اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستور ویژه روحانی درباره نرخ بیکاری/ طراحی نظام اطلاعات بازارکار



 اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,  بازار کار

 معاون وزیر کار با اعلام اینکه نظام جامع اطلاعات بازار کار ایجاد می‌شود، گفت: براساس دستور رئیس جمهور، نرخ بیکاری باید تا سال آینده تک رقمی شود.

به گزارش مهر، عیسی منصوری با اعلام اینکه تا ۶ ماه آینده نظام جامع اطلاعات بازار کار ایجاد می شود گفت: زمینه های ایجاد این نظام از ابتدای امسال آغاز شده است. معاون وزیر کار اظهارداشت: در دولت یازدهم اولویت رشد فراگیر اقتصادی همراه با اشتغال و کاهش فقر است.

وی افزود: بر اساس دستور رئیس جمهور مبنی بر تک رقمی شدن نرخ بیکاری در پایان دولت یازدهم ما متعهد به انجام این کار هستیم. اکنون نبود تطابق میان تعداد نیروی ماهر و نیاز صنایع از مشکلات اشتغال زایی است.

منصوری ادامه داد: به عنوان نمونه در منطقه ای تعداد نیروهای ماهر در مقایسه با نیاز صنایع آن منطقه کمتر از ۱۰ درصد است و روند سیاست و قانونگذاری کشور کمتر به ظرفیت های اشتغال توجه دارد؛ بنابراین باید به ظرفیت هایی که خروجی آن نوآوری و کارآفرینی است توجه شود.

معاون وزیر کار اضافه کرد: بر اساس تجربه دو دهه اخیر در دنیا و تجربه ۱۵ ساله در ایران، رشد اقتصادی همیشه همراه با اشتغال زایی نبوده است. زمانی که طرح های عمرانی اجرا و ظرفیت بخش خصوصی فعال شود، اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی از ظرفیت هایی که در مقایسه با دیگر زمینه ها سرعت دو و نیم برابری اشتغال زایی دارد طرح هایی با محوریت گردشگری است. شش ماه است طرح های گردشگری با محوریت گردشگری مذهبی و طبیعت گردی در استان سمنان اجرا می شود و نتایج خوبی داشته است.

اخبار اجتماعی -   مهر  


ویدیو مرتبط :
وزیر صنعت: نرخ بیکاری زنان سه برابر متوسط نرخ بیکاری کش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور ویژه روحانی درباره نرخ بیکاری


رئیس جمهور با تاکید بر تلاش برای تک‌رقمی کردن نرخ بیکاری در کوتاه مدت، خواستار استفاده از ظرفیت بسیج و کمیته امداد به منظور ایجاد تحول در ایجاد اشتغال شد.

خبرگزاری مهر: شورای عالی اشتغال در جلسه ای به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات دولت برای ایجاد اشتغال پایدار را در سه سطح کوتاه مدت، متوسط و درازمدت مورد بحث و بررسی قرار داد.

در هفتاد و سومین جلسه این شورا که صبح امروز سه شنبه برگزار شد، گزارشی از بازار کسب و کار و اشتغال کشور و برنامه‌های دولت در بودجه سال آینده و سیاست‌های مد نظر برنامه ششم توسعه به منظور افزایش نرخ اشتغال ارائه شد و در آن بر لزوم اصلاحات ساختاری و نهادی در راستای کاهش هر چه سریعتر نرخ بیکاری تأکید شد.

حسن روحانی رئیس شورای عالی اشتغال در این جلسه بر تلاش به منظور تک‌رقمی کردن نرخ بیکاری در کوتاه مدت و لزوم هدف‌گذاری صحیح برای دستیابی به این هدف تأکید کرد و گفت: باید با سیاست‌گذاری‌های دقیق و جهت‌گیری مناسب، متناسب با نیازها و پتانسیل های مناطق مختلف کشور برای کاهش نرخ بیکاری و رسیدن به جایگاه مطلوب اقدام شود.

رئیس جمهور همچنین بر استفاده بیشتر از ظرفیت‌های مردمی و نهادهایی چون بسیج و کمیته امداد برای ایجاد تحول در زمینه اشتغال و نیز توجه به ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های کوچک تأکید کرد.

روحانی با تاکید بر ضرورت پیوند دانشگاه ها با بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی و دانش بنیان گفت: دانشگاه‌ها باید متناسب با نیاز و ظرفیت‌های اشتغال، نسبت به جذب دانشجو در رشته های مختلف اقدام کنند و در این مسیر نیازهای آینده کشور را به درستی پیش بینی و با توجه به آن، نیروی متخصص تحت تعلیم قرار گیرد.

در جلسه شورای عالی اشتغال مقرر شد دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف پیشنهادها و برنامه‌های خود برای اشتغال را تدوین کرده و به دبیرخانه شورای عالی اشتغال ارائه دهند.