اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستور روحانی برای رسیدگی به زلزله زدگان


وزیر راه و شهرسازی از دستور ویژه رئیس جمهور برای رسیدگی به زلزله زدگان مورموری خبر داد.

خبرگزاری مهر: وزیر راه و شهرسازی از دستور ویژه رئیس جمهور برای رسیدگی به زلزله زدگان مورموری خبر داد.

عباس آخوندی در جریان سفر به ایلام در گفتگویی اظهار داشت: رئیس جمهور  برای رفع مشکلات و رسیدگی به وضعیت مردم زلزله زده دستور ویژه ای صادر کرده است.

آخوندی افزود: از مناطق زلزله زده دهلران – آبدانان و مورموری بازدید کردیم و اولین کار ما این است که خسارات زلزله را بررسی کنیم.

این مسئول اظهار داشت: باید همه واحدها مورد بررسی قرار گیرد و میزان خسارات آنها ارزیابی می شود.

وی ادامه داد: سعی می کنیم گزارشی را برای روز یکشنبه هیئت وزیران تهیه کنیم و در اسرع وقت هیئت وزیران تصمیم خود را خواهند گرفت.

آخوندی در ادامه تصریح کرد: برآورد اولیه حدود سه هزار واحد ساختمان ها دارای آثار تخریب سازه ای هستند و معادل حدود پنج هزار واحد به تعمیر نیاز دارند.

وی اضافه کرد:  البته این آمار تخمین است و هیچکدام قابل استناد نیست تا وقتی که مورد به مورد بررسی شود.

اسماعلی محمد نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز به خبرنگار مهر گفت: تمام عوامل اجرایی منطقه و ستادهای استان های همجوار ضمن اعلام آمادگی بسیج شدند و در ساعت های اولیه حادثه امداد و نجات و اسکان موقت انجام شده است.

محمدنجار افزود: همزمان به هر واحد آسیب دیده یک چادر داده شده است و  همکاران ما در منطقه کمک رسانی را ادامه می دهند.


ویدیو مرتبط :
انتقاد و گریه جواد خیابانی از عدم توجه و کمک حسن روحانی به زلزله زدگان کرمانشاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام تسلیت روحانی به زلزله زدگان


رییس جمهوری کشورمان در پیامی وقوع زلزله در شهرستان برازجان را که به کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان منجر شد تسلیت گفت.

ایسنا: رییس جمهوری کشورمان در پیامی وقوع زلزله در شهرستان برازجان را که به کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان منجر شد تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

خبر وقوع زلزله در شهرستان برازجان و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان موجب تاسف و تاثر گردید.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با همه داغداران و آسیب دیدگان این حادثه ، از خداوند متعال، برای درگذشتگان، غفران و رحمت الهی ، برای مجروحان شفای عاجل و برای بازماندگان و آسیب دیدگان نیز بردباری مسئلت دارم.

از همه مسئولان ذیربط می خواهم تا با بسیج امکانات و نیروی امداد رسانی ، پشتیبانی ها و کمک های لازم را از مردم مناطق زلزله زده بعمل آورند.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران»