اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستور خمیر مرغی وزیر بهداشت



اخبار,اخبار اجتماعی ,خمیر مرغ

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران اظهارداشت: در حال حاضر صادرات تخم‌مرغ به بیش از ۵۰۰ تن در روز افزایش یافته است.

ناصر نبی‌پور در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه مبلغ ۵ میلیارد تومان از سوی دولت برای حذف مرغ‌های پایان دوره اختصاص یافته است، گفت: ابتدا قرار بود دولت مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای این کار اختصاص دهد که بعد آن را به ۵ میلیارد تومان، سپس ۲ میلیارد تومان و در نهایت یک میلیارد تومان کاهش دادند اما تاکنون هیچ مبلغی برای حذف مرغ‌های پیر پایان دوره پرداخت نشده است.
 
وی، جمعیت مرغ‌های پیر چربی‌دار را درحال حاضر بیش از ۱۴ میلیون عنوان کرد و ادامه داد: طبق نظر سازمان دامپزشکی و معاونت امور دام این مرغ‌ها باید به کشتارگاه بروند و از چرخه تولید حذف شوند.
 
نبی‌پور با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای صنعت مرغ تخم‌گذار در پی ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ، گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رئیس سازمان غذا و دارو دستور داده در ملاقات حضوری با تشکل‌های مرغ تخم‌گذار مساله خمیر مرغ را بررسی و به آن رسیدگی کنند اما در حال حاضر با وجودی که حدود یک و ماه و نیم از این مساله می‌گذرد، جلسه مذکور برگزار نشده است.
 
به گفته رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران، قیمت تخم‌مرغ طی روزهای اخیر حدود ۳۴۰ تومان افزایش یافته و درحال حاضر میانگین قیمت این کالا درب مرغ‌داری ۳۳۴۰ تا ۳۳۵۰ تومان است.


 اخبار اجتماعی  -  مهر   


ویدیو مرتبط :
سفر وزیر بهداشت بهداشت به استان مرکزی- خبر سیمای آفتاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور وزیر بهداشت: تشکیل گروه بررسی تاثیر پارازیت بر سلامت مردم



اخبار,اخبار اجتماعی,تاثیر پارازیت بر سلامت مردم


اخبار اجتماعی - دستور وزیر بهداشت: تشکیل گروه بررسی تاثیر پارازیت بر سلامت مردم

اکنون که وزیر بهداشت از تشکیل گروه کارشناسی برای بررسی تاثیر پخش پارازیت بر سلامت مردم خبر داده است، جا دارد تا این گروه کارشناسی و ارزیابی، هزینه و فایده آن را به خصوص در تحقق اهداف مورد نظر بررسی کند.

خبرها حاکی از آن است که آقای قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته است گروهی متشکل از کارشناسان وزارت ارتباطات، بهداشت، سازمان انرژی اتمی و سایر دستگاه های مربوطه در مورد تاثیر پخش پارازیت بر سلامت مردم تحقیق می کنند.

« ابوالقاسم قاسم زاده » روز شنبه در ستون محک روزنامه اطلاعات نوشت : مدتی است که موضوع پارازیت و تاثیر آن بر سلامت مردم خبرساز شده و شایعات زیادی در جامعه ایجاد کرده است.

گزارش های مطبوعات، نظر دو گروه از پزشکان و کارشناسانِ بهداشت را منعکس کرده اند.

گروهی پارازیت را امواجی زیانبار می دانند که از سردردهای مزمن گرفته تا سقط جنین و تا زمینه سازی برای بروز سرطان و دیگر عوارض و بیماری ها موجب می شود.

قرار گرفتن در محاصره امواج پارازیت، آن هم و در ساعات طولانی شب تا بامداد، برای اثبات خانواده ها زیانبار است و عوارض دارد. گروه دیگر می گویند تأثیر مستقیم پارازیت در ایجاد بیماری ها هنوز از نظر علمی اثبات نشده است.

