اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستور ناگهانی و مبهم وزارت صنعت برای ترخیص تعدادی خودرو بالای 2500 سی‌سی از گمرک



گمرک و سازمان توسعه تجارت ایران

دستور ناگهانی و مبهم وزارت صنعت برای ترخیص تعدادی خودرو بالای 2500 سی‌سی از گمرک

از گمرک و سازمان توسعه تجارت ایران خبر می‌رسد تعدادی از خودروهای بالای 2500 سی سی که شب عید وارد گمرک شده بودند اما امکان ترخیص نداشتند، سرانجام مجوز ترخیص آنها از گمرک بنا به دلایل نامشخص و مبهم صادر شده است.

تعدادی از خودروهای بالای 2500 سی سی که شب عید وارد گمرک شده بودند اما امکان ترخیص نداشتند، سرانجام بنا به دلایل نامشخص و مبهم مجوز ترخیص آنها از گمرک صادر شده است.

به گزارش مهر، واردات خودروهای بالای 2500 سی سی از زمستان پارسال رسما ممنوع شد اما در اواخر سال گذشته دولت مصوبه‌ای ناگهانی داشت که منجر به واردات تعدادی خودروی لوکس و بالای 2500 سی سی وارد کشور شد ولی به دلیل لغو سریع این مصوبه، تعدادی از خودروها که شب عید وارد گمرک شده بودند، امکان ترخیص نیافتند.

از گمرک و سازمان توسعه تجارت ایران خبر می‌رسد تعدادی از خودروهای بالای 2500 سی سی که شب عید وارد گمرک شده بودند اما امکان ترخیص نداشتند، سرانجام مجوز ترخیص آنها از گمرک بنا به دلایل نامشخص و مبهم صادر شده است.

در همین حال، ساسان خدایی مدیر کل ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه از ابتدای امسال خودروهای بالای 2500 سی سی ثبت سفارش نشده است، در عین حال تائید کرد: فقط به تعدادی از خودروهای بالای 2500 سی سی که شب عید وارد گمرکات شده بود، با شرایط خاص و در قبال پرداخت تعرفه 90 درصدی که دو برابر تعرفه کنونی (45 درصد) است، اجازه ترخیص داده شد.

سعید عباسپور مدیركل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت هم در هفته گذشته از افزایش مدت اعتبار ثبت سفارش كالا به 6 ماه خبرداد. سعید عباسپور افزود: با تمهیدات اندیشیده شده در سال جاری مقرر شد تمام سفارشاتی كه از سال 91 تاكنون صورت گرفته است، به صورت 6 ماهه اجرا شود.

وی با بیان اینكه سفارشاتی كه به صورت یك ماهه، 2 ماهه یا 3 ماهه ثبت شده اند نیازی به مراجعه برای تمدید ندارند، افزود: بر این اساس این نوع ثبت سفارشات به صورت خودكار در سامانه تمدید می شود و قابل اجرا است.

مدیركل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ادامه داد: این موضوع در بخشنامه ای به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها ابلاغ شده است و توسط آنها اجرا خواهد شد.

عباسپور با بیان اینكه این موضوع باعث می شود تا واردكنندگانی كه مشكل تامین كالا از كشورهای خارجی را داشته اند و یا مدت زمان بیشتری برای ساخت كالای پیشنهادی شان صرف می شد از این پس با مشكلاتی از این دست مواجه نشوند گفت: این فرصت خوبی است تا واردكنندگان با داشتن زمان كافی بتوانند برای واردات برنامه ریزی كنند. /مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
توضیحات رئیس کل گمرک درباره خودروهای 2500 سی سی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجوز ترخیص خودروهای وارداتی بالای 2500 سی‌سی توسط دو گمرک



ترخیص خودروهای وارداتی بالای 2500 سی‌سی

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران خبر داد
مجوز ترخیص خودروهای وارداتی بالای 2500 سی‌سی توسط دو گمرک

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: گمرک تهران و شهید رجایی مجاز به ترخیص خودروهای وارداتی بالاتر از 2500 سی سی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا نادری معاون فنی و امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص کالاهایی که در گروه کالایی 10 قرار می‌گیرند و امکان ترخیص ندارند، از گمرکات اجرایی خواست تا به نام کالا و شماره تعرفه کالا همزمان توجه کنند.

معاون فنی و امور گمرکی در مورد واردات کالا توسط مرز نشینان و اینکه سود بازرگانی این گونه کالا که در گروه 10 قرار دارند، دو برابر شده است ، اظهار داشت : براساس قانون چون کالاهای مرزنشینی برای مصرف شخصی است، مشمول سود بازرگانی مضاعف نخواهد بود.

نادری با بیان اینکه گمرک به منظور سهولت ترخیص کالاهای وارد کنندگان، تسهیلات زیادی در اختیار ارباب رجوع قرار داده است، گفت: یکی از این تسهیلات ترخیص نسیه است که همچنان در گمرکات اجرایی صورت می‌گیرد.

معاون فنی و امور گمرکی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص ارزش گذاری کالاها گفت: از آذرماه سال جاری کلیه مکاتبات مربوط به ارزش صرفا از طریق سامانه تعیین متمرکز ارزش ( ستاگ ) صورت خواهد گرفت و مکاتبات کاغذی حذف می شود.

نادری در بخش دیگری از سخنانش کاهش طبقات تعرفه‌ای را از برنامه های مهم گمرک اعلام کرد و گفت : با بررسی انجام شده طبقات تعرفه ای در فصل 84 و 85 کتاب قانون مقررات صادرات و واردات از 26 ردیف به 15 ردیف کاهش یافته و مسئولان سازمان توسعه تجارت قول مساعد دادند که برای سال 93 این طبقات کاهش یابد و امیدواریم برای سال 94 بتوانیم ردیف طبقات تعرفه ای به حداکثر 5 ردیف برسد.

نادری اظهار داشت: با همکاری دفتر همکاریهای بین الملل ، خلاصه آرای سازمان جهانی گمرک را اخذ و به گمرکات ابلاغ خواهیم کرد.

وی همچنین تأکید کرد: یادداشتهای توضیحی با ویرایش سال 2012 در حال خریداری است و پس از انجام مراحل مربوط در اختیار گمرکات قرار می گیرد.

نادری گمرک را یکی از سازمانهای موثر در بهبود فضای کسب و کار خواند و ابراز امیدواری کرد که با فراهم سازی شرایط مطلوب تر، زمان و هزینه ترخیص کالاها به خصوص مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی کاهش یابد.

معاون فنی و امور گمرکی اظهار داشت: به منظور تسهیل و تسریع تشریفات ترخیص کالا در گمرک تمام گمرکات دارای سیستم آسیکودا به سیستم انتخاب مسیر اظهارنامه (سلکتیویتی) مجهز خواهند شد.

وی تلاش گمرک برای ارائه امکانات و تسهیلات برای صدور کالاهای فساد پذیر از جمله میوه وتره بار را مورد تاکید قرار داد و از گمرکات اجرایی خواست تا در صورت لزوم برای صادرات کالاهای فساد پذیر مسیر جدید اختصاص دهند.

/فارس