اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستور ویژه برای روباه پیر



اخبار,حوادث,اخبار حوادث

 

همزمان با اعتراف های جدید روباه پیر، دادستان عمومی و انقلاب مشهد، دستور رسیدگی سریع و ویژه به این پرونده را صادر کرد.

اسماعیل ۶۳ ساله که معروف به روباه پیر است جنایت های سیاه خود را از اوایل امسال در سطح شهر مشهد و اطراف آن آغاز کرد.

ماموران پلیس آگاهی استان خراسان رضوی ۲۶ بهمن امسال همزمان با طرح آخرین شکایت علیه او و کشف سرنخ هایی از خودرویش موفق شدند مرد شیطان صفت را در منطقه طوس مشهد شناسایی و در خانه اش دستگیر کنند.

متهم پس از انتقال به اداره آگاهی در نخستین بازجویی ها به ربودن دختر ۹ ساله به نام نیلوفر و آزار و اذیت او اعتراف کرد.

تیم جنایی که احتمال می دادند او مرتکب جرائم دیگری نیز شده باشد به تحقیقات در این رابطه ادامه داده و با چند شکایت مشابه دیگر روبرو شدند. در این شکایت ها نیز مرد شیطان صفت با یک دستگاه خودرو پیکان طعمه های خود را که اغلب زیر ۱۰ سال سن داشته ربوده و پس از کشاندن آنها به بیابانهای اطراف مشهد مورد آزار و اذیت قرار داده بود.

قربانیان روباه پیر در شکایت خود مدعی شده بودند دو انگشت دست راست مرد شیطان صفت کوتاه تر از بقیه انگشتانش بود که با دستگیری اسماعیل مشخص شد دو انگشت دست راست او نیز به علت قطع شدن در حادثه ای کوتاهتر از بقیه است.

با کشف این سرنخ، اسماعیل تحت بازجویی های تخصصی قرار گرفت و در تازه ترین اعتراف های خود به ربودن و آزار و اذیت ۱۱ دختربچه اعتراف کرد.

او در بازجویی ها گفت: پس از پرسه زدن در اطراف مدارس دخترانه ابتدایی طعمه های خود را شناسایی کرده و به بهانه نشان دادن آدرس مورد نظرم آنها را سوار ماشین می کردم.

قربانیان وقتی متوجه نقشه شوم من می شدند شروع به داد و فریاد می کردند که آنها را تهدید می کردم اگر در مقابلم مقاومت کنند در یک قفس پر از سگ زندانیشان می کنم.

پس از اعترافات جدید متهم و طرح چند شکایت جدید علیه او قاضی ذوقی دادستان عمومی و انقلاب مشهد دستور رسیدگی سریع و ویژه به این پرونده را صادر کرد.

همچنین با توجه به مطرح بودن چند شکایت در مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد علیه مردم شیطان صفت پرونده برای رسیدگی نهایی از مجتمع قضایی کامیاب به این مجتمع ارسال شد.

قرار است به اتهام آزار و اذیت دختربچه ها در دادگاه کیفری و به اتهام آدم ربایی در دادسرا و سپس دادگاه عمومی رسیدگی شود.

قاضی پرونده و پلیس از افرادی که در دام روباه پیر گرفتار شده اند خواسته اند شکایت خود را مطرح کنند و مطمئن باشند به پرونده آنها به صورت محرمانه رسیدگی خواهد شد.... / خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
آیا به روباه پیر باید اعتماد کرد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور ویژه آقای «خاص» برای اعزام خارج نوبت به حج تمتع



 

 

 

دستور ویژه آقای «خاص» برای اعزام خارج نوبت به حج تمتع

 

شنیده ها حاکی از آن است که یکی از مقامات ارشد دولتی، با استفاده از اختیاراتی که مشخص نیست به استناد چه قانون و یا مصوبه قانونی به وی داده شده، اقدام به تقاضای سهمیه حج تمتع برای جمعی از افراد ـ که البته همه از ویژگی «شهرت» برخوردارند ـ کرده است.

