر مورد علاقه اش را کشت



جوانی که ۱۱ سال قبل پدر دختر مورد علاقه اش را از پا درآورده بود بعد از سال ها زندگی مخفیانه سرانجام سردی دستبند پلیس را بر دستانش احساس کرد.

 

خراسان:  جوانی که ۱۱ سال قبل پدر دختر مورد علاقه اش را از پا درآورده بود بعد از سال ها زندگی مخفیانه سرانجام سردی دستبند پلیس را بر دستانش احساس کرد. به گزارش خراسان اولین برگ از این پرونده که گواهی فوت مردی ۵۵ ساله به نام حسین بود روز ۱۶ تیر سال ۸۰ تکمیل شد. پیکر نیمه جان این مرد در حالی که در یکی از خیابان های مرکزی شهر افتاده بود توسط چند رهگذر به بیمارستان منتقل شد.

 

آثار متعدد کبودی روی بدن حسین به خوبی مشهود بود و شواهد از ضرب و جرح او به وسیله جسمی سخت خبر می داد. با این حال در شرایطی که علایم حیاتی ضعیفی در او مشاهده می شد پزشکان تلاش های خود را برای نجات وی آغاز کردند اما ساعتی بعد حسین به دلیل شدت ضرباتی که به سرش وارد شده بود روی تخت بیمارستان جان باخت. در پی مرگ این مرد با شکایت خانواده وی تحقیقات برای رازگشایی از علت مرگ وی آغاز شد. تحقیق از افرادی که او را به بیمارستان منتقل کرده بودند حاکی از آن بود دقایقی قبل جوانی قوی هیکل با وی درگیر شده و بعد از زدن چند ضربه چوب بر سرش از آن جا فرار کرده است.

 

این افراد نتوانسته بودند شماره پلاک موتورسیکلت فرد ضارب را به خاطر بسپارند اما این جوان هنگام فرار یک لنگه کفشش را جا گذاشته بود و این تنها سرنخ از عامل این جنایت بود. از سوی دیگر خانواده حسین نیز اطلاعات تازه ای در اختیار پلیس گذاشتند که مسیر تحقیقات را روشن کرد. دختر حسین در این باره گفت: مدت ها قبل پسری به نام مرتضی نسبت به من ابراز علاقه کرد و به خواستگاری ام آمد اما چون او جوان خوش نامی نبود، پدرم به او جواب رد داد. با این حال مرتضی بر خواسته اش پافشاری می کرد و چند مرتبه دیگر به خانه مان آمد اما باز هم با مخالفت پدرم روبه رو شد. رفت وآمدهای مرتضی مدتی ادامه داشت تا این که به تدریج تبدیل به مزاحمت شد.

 

او می گفت هر طور شده با من ازدواج می کند و هیچ چیز نمی تواند مانعش شود. او حتی چند مرتبه نیز با پدرم درگیر شد اما از مدتی قبل دیگر خبری از او نشد. اطلاعاتی که این دختر به پلیس اعلام کرد باعث ثبت نام مرتضی به عنوان اولین مظنون پرونده شد. زمانی که ماموران برای بررسی رابطه مرتضی با مرگ حسین به خانه پدری او رفتند معلوم شد او از چند روز قبل به محل نامعلومی رفته است و هیچ کس نیز از وی اطلاعی ندارد. این موضوع ظن پلیس را نسبت به مرتضی تقویت کرد و باعث ادامه یافتن تجسس ها شد.

 

در این میان مطابقت لنگه کفش به جامانده از ضارب با لنگه کفشی که در خانه پدری مرتضی کشف شده بود سبب شد جای تردیدی در قاتل بودن وی باقی نماند. با این حال مرتضی هیچ ردی از خود به جا نگذاشته بود. به این ترتیب بعد از مدتی پرونده با بی نتیجه ماندن تحقیقات به بایگانی سپرده شد. ۱۱ سال بعد از مرگ حسین، افسران آگاهی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد مرتضی به شمال کشور گریخته است و در یکی از شهرها به طور مخفیانه زندگی می  کند. به این ترتیب گروهی از ماموران با اخذ نیابت قضایی راهی این شهر شدند و مرتضی را که با دیدن پلیس قصد فرار داشت دستگیر کردند. او در جریان بازجویی های مقدماتی اتهام قتلی را که ۱۱ سال قبل مرتکب شده بود پذیرفت و گفت تصمیمی برای کشتن پدر دختر مورد علاقه اش نداشته اما در یک لحظه عصبانیت از او قاتل ساخته است. براساس این گزارش هم اکنون این مرد در بازداشت به سر می برد و پرونده اتهامی وی در مجتمع قضایی بعثت در دست بررسی است.... / خراسان


ویدیو مرتبط :
علاقه زیبای دختر و پدر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری پسری که برادر دختر مورد علاقه‌اش را کشت+عکس



اخبار حوادث - قاتل به پرواز تهران – آمستردام نرسید
دستگیری پسری که برادر دختر مورد علاقه‌اش را کشت+عکس

پسر جوان پس از اینکه نتوانست برادر معشوقه‌اش را برای ازدواج با خواهرش راضی کند، امیر را به طرز وحشتناکی کشت.

