اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستور جدید خودرویی وزیر صنعت



اخبار,اخبار اقتصادی,ساسان قربانی

اخبار اقتصادی - دستور جدید خودرویی وزیر صنعت

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو از طرح جدید دولت برای ساماندهی واردات خودرو و جلوگیری از ورود خودروهای بی‌کیفیت خارجی به بازار ایران خبر داد و گفت: با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، طرح مدیریت واردات خودرو در حال تدوین است که امیدواریم در ماه آینده به تصویب برسد.

ساسان قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح جزئیات طرح مدیریت واردات خودرو، گفت: تا به حال هر خودرویی تنها با محدودیت حجم موتور و به هر شکل وارد کشور شده که بر این اساس وزارت صنعت معدن و تجارت با دستور وزیر، کمیته‌های تخصصی برای تدوین طرح مدیریت واردات خودرو را در دستور کار قرار داده است.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو افزود: پس از تصویب نهایی طرح مدیریت واردات خودرو براساس چارچوب‌های معین خودرو وارد کشور خواهد شد و هم اکنون تیمی به شکل سازمان یافته در حال تدوین طرحی است که براساس آن، مشخص شود چه خودرویی با چه ویژگی‌هایی باید به بازار ایران ورود یابد.

وی تصریح کرد: در گذشته برخی از خودروهایی که وارد کشور می شدند، از کیفیت لازم برخوردار نبودند و بنابراین از این پس در قالب طرح مدیریت واردات خودرو از ورود آنها جلوگیری خواهد شد.

قربانی با بیان اینکه طرح مدیریت واردات خودرو در ماه آینده برای تصویب در شورای سیاست‌گذاری خودرو مطرح خواهد شد، خاطرنشان کرد: مدیریت واردات خودرو به گونه‌ای صورت خواهد گرفت که به تولید داخل صدمه وارد نکند و هر خودروی خارجی نتواند وارد کشور شود بلکه واردات خودروهایی مجاز باشد که خدمات پس از فروش داشته، از کیفیت لازم بهره مند باشد، حجم موتور آن مطابق با دستورالعمل‌های دولت بوده و در نهایت استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت را نیز رعایت کند.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو ادامه داد: این کار سیستمی برای اولین بار در کشور و آن هم برای مدیریت واردات خودرو که همواره یک بحث جنجال برانگیز بوده، در حال تدوین است و پس از تصویب در شورا، آن بخش‌هایی که نیازمند به ابلاغیه وزارت صنعت و یا مصوبه دولت باشد، به مراجع تصمیم گیری ارسال خواهد شد.

 

اخبار اقتصادی - مهر


ویدیو مرتبط :
دیدار وزیر صنعت تونس با وزیر صنعت، معدن و تجارت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر صنعت:به خودروسازان دستور دادم قیمت ها را كاهش دهند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به خودروسازان دستور دادم قیمت ها را كاهش دهند

دستور رئیس جمهور برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان لازم‌الاجرا است که بر این اساس، امروز صبح به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرده ام که در راستای این دستور بررسی کنند که چگونه می توان بر روی قیمتها تجدیدنظر کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران گفت‌: خودروسازان باید بر روی قیمت‌های خودرو تجدید نظر کنند‌.‌

به گزارش ایلنا،مهدی غضنفری در حاشیه همایش تقدیر از صادر کنندگان برتر اظهارداشت‌: با توجه به دستور رییس جمهور خودروسازان باید بر روی قیمت ها تجدید نظر کرده و قیمت ها به گونه‌ای باشد که سقف آن قیمت بازار و کف آن قیمت محاسبه‌ای باشد‌.‌

او افزود: صبح امروز به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دستور دادم که بررسی کنند چگونه می توان در قیمت جدید خودروهای تولید داخل تجدیدنظر کرد.

غضنفری خاطرنشان كرد: دستور رئیس جمهور برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان لازم‌الاجرا است که بر این اساس، امروز صبح به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرده ام که در راستای این دستور بررسی کنند که چگونه می توان بر روی قیمتها تجدیدنظر کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه در روزهای آینده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نتایج این بررسی را اعلام خواهد کرد،گفت: مدل قیمت‌گذاری این بار ما این طور بود که قیمت خودرو از عدد بالایی شروع شده و به سمت کاهش برود که در این راستا خودروسازان نیز این روش را پذیرفته اند اما دستور جدید رئیس جمهور نیز باید اجرا شود.

او ادامه داد: سازمان حمایت قرار است بررسی های لازم را در این زمینه صورت دهد، زیرا در شیوه قبلی قیمت‌گذاری قرار بر این بود که حدفاصل قیمت بازار تا قیمت محاسباتی به تدریج طی شود.

غضنفری تصریح كرد: به این معنا که قیمت بازار به عنوان سقف قیمت و نرخ محاسباتی به عنوان کف قیمت در نظر گرفته شده و فاصله میان آن توسط خودروساز در نظر گرفته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: البته خودروسازان باید عرضه مستمر و فراوان داشته باشند و قیمتها را مطابق با دستور رئیس جمهور کاهش دهند.

وی در خصوص تنظیم بازار افزود‌: باید نیازهای داخل تامین شود و مازاد آن به بازارهای صادراتی انتقال یابد‌.‌

وی با بیان اینکه در بسیاری از ظرفیت ها مانند مرغ و پسته می‌توانیم علاوه بر تنظیم بازار داخل صادرات نیز داشته باشیم گفت‌: مرغداران و دامداران در گروههای دیگر می‌توانند علاوه بر تامین نیاز داخل در بخش صادرات نیز فعال تر باشند‌.‌

وی افزود‌: مبلغ 25 میلیارد تومان بابت مشوق‌های صادراتی تامین شده که به عنوان معوقات جوایز صادراتی، هیات‌های بازاریابی و آموزش صادرکنندگان پرداخت خواهد شد.

غضنفری افزود‌: شرکت ایمیدرو در خصوص مشارکت فولادسازان بزرگ درخواست داده اما هنوز این مصوبه دریافت نشده است‌.‌/ایلنا