به گزارش «تابناک»، در حالی که بسیاری از هموطنانمان، سال ها در نوبت اعزام برای انجام مناسک حج تمتع می مانند تا فرصت زیارت خانه خدا و انجام اعمال واجب آن نصیبشان شود، یکی از مقامات ارشد دولت، با فرستادن نامه هایی به رئیس و مسئولان سازمان حج زیارت، نام برخی افراد را برای اعزام خارج از نوبت به مراسم حج اعلام و دستور عملیاتی نمودن آن را صادر کرده است. این افراد که ترکیبی از ورزشکاران، هنرمندان، بازیگران سینما و حتی نمایندگان مجلس هستند، بعضا نه تنها خود، بلکه برخی اعضای خانواده هایشان همانند همسر و یا فرزندانشان نیز برای اعزام به سفر حج معرفی شده اند.

در واقع، در حج تمتع سال جاری (1389)، سهمیه ای بی نام و در مکاتبات به نام «سهمیه مربوطه» برای معرفی برخی افراد خاص در نظر گرفته شده که پس از بررسی ها، مشخص شد که این سهیمه، بخشی از سهمیه افراد عادی، از جمله، کهنسالان، میانسالان و آرزومندانی است که سال ها در نوبت تشرف حج هستند و اکنون با اختیارات آقای «خاص»، در اختیار افرادی گذاشته شده که نه فیش حج دارند و نه سال های گذشته، سپرده ای برای آن پرداخته اند.

بر پایه این گزارش، هرچند دستگاه های دولتی سالانه صدها نفر را به عنوان هدیه به سفر حج عمره اعزام می دارند، تاکنون کمتر سابقه داشته که بیرون از نوبت برای حج تمتع  ـ که حتی ممکن است، بیش از یک دهه نیز در نوبت اعزام مانده باشند ـ شخص یا اشخاصی را بیرون از نام نویسی برای اعزام معرفی نمایند.

اکنون پرسش این است؛

نخست، این مقام دولتی بر پایه چه مصوبه دولت و یا مجلس، چنین اختیاری را دارا شده است که افرادی را بیرون از نوبت و حتی بدون نام نویسی قبلی برای حج تمتع اعزام کند؟

دوم آن که ملاک تعیین این افراد «خاص» چه بوده است؟

و سوم، از آنجا که اعزام این افراد با توجه به سهمیه مشخص ایران در اعزام حجاج سال جاری، مستلزم حذف نام برخی ثبت نام کنندگان قبلی است ـ که سالها در نوبت بوده اند ـ آیا این ظلم آشکار به ایشان نیست و آیا حج افراد «خاص» معرفی شده از نظر شرعی پذیرفته خواهد بود و مهمتر اینکه آیا این اقدام با روح و هدف فریضه حج تناسبی دارد؟

در همین باره، منبعی که نخواست نامش فاش شود، در تماس با «تابناک» فهرست افراد معرفی شده در چند نامه از جمله نامه شماره؛..20/..786 مورخه مهر ماه سال جاری را که از سوی این مقام بلندپایه دولتی به ریاست سازمان حج و زیارت ابلاغ و به امضای یکی از معاونین این سازمان برای اجرایی شدن پاراف شده است، اعلام نمود؛ برای نمونه، در این فهرست ها حدود هجده نام به چشم می خورد که شامل یکی از ورزشکاران پیشکسوت به همراه همسر و دخترشان، هفت هنرپیشه و هنرمند که بعضا با خانواده معرفی شده اند و هشت نماینده مجلس که برخی با همسرانشان معرفی شده اند، به چشم می خورد.

این اسامی در واقع جایگزین افرادی شده اند که برخی، بیش از پانزده سال در نوبت بوده و مشخص نیست که آیا پس از این، عمرشان برای انجام این اعمال کفاف خواهد داد و یا خیر؛ بنابراین، به نظر نمی رسد، چنین کاری با هر توجیهی هم که باشد، نوعی رفتار عدالت محورانه باشد..../تحلیل:تابناک