اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستور جدید دولت درباره «مرخصی زایمان پدران»/ فقط مردان دارای همسر شاغل، 2 هفته مرخصی می روند (+سند)



پس از انکه تصویب این مرخصی ذیل لایحه اصلاح قانون تنظیم خانواده، با مشکلات قانونی همراه شد، مسوولین مرکز زنان ریاست جمهوری، لایحه دیگری را تحت عنوان لایحه اصلاح قانون «ترویج تغذیه با شیرمادر» به جریان انداختند و مجتهد زاده رییس وقت این مرکز از تصویب افزایش مرخصی زنان در هیات دولت و تأمین بار مالی آن خبر داد.

به نظر می رسد در اجرای این دستور قانونی، تصورات برخی کارمندان با ابلاغیه دولت همخوانی ندارد چراکه بر اساس ابلاغیه خزانه داری کل کشور، این مرخصی 2 هفته ای شامل همه پدران کارمندی که دارای فرزند شده اند، صدق نمی کند.

به گزارش صبحانه، موضوع اعطای مرخصی تشویقی به پدرانی که تازه صاحب فرزنده شده‌اند یا همان «مرخصی زایمان پدران» پس از طرح و تصویب اصلاحیه «قانون تغذیه با شیرمادر» مورد توجه قرار گرفت.

پس از انکه تصویب این مرخصی ذیل لایحه اصلاح قانون تنظیم خانواده، با مشکلات قانونی همراه شد، مسوولین مرکز زنان ریاست جمهوری، لایحه دیگری را تحت عنوان لایحه اصلاح قانون «ترویج تغذیه با شیرمادر» به جریان انداختند و مجتهد زاده رییس وقت این مرکز از تصویب افزایش مرخصی زنان در هیات دولت و تأمین بار مالی آن خبر داد.

ماجرا از این قرار بود که مصوبه مرخصی زایمانی که در اسفند91 در مجلس شورای اسلامی تصویب و به دلیل بار مالی آن مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت، اما لایحه دیگری تحت عنوان اصلاح قانون «ترویج تغذیه با شیرمادر» و مرخصی 9 ماهه زایمان زنان و دو هفته ‌ای پدران در هیأت وزیران تصویب شد که منبع تأمین بار مالی آن نیز پیش بینی شده بود.

البته این مصوبه دولت سابق با مشکلات دیگری نیز همراه بود چراکه به دنبال دستور سال گذشته جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مبنی بر لغو مصوبات دولت دهم از اول خردادماه سال 92، اجرای مصوبه افزایش مرخصی زایمان مادران از 6 ماه به 9 ماه و مرخصی تشویقی پدران لغو شد اما پس از مدتی، مجددا به روال عادی خود بازگشت.

 

اخبار,اخبار اجتماعی , مرخصی زایمان

 
اما به نظر می رسد در اجرای این دستور قانونی، تصورات برخی کارمندان با ابلاغیه دولت همخوانی ندارد چراکه بر اساس ابلاغیه خزانه داری کل کشور، این مرخصی 2 هفته ای شامل همه پدران کارمندی که دارای فرزند شده اند، صدق نمی کند.

بر اساس ابلاغیه مذکور که باید مورد توجه همه دستگاههای اجرایی قرار بگیرد و نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، تاکید شده است که با توجه به نوع نگارش قانون فوق، مرخصی اجباری (تشویقی) 2 هفته ای زایمان مادر، تنها به پدرانی تعلق می گیرد که همسر آنها شاغل باشد و عملا قابل تعمیم به همه کارمندان مرد نیست. 

اخبار اجتماعی - صبحانه

 


ویدیو مرتبط :
مرخصی احمدی نژاد برای همراهی مشایی برای ثبت نام ریاست جمهوری!/بگو که من مرخصی گرفته ام امروز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه و کاهش ساعات کار زنان شاغل دارای فرزند خردسال



افزایش مرخصی زایمان,کاهش ساعات کار زنان شاغل

افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه و کاهش ساعات کار زنان شاغل دارای فرزند خردسال

مجتهدزاده در ادامه تصریح کرد: در جلسه دیروز هیئت دولت، کاهش کار زنان دارای فرزند زیر 7 سال از 44 ساعت به 36 ساعت تصویب شد و همچنین مرخصی زایمان زنان باردار از 6 ماه به 9 ماه افزایش یافت.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده گفت: تا پایان دولت دهم مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به معاونت ریاست جمهوری ارتقا پیدا می‌کند.

به گزارش فارس، مریم مجتهدزاده رئیس مرکز امور زنان و خانواده درباره جدیدترین خدمات دولت به بانوان همزمان با فرا رسیدن سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: با پیشنهاد ریاست محترم جمهور، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به معاونت ریاست جمهوری ارتقا پیدا می کند.

وی افزود: با این ارتقا امکان ارائه خدمات بهتر به بانوان و نهاد خانواده فراهم می‌شود.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: هم اکنون در مجموعه معاونت منابع انسانی ریاست جمهوری مراحل ارتقا این مرکز در حال تکمیل است و انشاءالله تا پایان دولت چارت آن نهایی می‌شود.

مجتهدزاده در ادامه تصریح کرد: در جلسه دیروز هیئت دولت، کاهش کار زنان دارای فرزند زیر 7 سال از 44 ساعت به 36 ساعت تصویب شد و  همچنین مرخصی زایمان زنان باردار از 6 ماه به 9 ماه افزایش یافت./فارس