 در ساعت 8:45 پنجم بهمن‌ماه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110، یک فقره کشف جسد متعلق به مرد جوانی به کلانتری 141 شهرک گلستان اعلام شد.

با حضور مأموران در محل کشف جسد واقع در شهرک امید دژبان – خیابان عطار نیشابوری، جسد جوانی حدودا 20 ساله در حالی کشف شد که توسط قاتل یا قاتلین به داخل جوی آب منتقل و صورت جسد نیز به علت اصابت ضربات جسم سخت کاملا خون آلود و دچار شکستگی‌های شدید شده بود.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور قاضی رودگر، بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شناسایی جسـد
با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره دهم در اولین مرحله و برای شناسایی هویت جسد به بررسی پرونده افراد فقدانی پرداخته و اطلاع پیدا کردند که کمتر از 24 ساعت از زمان کشف جسد، یکی از اهالی شهرک امید دژبان به کلانتری 141 مراجعه و در خصوص فقدان پسر 22 ساله‌اش به نام امیـر اقدام به طرح شکایت کردند.

با شناسایی این خانواده و بررسی تصاویر بدست آمده از فقدانی (امیر)، کارآگاهان اقدام به شناسایی هویت جسد ناشناس کرده و جهت اطمینان بیشتر، خانواده فقدانی نیز به اداره دهم دعوت و آنها نیز هویت فرزند خود را شناسایی و تأیید کردند.

دستگیری و آزادی دو برادر
با آغاز تحقیقات از خانواده مقتول، آنها در اظهارات خود عنوان داشتند: امیر در ساعت 23:30 چهارم بهمن به همراه دو تن از دوستان خود به نام آرش و آیدین، از خانه خارج شده و از آن زمان دیگر به خانه مراجعه نکرده است؛ بلافاصله محل سکونت آرش و آیدین (دو برادر) در شهرک امید دژبان شناسایی و هر دو نفر آنها پنجم بهمن دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شدند.

با آغاز تحقیقات از آرش و آیدین، آنها در اظهارات خود ضمن تأیید گفته‌های خانواده امیر عنوان داشتند: در ساعت 23:30 چهارم بهمن به دنبال امیر رفته و هر سه نفر، برای پیاده روی به پارک آبشار رفتیم. حدودا ساعت 01:45 بامداد بود که با ماشین، امیر را به در منزلش رسانده و از آن زمان دیگر هیچ اطلاعی از او نداریم.

بررسی اظهارات این دو برادر و همچنین دیگر اقدامات پلیسی نشان از تأیید اظهارات آنها در خصوص عدم مشارکت و یا اطلاع از جنایت داشت که ضمن انجام هماهنگی با بازپرس پرونده، هر دو نفر آنها آزاد شدند.

بررسی فرضیه‌های مختلف جنایت و شناسایی امیر
در ادامه رسیدگی به پرونده، طرح و بررسی فرضیه‌ها و انگیزه‌های مختلف جنایت از قبیل اختلاف خانوادگی، انگیزه مالی و ... در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند مدتی است که خواهر مقتول به نام مرجان (19 ساله) با جوانی به نام احمدرضا (21 ساله) آشنا شده و همین موضوع زمینه درگیری و اختلاف میان خواهر و برادر گردیده است.

با شناسایی هویت احمـدرضا، کارآگاهان به تحقیق از خواهر مقتول پرداخته و متوجه شدند که احمدرضا و مرجان هشت ماه پیش و از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک با یکدیگر آشنا و از آن زمان به بعد، ارتباط آنها با یکدیگر بیشتر شده بگونه‌ای که نهایتا تصمیم به ازدواج گرفته و امیر نیز پس از اطلاع از این موضوع، با ادامه آشنایی مرجان و احمدرضا مخالف کرده است.

دستگیری امیر
در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که احمـدرضا، فرزند یکی از تجار طلا و جواهر ایرانی است که پس از متارکه از همسرش و بهمراه سایر اعضای خانواده‌اش (دو خواهر احمدرضا) از کشور خارج شده و در حال حاضر در کشور آمریکا زندگی می‌نماید و احمدرضا نیز بواسطه وضعیت مناسب اقتصادی پدر و با در اختیار داشتن سه باب منزل در خیابان ولی عصر، تجریش و باغی در شهر بومهن، در آنها سکونت و تردد دارد.

