اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستور ویژه بازپرس در پرونده ابهام‌آمیز حسین كوچولو



دستور ویژه بازپرس در پرونده ابهام‌آمیز حسین كوچولو

سرنوشت دردناك «حسین كوچولو» تحت بررسی‌های ویژه دادسرای سبز‌وار است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش ایران بازپرس پرونده به پلیس و پزشكی قانونی دستور داده است تا پرده از جزئیات زخم‌های كهنه‌ و تازه این پسربچه 2 ساله بردارند.در پرونده پزشكی حسین كوچولو به شماره 120736 بیمارستان امدادی سبز‌وار پزشكان بر این باورند كه وی قربانی كودك‌آزاری شده است.

حسین 2 ساله وقتی به بیمارستان انتقال یافت نیمه‌جان بود و تحت درمان ویژه قرار گرفت.پزشكی از بیمارستان سبز‌وار در این خصوص گفت: مادر حسین ابتدا گفت كه از تاب روی زمین افتاده است سپس ادعا كرد از كالسكه افتاده اما آثار زخم و سوختگی‌های كهنه نشان می‌داد كه پسربچه از مدت‌ها پیش دچار كودك‌آزاری بود و مادرش واقعیت را نمی‌گوید.

به گفته این پزشك، ماجرا به پلیس و دادسرا اطلاع داده شد اما بعد از مدتی مادر حسین 2ساله وقتی بچه‌اش از مرگ نجات یافت او را به خانه‌اش برد.

با توجه به اینكه بچه به مادرش تحویل داده شده بود به نظر رسید كه بازپرس قرار منع تعقیب برای مادر حسین كوچولو صادر كرده است كه دادستان سبزوار آن را تكذیب كرد.دادستان سبز‌وار در این خصوص به خبرنگار شوك گفت: در این پرونده قرار منع تعقیب صادر نشده است، بازپرس به كلانتری و پزشكی قانونی دستور داده است تا به تحقیقات ویژه دست بزنند و هر نتیجه‌ای حاصل شد تصمیم‌گیری نهایی طبق قانون صورت خواهد گرفت.

یك مقام آگاه قضایی نیز در این خصوص به شوك گفت: مادر حسین كوچولو هنوز تحت اتهام است. وی در بازجویی‌ها دو ادعا دارد، این مادر ابتدا گفته كه بچه‌اش از كالسكه افتاده سپس ادعا كرد، در شهربازی وقتی از روی جوی آب عبور می‌كردند داخل آن سقوط كرده و دچار سانحه شده است.وی افزود: بررسی‌ها ادامه دارد و اگر مشخص شود ادعاهای مادر پسر بچه واقعیت دارد شاید قرار منع تعقیب صادر شود و در غیر این صورت دادسرا و بازپرس با جدیت پرونده را پیگیری خواهد كرد.این مقام آگاه قضایی درخصوص علت عدم سپردن پسر بچه به بهزیستی گفت: بچه 2 ساله است و بازپرس طبق شرایط تصمیم می‌گیرد. ممكن است به مصلحت بچه نبوده كه در بهزیستی و دور از مادرش باشد و سلب صلاحیت نگهداری از بچه كه برای مادر حق و تكلیف است تنها با پایان تحقیقات و با حكم قطعی صورت می‌گیرد.

پدر حسین كوچولو نیز درتماسی که با ایران داشت، در حالی كه همسرش درخصوص علت حادثه داستان‌های متفاوتی را بیان كرده است. وی نیز در ادعای تازه‌ای گفت:‌ «بچه‌ام تصادف كرده و راننده نیز فراری است، چون من یك مهندس معلول هستم روز حادثه نتوانستم حسین را به بیمارستان ببرم و از شوهرخواهرم خواستم به همراه همسرم بچه را به بیمارستان برسانند.»وی گفت: «پسرم در زندگی آرامش دارد و جراحتش یك حادثه بود و هیچ كودك‌آزاری صورت نگرفته است.»

پزشك آگاه به این پرونده نیز گفت: «بهزیستی از سوی مسئولان بیمارستان در جریان سرنوشت حسین كوچولو قرار گرفته و چون آثار سوختگی و جراحات چیزی غیر از یك حادثه را نشان می‌دهد و برخی از زخم‌ها نیز قدیمی است پرونده به صورت كودك‌آزاری مطرح بوده و بهزیستی نیز در حال پیگیری است.»بنا به این گزارش، پس از تحقیقات قضایی و پلیسی درخصوص این پرونده تصمیم‌گیری صورت خواهد گرفت./ایران

 


ویدیو مرتبط :
پرونده خط ویژه درباره نزاع های خیابانی در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور ویژه در پرونده ساختمان جنجالی 117


بازپرس ویژه قتل پایتخت مسئول رسیدگی تخصصی به حادثه آتش‌سوزی مرگبار خیابان جمهوری شد.