تحقیق علمی و روشنی برای تأثیر پخش پارازیت بر سلامت مردم، نیاز است. تاثیرهای منفی پخش امواج از همه تلفن همراه، گرفته پارازیت، به شدت و ضعف فرکانس های امواج بستگی دارد.

همچنین به مقیاس زمانی، یعنی اینکه افراد چه مدتی در معرض دایره امواج قرار دارند.

گروه دیگری به دو نکته اشاره دارند. اول، آیا استفاده از پخش امواج به صورت پارازیت برروی شبکه های تلویزیونی، محمل قانونی دارد یا به صورت سلیقه ای انجام می پذیرد؟

دوم، اگر هدف از ایجاد پارازیت، ممانعت از انتشار امواج تصویری ضداخلاقی است، آیا با استفاده از پارازیت، این هدف محقق می شود؟

تا اینجای کار معلوم شده است که انتشار امواج پارازیت، محمل قانونی روشنی ندارد و دستوری است.

در بررسی میدانی، پاسخ پرسش دوم اینگونه به دست آمده است که امروز بسیاری از خانواده ها که از شبکه های ماهواره ای استفاده می کنند، راه های فنی گریز از امواج پارازیت را پیدا کرده اند و با اندک هزینه ای از دایره امواج پارازیت عبور می کنند.

در شبکه های اینترنتی نیز این کار به آسانی انجام می پذیرد.

ایجاد پارازیت نه تنها قادر نیست همه امواج را کور کند، بلکه علاوه بر عدم تحقق هدف بازدارندگی از انتشار امواج مضر برای تنظیم رفتارهای اخلاقی خانواده ها، هزینه های آن هم بسیار و البته سود آن اندک است.

در کمتر کشوری برای مقابله با امواج شبکه های ضداخلاقی، تنها از ایجاد امواج پارازیت استفاده می کنند و بر ادامه آن هم تاکید دارند.

بخصوص که امواج پارازیت در کشور، بسیاری از شبکه های خبری را کور می کند در حالیکه برخی از شبکه های ضداخلاقی همچنان باز می مانندو در دایره پارازیت قرار نمی گیرند!

نکته دیگر وسعت کشور است. انتشار امواج پارازیت بطور عمده و گسترده به تهران و مرکز کشور محدود شده است و بسیاری از استان ها و شهرها در وسعت کشور بخصوص شهرهای مرزی، در دایره کنترل امواج پارازیت قرار ندارند.

ایجاد امواج پارازیت، شیوه ای است که وسایل فنی برای خنثی سازی آن هم به بازار آمده و در اختیار عموم قرار گرفته است.

اگر نظرسنجی از مردم صورت پذیرد، معلوم خواهد شد که از انتشار امواج پارازیت ناراضی اند و آن را بی فایده می دانند.

بررسی موضوع انتشار امواج پارازیت در سطح قانونی بودن آن، بهداشتی بودن آن و موفق بودن آن در اهداف برای حفظ سلامت روحی و فکری جامعه، مورد نقد عمومی است. بخصوص که مردم در کسب اطلاعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حریص اند و خود را به آن نیازمند می دانند.

ضعف های اطلاع رسانی از سوی مجموعه رسانه های داخلی چه دیداری و شنیداری و چه مکتوب، مردم را به سوی رسانه های خارجی سوق می دهد.

در حالی که رسانه های خارجی که شب ها توسط امواج پارازیت کور می شوند، صبح فردا در رسانه ملی و در سراسر مطبوعات انعکاس خبری و تفسیری پیدا می کنند!

پارازیت، امواج شایعات خبری و سیاسی را در جامعه گسترش می دهد و حصاری برای رفتارهای غیراخلاقی به وجود نمی آورد.

اکنون که وزیر بهداشت از تشکیل گروه کارشناسی برای بررسی تاثیر پخش پارازیت بر سلامت مردم خبر داده است، جا دارد تا این گروه کارشناسی و ارزیابی، هزینه و فایده آن را به خصوص در تحقق اهداف مورد نظر بررسی کند.
 اخبار اجتماعی - عصر ایران