اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگیری جوانی که در نزاع دسته‌جمعی فردی را به رگبار بست



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

دستگیری جوانی که در نزاع دسته‌جمعی فردی را به رگبار بست

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ متهم به قتلی را که با شلیک متعدد گلوله در یک نزاع دسته‌جمعی، فردی را به قتل رسانده بود را دستگیر کردند.

اخبار حوادث - هفتم آذرماه سالجاری، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110، وقوع یک فقره درگیری در بلوار اصلی روبروی اداره آب به کلانتری 206 بومهن اعلام شد که با حضور مأموران کلانتری و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد که در زمان نزاع دسته‌جمعی، سرنشین یک دستگاه خودرو 206 اقدام به تیراندازی کرده که به خاطر آن تعداد چهار تن از افراد شرکت‌کننده در نزاع دسته‌جمعی مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند که با توجه به حساسیت موضوع، مأموران کلانتری با حضور در محل اقدام به دستگیری تعداد 16 تن از افراد شرکت‌کننده در درگیری کرده، تمامی آنان را به کلانتری منتقل کردند.

همزمان با دستگیری 16 تن از شرکت‌کنندگان در درگیری و با حضور مأموران کلانتری 206 در بیمارستان مشخص شد که یکی از مجروحان حادثه تیراندازی بهنام «مجید»، به علت اصابت گلوله به شریان حیاتی پا و خونریزی شدید ناشی از آن، قبل از رسیدن به مرکز درمانی فوت کرده و سه مجروح دیگر نیز که از ناحیه شکم، بازو و کتف مورد اصابت گلوله قرار گرفته بودند، مورد عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

با اعلام خبر تیراندازی منجر به جنایت، هماهنگی‌های لازم با قاضی کشیک ویژه قتل دادسرای امور جنایی و پلیس آگاهی تهران بزرگ انجام شد.

پس از حضور بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی، کارآگاهان عوامل تشخیص هویت و پزشکی قانونی در محل، پرونده مقدماتی با موضوع «قتل‌عمد» تشکیل و به دستور قاضی، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که با آغاز تحقیقات در اداره دهم، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که 16 متهم دستگیر شده که در زمان نزاع و درگیری اقدام به استفاده از قمه، چاقو و ... کرده و با یکدیگر درگیر شده‌اند، به انگیزه طرفداری از دو تن به اسامی «حمید» و «ساسان» که بر سر مالکیت 400 هزار متر زمین در منطقه پردیس و سیاه‌سنگ واقع در جاده دماوند نرسیده به بومهن با یکدیگر اختلاف دارند که در قالب دو گروه با یکدیگر درگیر شده و در زمان درگیری، مقتول که به طرفداری از «حمید» در درگیری حضور داشته، مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت قاتل (سرنشین خودرو 206 ) شدند که در زمان درگیری اقدام به تیراندازی کرده و از محل متواری شده بود که بنا بر اطلاعات بدست آمده، سرنشین خودرو 206 جوان 25 ساله‌ای به نام «فرشید» است که بنا بر اظهارات متهمان دستگیر شده و همچنین شاهدان صحنه درگیری، در حین عبور از محل درگیری و اطلاع از موضوع درگیری در محل توقف کرده که با توجه به آن که خود وی نیز با حمید و ساسان بر سر مالکیت این اراضی اختلاف داشته، ناگهان مقتول با مشاهده وی به سمت او رفته و در حالی که وی روی صندلی راننده نشسته بود، چاقویی را در زیر گلوی او قرار می‌دهد که پس از دقایقی تعداد دیگری از شرکت‌کنندگان در درگیری، به سمت خودروی پژو 206 وی رفته و اقدام به شکستن شیشه‌های آن می‌کنند که در این زمان، فرشید با استفاده از اسلحه کمری اقدام به تیراندازی به سمت مقتول و سایر افراد کرده و پس از آن با خودرو از محل متواری می‌شود.

کارآگاهان اقدام به دستگیری «حمید» و «ساسان» می‌کنند که در ادامه رسیدگی به این پرونده مشخص شد که این دو تن با وجود آن که نقش اصلی را ایجاد درگیری داشته‌اند، اما خودشان به هیچ عنوان در صحنه درگیری حضور نداشتند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده و در شرایطی که «فرشید» پس از ارتکاب جنایت از محل زندگی خود در منطقه سیاه‌سنگ متواری شده بود و کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که وی پس از اطلاع از مرگ مقتول به دیگر شهرهای کشور به ویژه در مناطق غرب و شمال‌غرب کشور متواری شده و در حال حاضر بلامکان است که با توجه به تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم قصد دارد تا از طریق مرزهای غربی از کشور خارج شود که ضمن انجام هماهنگی‌های لازم و همچنین هدایت عملیاتی مناسب، مانع از خروج وی از کشور شده و در حالی که فرشید برای تهیه پول به تهران مراجعه کرده بود، وی را از مخفی‌گاهش در منطقه تهران نو دستگیر کردند.