روزنامه ایران: بازپرس ویژه قتل پایتخت مسئول رسیدگی تخصصی به حادثه آتش‌سوزی مرگبار خیابان جمهوری شد. تیمی از کارشناسان رسمی دادگستری، مأموران اداره ویژه قتل پلیس آگاهی و متخصصان تشخیص هویت تحت نظر بازپرس سپیدنامه از شعبه 10 دادسرای امور جنایی تهران اقدام‌های عملیاتی را کلید زدند.

بازدید از صحنه حادثه

بازپرس سپیدنامه با ابراز تأسف از مرگ دو زن کارگر در آتش‌سوزی ساختمان 117 خیابان جمهوری گفت: صحنه آتش‌سوزی به همراه تیم ویژه‌ای از مأموران اداره تشخیص هویت و کارآگاهان ویژه قتل مورد بازدید قرار گرفت و باتوجه به حساسیت پرونده بررسی‌ها به صورت فوق‌العاده صورت می‌گیرد.

وی افزود: «بجز بررسی صحنه آتش‌سوزی و چگونگی حادثه و مرگ آذر حق‌نظری و شیرین فروتنی – 60 و 42 ساله – قرار است مشخص شود باتوجه به ابعاد و گستردگی آتش‌سوزی آیا تجهیزات و تعداد نفرات آتش‌نشانان برای انجام مأموریت کافی بوده یا کوتاهی‌ای صورت گرفته است.» بازپرس سپیدنامه ادامه داد: «برای این‌که مشخص شود نقصی در تجهیزات نجات بوده است تیمی از کارشناسان رسمی دادگستری تشکیل خواهد شد و پس از بررسی‌های علمی و تخصصی ایرادات و علت باز نشدن نردبان مشخص خواهد شد تا مقصران حادثه تحت پیگرد قرار گیرند.» معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی تهران نیز از روند بررسی علت حادثه خیابان جمهوری از سوی آتش‌نشانی خبر داد.

مهندس محمود قدیری با اشاره به حریق روز یکشنبه یک تولیدی پوشاک در خیابان جمهوری گفت: علت این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است و همچنین عوامل پلیس نیز در حال بررسی علت این حادثه هستند. وی درباره درخواست مراجع قضایی برای علت حادثه نیز گفت: در صورت استعلام مراجع قضایی، آتش‌نشانان نتایج بررسی‌های خود را در اختیار این نهاد قرار خواهند داد.

بنابراین گزارش، صبح دیروز عوامل تیم بررسی صحنه جرم نیروی انتظامی در محل این ساختمان حضور داشته و تحقیقات خود را انجام می‌دادند که بررسی علت عمدی یا غیرعمدی بودن این حریق از سوی عوامل این پلیس نیز باید تشخیص داده شود.

توضیح آتش‌نشانی درباره علت بازنشدن نردبان

معاون فنی خودرویی و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران «ایویکو ماگیروس» را از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین برندهای دنیا در زمینه تجهیزات خودرویی آتش‌نشانی دانست و توضیحاتی درخصوص علت باز نشدن نردبان نجات و نحوه چک و کنترل خودروهای آتش‌نشانی ارائه کرد.

فرهاد زندی با بیان این‌که خودروهای «ایویکو ماگیروس» از پرفروش‌ترین برندهای دنیاست که حدود یکصدسال در این زمینه سابقه دارد، گفت: نردبانی که در حریق روز یکشنبه خیابان جمهوری مورد استفاده قرار گرفت نیز از همین برند بود که از ابتدای سال‌جاری حدود هشت عملیات موفقیت‌آمیز انجام داده است. وی درباره نحوه کنترل و چک کردن تجهیزات آتش‌نشانی نیز گفت: هر روز کاربران آموزش دیده همه خودروها و تجهیزات آتش‌نشانی را چک می‌کنند و اگر مورد و نقصی وجود داشته باشد، آن خودرو تا زمان رفع نقص از رده خارج می‌شود و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

معاون فنی خودرویی و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان این‌که نرد‌بان خودروی آتش‌نشانی نیز چک شده بود، اظهار کرد: سیستم این نرد‌بان سنسورهایی دارد که ضریب ایمنی آن به وسیله این سنسورها در شرایط مختلف چک شده و اگر خطایی در آن وجود داشته باشد، به منظور حفظ ایمنی، اجازه فعالیت به نرد‌بان داده نخواهد شد. زندی با بیان این‌که سیستم نردبان صبح روز حادثه چک شده و هیچ مشکلی برای آن ثبت نشده بود، گفت: سنسورهای این نردبان با توجه به ضریب ایمنی بالایشان، در صورت بروز حداقل خطا در عملکرد که ممکن است حتی به علت عبور نامناسب از یک دست‌انداز رخ داده باشد، فعال می‌شود.