با شناسایی محل‌های سکونت احمدرضا در مناطق تجریش، ولی عصر و بومهن این محل‌ها تحت مراقبت‌های پلیسی قرار گرفته و سرانجام احمدرضا در ساعت 7:30 بیست و دوم اسفندماه در یکی از خانه‌های پدری واقع در خیابان ولی عصر، دستگیر و به اداره دهم منتقل می‌شود.

 

اخبار,اخبار حوادث ,قتل عمد

 
اعتراف به جنایت
احمدرضا در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتباط با مرجان شده اما پس از مواجهه حضوری با مرجان، به ناچار به آشنایی خود و مرجان اعتراف می‌نماید.

با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان اطمینان پیدا داشتند که احمدرضا در محل جنایت حضور داشته اما وی همچنان منکر هرگونه ارتکاب و یا اطلاع از جنایت می‌شود تا نهایتا کارآگاهان اطلاع پیدا می کنند که او قصد داشته تا در تاریخ بیست و چهارم اسفند و از طریق پرواز تهران – آمستردام از کشور خارج شود و دقیقا بلیط پرواز را چند روز پس از کشف جسد رزرو کرده است.

با توجه به دلایل، مدارک و شواهد بدست آمده، احمدرضا که چاره‌ای جز اعتراف نداشت به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

وی در اعترافاتش به کاراگاهان گفت: زمانی که از طریق مرجان در جریان مخالفت امیر با ادامه آشنایی و ازدواج خود با مرجان قرار گرفتم، تصمیم گرفتم تا با او ملاقات کنم.

وی ادامه داد: برای همین در ساعت 19 چهارم بهمن ماه با مرجان تماس گرفته و از او درخواست کردم تا زمان مراجعه برادرش به منزل را اطلاع دهد؛ ساعت 23:45 مرجان تماس گرفت و عنوان داشت که امیر بهمراه دوستانش و برای پیاده روی به پارک رفته؛ بلافاصله به در خانه آنها مراجعه و منتظر ماندم تا امیر بازگردد.

متهم افزود: نزدیک به ساعت 2 بامداد، امیر بهمراه دوستانش و با یک دستگاه خودرو سواری به در منزل مراجعه کرد. پس از دور شدن ماشین و قبل از ورود امیر به داخل خانه، با ماشین به او نزدیک شده و خود را معرفی کردم و از او درخواست کردم تا برای صحبت کردن سوار ماشین بشود. زمانیکه امیر سوار ماشین شد، با او شروع به صحبت کرده و همزمان با صحبت کردن، با ماشین در داخل شهرک می‌چرخیدیم تا اینکه صحبت‌هایمان به تهدید کردن از سوی امیر تبدیل شد.

وی گفت: نمی‌دانم که چگونه شد که زنجیر زیر صندلی را دور گردن امیر انداخته و حدود 10 دقیقه فشار دادم؛ ناگهان متوجه شدم امیر نفس نمی‌کشد!! در حالیکه بسیار ترسیده بودم، جسد را از ماشین پیاده و به داخل جوی آب بردم و چند ضربه سنگ نیز به صورت جسد زدم و به سرعت از محل دور شدم.

احمدرضا در ادامه اظهاراتش با اشاره به اطلاع مرجان از موضوع جنایت به کارآگاهان گفت: زمانیکه مرجان از موضوع قتل برادرش توسط من اطلاع پیدا کرد، به او وعده دادم که او را بهمراه خود به آمریکا خواهم برد و به این بهانه از او خواهش کردم تا در خصوص موضوع با کسی صحبت نکند اما اطمینان داشتم که او نهایتا مرا معرفی خواهد کرد به همین علت و بدون اطلاع مرجان تصمیم گرفتم تا از کشور خارج و نزد پدرم در آمریکا بروم که دستگیر شدم.

دستگیری مرجان
مرجان نیز برای انجام مواجهه حضوری با متهم (احمدرضا) در اداره دهم حضور داشت، پس از اعتراف احمدرضا به اطلاع از ارتکاب جنایت توسط وی اعتراف کرد و عنوان داشت: اصلا فکر نمی‌کردم که احمدرضا اقدام به کشتن برادرم نماید؛ او تنها قصد داشت تا با امیر صحبت نماید که چنین اتفاقی افتاد.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی  پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به ارتکاب جنایت و همچنین اطلاع خواهر مقتول از واقعیت و عدم اطلاع آن به پلیس، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر و هر دو متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

اخبار حوادث - فارس