اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستور وبژه روحانی درباره زاینده رود


معاون وزیر نیرو از توقف برداشت‌های غیرمجاز در حوضه زاینده‌رود خبر داد و گفت: با تاکید رئیس جمهور، جریان آب زاینده رود حتی به میزان کم نیز برقرار خواهد بود.

خبرگزاری مهر: معاون وزیر نیرو از توقف برداشت‌های غیرمجاز در حوضه زاینده‌رود خبر داد و گفت: با تاکید رئیس جمهور، جریان آب زاینده رود حتی به میزان کم نیز برقرار خواهد بود.

رحیم میدانی در نشست شورای هماهنگی مدیریت به‌ هم پیوسته منابع آب حوضه آبریز زاینده‌ رود گفت: خوشبختانه دوره آبیاری کشت پاییزه در این حوضه با موفقیت انجام شد و دور بعدی رهاسازی آب از نیمه اسفندماه آغاز خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهارداشت: اولویت وزارت نیرو بنا به تاکید رئیس‌ جمهوری این است که زاینده‌ رود حتی با جریان آب کم زنده نگه داشته شود و مردم کرانه این رودخانه این حق را دارند که از 600 میلیون‌ مترمکعب حقابه کشاورزی، سهمی نیز به حیات رودخانه اختصاص یابد.

میدانی با تاکید بر اینکه تمرکز وزارت نیرو در حوضه زاینده‌ رود کنترل و توقف برداشت‌های غیرمجاز است افزود: اگر انضباط برداشت بر این حوضه حاکم نشود، تمام محاسبه‌ ها به‌ هم خواهد خورد و کنترل این موضوع بدون یاری و هماهنگی مسئولان و تمامی ارگان‌ها در استان‌های ذینفع میسر نیست.

وی سپس فعالیت شورای هماهنگی مدیریت به‌ هم پیوسته منابع آب حوضه زاینده‌رود را یک تجربه موفق در بخش آب کشور عنوان کرد و بیان داشت: براساس این تجربه، حوضه آبریز کرخه نیز در آینده نزدیک تشکیل خواهد شد و به‌ تدریج این الگو به تمام حوضه‌های آبریز کشور تعمیم می‌یابد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: ارزیابی ما این است که در حوضه زاینده‌ رود هنوز به تمام اهداف مورد نظر نرسیده‌ایم چرا که کماکان میزان مصارف در این حوضه بالا است و منابع آب نیز جوابگوی این حجم مصرف نیست.


ویدیو مرتبط :
رود خانه زاینده رود - زاینده رود دات نت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور ویژه روحانی درباره «زاینده‌ رود»


سخنگوی دولت گفت: تأکید ویژه رئیس جمهور به معاونت برنامه‌ریزی این است که آنچه اعتبار برای احیای زاینده‌رود و حل مشکل کمبود لازم است، حتماً باید تخصیص داده شود.

سخنگوی دولت گفت: تأکید ویژه رئیس جمهور به معاونت برنامه‌ریزی این است که آنچه اعتبار برای احیای زاینده‌رود و حل مشکل کمبود لازم است، حتماً باید تخصیص داده شود.

محمدباقر نوبخت به دعوت حسن کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس به مناسبت هفته دولت در مسجد مصلای اصفهان در جمع اقشار و آحاد مردم ولایتمدار اصفهان حضور یافت و اظهار داشت: حقیقتاً چنین جلسه‌ای با این ابعاد از لحاظ محبت، صفا و صمیمیت یک گردهمایی بی‌بدیل است.

وی ادامه داد: دولت‌ها همواره با مشکلات داخلی و خارجی روبرو بوده‌اند، اما بخشی از مشکلات داخلی با تدبیر به راحتی قابل حل است؛ از جمله این مشکلات می‌توان به دغدغه مسئولان عالی اصفهان و مردم این استان پیرامون کمبود آب و خشکسالی اشاره کرد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: تأکید ویژه رئیس جمهور به معاونت برنامه‌ریزی این است که آنچه اعتبار برای احیای زاینده‌رود و حل مشکل کمبود لازم است، حتماً باید تخصیص داده شود.