وی با اشاره به حضورش در محل ایستگاه پس از اتمام عملیات افزود: بعد از حادثه نیز نردبان را چک کرده و هیچ مشکلی نداشت و حتی از کاردان وسیله نیز سؤالاتی را پرسیدم که مشخص شد عملکرد راننده هنگام عملیات صحیح بوده است. وی درباره این‌که چرا نردبان در روز حادثه باز نشد، خاطرنشان کرد: ممکن است عبور از دست‌انداز باعث هنگ کردن لحظه‌ای سیستم‌های مکانیکی این نردبان شده باشد ضمن این‌که هرگز نمی‌توان درباره هیچ سیستمی مدعی شد صددرصد بدون خطا کار می‌کند. زندی با اشاره به اعزام نردبان دیگر آتش‌نشانی به محل حادثه و نجات تعدادی از افراد محبوس در میان شعله‌های آتش از مرگ گفت: مرگ دو زن کارگر باعث تأسف جامعه آتش‌نشانی شد.

مکاتبه با شرکت آلمانی

معاون فنی خودرویی و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان این‌که در حال حاضر خودمان مشغول بررسی علت عمل نکردن سیستم نردبان در روز حادثه هستیم، گفت: نقص فنی علت قطعی ندارد و باید آن را بررسی کنیم، اما حدس اولیه ما، خطای لحظه‌ای از سوی سنسور این نردبان بوده است. به گفته وی، پس از بررسی اولیه، از شرکت آلمانی نیز خواسته می‌شود در این خصوص پاسخگو بوده و اظهارنظر کند. زندی درباره برخی ادعاهای مطرح شده مبنی بر تحریم‌های کشورمان و نبود قطعات خودرویی و یدکی برای این نردبان‌ها نیز گفت: این موضوع را باید در بحث کلان بررسی کرد و در حوزه اختیارات و وظایف ما نیست، اما ما مشکلی درباره بحث تحریم‌ها و کارشکنی‌ها مشاهده نکرده‌ایم.

تعمیرات و چک کردن در انحصار نمایندگی شرکت آلمانی

این ادعاها در حالی است که وحید ممتحنی مدیر نمایندگی شرکت آلمانی در ایران در مصاحبه با شوک تأکید داشته تعمیرات و چک کردن این نردبان‌ها در انحصار نمایندگی این شرکت است و آتش‌نشانی خودسرانه نمی‌تواند سلامت آن‌ها را تأیید کند. وی گفت: طبق توافق قرار بود تنها سه تن از سوی آتش‌نشانی آموزش‌های لازم درخصوص نردبان‌ها را ببینند با وجود این ما به هفت آتش‌نشان آموزش دادیم اما آن‌ها تنها گواهینامه گذراندن این دوره را دارند و خودشان اجازه آموزش نداشته و 15 سال خدمات پس از فروش نیز برعهده این شرکت است اما آتش‌نشانی شهرداری تهران به تعهداتش عمل نکرد و هیچ همکاری‌ای در این‌خصوص صورت نگرفت در حالی که به ما اطلاع داده بودند تعدادی از نردبان‌ها ایراد و مشکل دارند.

برخورد با متخلفان

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این‌که باید منتظر گزارش آتش‌نشانی در مورد حادثه خیابان جمهوری بود، گفت: اگر قصوری صورت گرفته باشد، از مجرای قانونی با متخلفان برخورد خواهد شد. عباس قائدرحمت درباره این‌که آیا مجلس در مورد اتفاقاتی مانند آنچه اخیراً اتفاق افتاد و منجر به کشته شدن دو تن شد ورود می‌کند یا خیر؟ گفت: امیدواریم این‌گونه اتفاقات در هیچ شرایطی رخ ندهد اما به این نکته باید توجه داشت که سیستم امداد و نجات کشور باید مجهز به تجهیزات روز باشد و اگر از تجهیزاتی استفاده می‌شود که دچار فرسودگی شده و کاربرد خود را از دست داده‌اند باید در جهت به روز کردن آنها اقدام کرد.

 وی افزود: تجهیز کردن سیستم امداد و نجات نیازمند اعتبارات ویژه‌ای است که باید مسئولان مربوطه گزارش‌های خود را ارائه کنند تا بتوان از محلی این اعتبارات را تأمین کرد. این عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این‌که هنوز علت دقیق حادثه از سوی مسئولان مربوطه گزارش نشده و در دست بررسی است، گفت: باید منتظر بود تا مسئولان ذیربط گزارش خود را در مورد علت دقیق حادثه ارائه کنند و اگر در اثر یک حادثه چنین اتفاقی رخ داده تلاش شود دیگر تکرار نشود یا اگر کسی قصوری داشته از مجرای قانونی با آن‌ها برخورد شود. قائدرحمت خاطرنشان کرد: باید منتظر بود تا گزارش آتش‌نشانی به‌طور دقیق ارائه و ابهامات برطرف شود.