اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستور وزیر بهداشت بر پرهیز از اعمال هرگونه محدودیت در آزمون دستیاری



اخبار,اخبار امروز,آزمون دستیاری

وزیر بهداشت بر رعایت قانون، حقوق داوطلبان و پرهیز از اعمال هرگونه محدودیت در آزمون دستیاری تاکید کرد.

در پی درخواست نوزدهم شهریور ماه مشاور وزیر در امور پزشکان عمومی درخصوص رفع محدودیت سنی برای پزشکان داوطلب ورود به رشته‌های تخصصی، وزیر بهداشت طی نامه‌ای به معاون آموزشی دستور داد این مصوبه مجدداً در نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی بررسی و ضمن رعایت قانون، حقوق ذینفعان به دقت مورد توجه قرار گیرد.

در هشتاد و یکمین جلسه شورای آموزش پزشکی و تخصصی، مصوبه‌ای درخصوص محدودیت سنی برای پزشکان داوطلب ورود به رشته‌های تخصصی تصویب شده بود که دکتر سعید تأملی مشاور وزیر در امور پزشکان عمومی طی نامه‌ای به وزیر بهداشت با اشاره به نارضایتی پزشکان عمومی از این مصوبه، بررسی مجدد آن را به لحاظ حقوقی و کارشناسی درخواست کرده بود.

براساس این گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابلاغی به معاون آموزشی تأکید کرد: موضوع شرط سنی برای ورود به رشته‌های تخصصی مجدداً در نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی بررسی و رعایت قانون و حفظ حقوق ذینفعان به دقت مورد توجه قرار گیرد.

دکتر هاشمی در ادامه این نامه خاطرنشان کرد: شورای آموزش پزشکی و تخصصی از تصویب هرگونه محدودیت جدید به جز مواردی که به رعایت اخلاق حرفه‌ای مربوط می‌شود، پرهیز نماید.

به گزارش وب‌دا، معاون آموزشی روز گذشته در نشست خبری توقف مصوبه شرط سنی آزمون دستیاری را به منظور بررسی مجدد اعلام کرد.

اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
شبهات آزمون دستیاری 94

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون وزیر بهداشت خبر داد: مهمترین تغییرات آزمون دستیاری 93/ انتخاب رشته محدود شد



نحوه پذیرش دستیار پزشکی بالینی در دانشگاه های علوم پزشکی

معاون وزیر بهداشت خبر داد:
مهمترین تغییرات آزمون دستیاری 93/ انتخاب رشته محدود شد

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری سال 93 در اردیبهشت ماه 93 از تغییرات عمده در نحوه پذیرش دستیار پزشکی بالینی در دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد.

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با مهر افزود: آزمون از منظر اجرایی با آزمون های دیگر تفاوتی ندارد و تغییر ویژه ای در اجرا نخواهد داشت اما برخی تغییرات منوط به بعد از برگزاری و نحوه پذیرش اعمال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که زیاد بودن امکان انتخاب رشته - محل باعث مشکلاتی می شود. در حال حاضر دستیاران امکان انتخاب 100 رشته - محل را دارند در حالیکه محدود شدن امکان انتخاب رشته بر اساس علایق یکی از راهکارهای موثر در این زمینه است.

ضیایی اظهار داشت: به همین منظور امکان انتخاب رشته محدود می شود و میزان تعداد انتخابها در زمان مقتضی به اطلاع دستیاران می رسد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر ضریب دروس تغییر خواهد کرد تا در زمان انتخاب رشته فرد با توجه به نمره و ضریب دریافتی انتخاب بهتری انجام دهد.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی یادآور شد: به طور نمونه فردی که می خواهد در رشته های جراحی پذیرش شود دروس این بخش را با ضریب بالاتری می خواند و یا کسی که می خواهد در رشته های داخلی تحصیل کند ضریب دروس آن رشته ها برایش بالاتر خواهد بود و همین به انتخاب بر اساس علاقه افراد کمک می کند.

 پیش از این آزمون دستیاری هر سال در اسفندماه برگزار می شد که امسال وزارت بهداشت تصمیم گرفت زمان برگزاری آزمون را به اردیبهشت تغییر دهد./مهر