فرشید پس از دستگیری و انتقال به اداره دهم، در همان دقایق اولیه لب به اعتراف گشوده و به تیراندازی منجر به جنایت اعتراف کرد؛ وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که روز حادثه با خودرو 206 در حال عبور از خیابان اصلی بودم که در مقابل اداره آب بومهن متوجه درگیری شدم؛ لحظه‌ای توقف کردم تا علت را جویا شوم که متوجه شدم درگیری میان دو گروهی است که هرکدام به طرفداری از حمید و ساسان که من نیز با آنان بر سر مالکیت اراضی اختلاف دارم با یکدیگر درگیر شده‌اند و ناگهان در حالی که هنوز پشت فرمان ماشین نشسته بودم، مقتول به من نزدیک شده و قمه‌ خود را در زیر گلویم گذاشت و برای آن که او را ترسانده و به عقب بفرستم، اسلحه را از زیر صندلی راننده بیرون آورده و او را تهدید به تیراندازی کردم اما او با مشاهده ظاهر اسلحه و تصور این که اسلحه از نوع اسباب بازی است، مرا مورد تمسخر قرار داد و عنوان کرد: «می‌خواهی مرا از یک اسلحه اسباب‌بازی بترسانی؟» و در همین زمان، چند نفر دیگر که متوجه حضور من در محل شده و از اختلاف من با حمید و ساسان بر سر همان اراضی موضوع درگیری اطلاع داشتند، به سمت ماشین آمده و شروع به شکستن شیشه‌های ماشین کردند و در آن موقع دیگر تصمیم به تیراندازی گرفته و با بیرون آوردن اسلحه از ماشین شروع به تیراندازی کردم که پس از تمام‌شدن گلوله‌های اسلحه، به سرعت از محل متواری شدم.

متهم در مورد نحوه تهیه اسلحه نیز به کارآگاهان گفت: حدود دوسال پیش، در سفری که به غرب کشور داشتم اقدام به خرید این اسلحه کرده و طی این مدت به علت آن که حتی یک بار هم با آن تیراندازی نکرده بودم، نمی‌دانستم که این اسلحه بر خلاف سایر اسلحه‌های کمری که تنها به صورت تک تیر تیراندازی می‌کند، قابلیت شلیک در حالت رگبار را نیز دارد.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، دستور بازداشت موقت از سوی بازداشت صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
سرود دسته جمعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری 5 شرور سابقه‌دار در نزاع دسته جمعی



 
 اخبار حوادث - فرمانده انتظامی شهرستان پارس‌آباد خبر داد
دستگیری 5 شرور سابقه‌دار در نزاع دسته جمعی

فرمانده انتظامی شهرستان پارس‌آباد گفت: با اقدام ویژه مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان 5 شرور سابقه‌دار هنگام نزاع دسته جمعی دستگیر شدند.

به گزارش فارس از اردبیل، الیاس دلیر عصر امروز در جریان دستگیری این افراد شرور و سابقه‌دار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال دریافت گزارش از نزاع دسته جمعی و بر هم زدن نظم عمومی در کنار بازار 29 بهمن پارس‌آباد بلافاصله اکیپ‌های عملیاتی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی به محل عزیمت کرده و اقدام به دستگیری این افراد شرور و سابقه‌دار کردند.

دلیر تصریح کرد: مأموران با حضور در محل مشاهده کردند پنج شرور سابقه‌دار در حال نزاع و درگیری هستند و با استفاده از قمه و قداره رعب و وحشت در بین مردم و اهل کسبه ایجاد کرده‌اند که با اقدام ماموران هر پنج شرور دستگیر و به یگان انتظامی انتقال داده شدند.

وی با اشاره به اعلام رضایت و قدردانی شهروندان از این اقدام ویژه و مقتدرانه پلیس در دستگیری این افراد شرور خاطرنشان کرد: دستگیرشدگان با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند تا از این طریق روانه زندان شوند.
 اخبار حوادث - فارس