اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستور ویژه برای تعیین قیمت خودرو


دبیر انجمن خودروسازان ایران از دستور ویژه رییس‌جمهوری درباره چگونگی تعیین قیمت فروش خودروهای داخلی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: دبیر انجمن خودروسازان ایران از دستور ویژه رییس‌جمهوری درباره چگونگی تعیین قیمت فروش خودروهای داخلی خبر داد.

احمد نعمت‌بخش اظهار کرد:‌ هفته گذشته مدیران عامل ایران خودرو و سایپا در جلسه هیات دولت حضور یافته و گزارشی از وضعیت و مشکلات صنعت خودرو ارائه کردند.

وی ادامه داد: رییس‌جمهوری پس از شنیدن این گزارش، دستور تشکیل کمیته‌ای با حضور معاون اول و معاون برنامه‌ریزی رییس‌جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس شورای رقابت را برای بررسی و تصمیم‌گیری درباره موضوعات مطرح شده صادر کرد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در این جلسه رییس‌جمهوری دستور داد چگونگی تعیین قیمت خودرو براساس نرخ ارز مبادله‌ای یا در حاشیه بازار توسط این کمیته بررسی و اعلام نظر شود.

وی افزود: همچنین رییس‌جمهوری بر زمینه‌سازی برای افزایش تولید خودرو، رشد صادرات و به ویژه تامین نقدینگی و پرداخت تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی خودروسازان تاکید کرد.

نعمت‌بخش تصریح کرد: با نظر رییس‌جمهوری کمیته تشکیل شده راهکارها و چگونگی اجرایی شدن این دستورات را بررسی و اعلام خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
تعیین قیمت خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور معاون اول برای تشکیل کارگروه ویژه قیمت‌گذاری خودرو



 کارگروه ویژه قیمت‌گذاری خودر,رحیمی

عضو کارگروه حمایت از تولید خبر داد

دستور معاون اول برای تشکیل کارگروه ویژه قیمت‌گذاری خودرو

عضو کارگروه حمایت از تولید با اشاره به آخرین جلسه این کارگروه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: در این جلسه مقرر شد کارگروهی برای بررسی وضعیت صنعت خودروسازی و قیمت تمام شده تولیدات این بخش تشکیل شود.

آرمان خالقی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: در جلسه اخیر کارگروه حمایت از تولید، قرار شد گروهی به صورت میدانی بحث‌های مطرح شده از سوی قطعه‌سازان و خودروسازان را بررسی کنند و در این راستا، مسائل مالی و تأمین منابع مالی مورد نیاز خودروسازان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پس از این اقدام کارشناسی، گزارشی برای تصمیم‌گیری در مورد قیمت‌گذاری خودرو به کارگروه حمایت از تولید ارائه خواهد شد که احتمالاً این کار تا پایان فروردین ماه عملی می‌شود.

خالقی تصریح کرد: تجهیز خودروها به کیسه هوا و اینکه آیا این اقدام قابلیت انجام دارد یا خیر و همچنین، هزینه اضافی که از این محل به خودروسازان تحمیل می‌شود نیز توسط کارگروه مذکور مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا مشخص شود آیا برای نصب کیسه هوا باید به خودروسازان فرصتی داده شود یا خیر.

وی با بیان اینکه نمایندگانی از سازمان استاندارد، وزارت صنعت و وزارت کشور در این کارگروه حضور دارند، گفت: این کارگروه، میزان توان تولید قطعه‌سازان داخلی را بررسی می‌کند تا مشخص شود که امکان تأمین نیاز خودروسازان از طریق آنها وجود دارد یا خیر.

به گفته عضو کارگروه حمایت از تولید، علاوه بر موضوع تأمین کیسه هوا، موارد دیگری مانند تجهیز خودروها به استاندارد یورو 4 و تأمین برخی قطعات و کاتالیست‌ها نیز توسط کارگروه بررسی خواهد شد./فارس