اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستگاه‌ های دیگر در روند نظارت دخالت نکنند


سخنگوی شورای نگهبان گفت: نظارت بر انتخابات تنها بر عهده شورای نگهبان است، دستگاه‌های دیگر در این امر دخالت نکنند و در غیر این صورت ناظرین شورای نگهبان از دخالت دیگران جلوگیری می‌کنند.

 خبرگزاری مهر: سخنگوی شورای نگهبان گفت: نظارت بر انتخابات تنها بر عهده شورای نگهبان است، دستگاه‌های دیگر در این امر دخالت نکنند و در غیر این صورت ناظرین شورای نگهبان از دخالت دیگران جلوگیری می‌کنند.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران در ستاد مرکزی انتخابات اظهار داشت: ناظرین شورای نگهبان از آغاز انتخابات در پای صندوق های رأی حاضر هستند و تقریبا بین 3 تا 5 ناظر پای صندوق های رأی حضور دارند.

وی افزود: ناظرین ما تا پایان ساعت اخذ رأی، شمارش و اعلام نتیجه در شعب حضور دارند و تا زمانیکه صورت جلسه را امضا نکنند، اعتباری نخواهد داشت و گزارشات خود را به طور مستقیم به ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ارسال می کنند.

کدخدایی با اشاره به گزارش های مردمی گفت: طبق قانون مسئول تایید صحت انتخابات، شورای نگهبان است و از گزارش های مردمی نیز استفاده می کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اطلاعیه شماره 2 ستاد مرکزی انتخابات تصریح کرد: در این اطلاعیه بحث تفکیک وظایف نظارتی آمده و اینکه نظارت بر انتخابات فقط بر عهده شورای نگهبان است و از سایر دستگاه‌ها می خواهیم دخالتی در بحث نظارت نداشته باشند؛ چراکه ناظرین شورای نگهبان از این امر جلوگیری خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که توصیه شما به کاندیداها مبنی بر اینکه پیش از اعلام رسمی نتایج، پیروزی خود را اعلام نکند چیست؟، بیان کرد: نامزدهای محترم از گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌ها خودداری کنند و اجازه دهند نتایج انتخابات به قانون ازب سوی وزارت کشور اعلام شود.

کدخدایی افزود: نامزدها مطمئن باشند اگر گزارش یا نکته ای وجود داشته باشد شورای نگهبان با توجه به اختیارات قانونی اقدام خواهد کرد و انها را بررسی می کند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: اگر در این خصوص تخلفی صورت بگیرد، طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

کدخدایی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد؟، گفت: اجازه بدهید در این خصوص بنده صحبتی نکنم.


ویدیو مرتبط :
دخالت در دستگاه امام حسین (ع)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروزنده:دستگاه های دولتی زیر بار دورکاری نمی روند




فروزنده:دستگاه های دولتی زیر بار دورکاری نمی روند

 

معاون توسعه منابع انسانی رئیس جمهوری با انتقاد از برخی دستگاه های دولتی برای عدم بکارگیری طرح دورکاری گفت: دولت توانست ۶۰۰ هزار نفر از نیروی انسانی خود را با سیاستهای اصل ۴۴ واگذار کند.

به گزارش خبرنگار مهر، لطف اله فروزنده در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی با اشاره به الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت گفت: قوانین ما در حوزه توسعه منابع انسانی، کارایی لازم را ندارد و هر دستاورد خوبی که در هر حوزه ای به عمل می آید اگر نتواند در قالب الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بومی شود، معضلات بسیاری را در پی خواهد داشت.

معاون توسعه منابع انسانی رئیس جمهوری افزود: نیروی انسانی تحصیلکرده یکی از مشکلات امروز سیستم های اداری کشور است، چرا که این نیروها کارآمدی لازم را ندارند، به همین دلیل شاید این موضوع کشور را به تغییر در الگوی تحصیلات علوم انسانی رهنمون کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون کشور مزیت های مناسبی را پیش رو دارد که ظرفیت های قانونی نیز در کنار آن قرار می گیرند، اما در مراکز آکادمی و علمی این موارد مورد توجه جدی واقع نمی شوند.

فروزنده گفت: دولت با کمک شورای عالی انقلاب فرهنگی گام مثبتی را در رابطه با اصلاح نظام آموزش و پرورش در نظر گرفته است که منجر به ایجاد سازمان مهارت فنی است. این درحالی است که افراد بر اساس استعداد و علاقه و ذوق رشته را انتخاب نمی کنند و این خود یک معضل شده و پاشنه آشیل نیروی انسانی است.

معاون رییس جمهور گفت: دستگاه ها زیر بار دورکاری نمی روند در حالی که امروز پیشخوان شهری و روستایی را در اختیار داریم که توانمندی دارد کارهای بخش دولتی را انجام دهد، تمام ظرفیت های قانونی نیز برای آن فراهم است. بنابراین اگر مدیران بخواهند می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی اظهار داشت: در وزارتخانه هایی که ادغام شده اند، اگر مسئولان نیروی انسانی را رعایت نکنند، به طور قطع همین نیروی انسانی طنابی به گردن آنها خواهد آویخت که منجر به اضمحلال آنها می شود. ضمن اینکه باید در فرآیند ادغام، از فعالیت های موازی جلوگیری کرد و آنها را حذف نمود.

معاون رئیس جمهوری گفت: دولت نهم و دهم توانست ۶۰۰ هزار نفر از نیروی انسانی خود را با سیاست های اصل ۴۴ واگذار کند.... / خبرگزارى مهر