اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دستور بازداشت 2 نفر به اتهام قتل شبه عمد



دستور بازداشت 2 نفر به اتهام قتل شبه عمد

بازپرس جنایی تهران با توجه به انفجاری كه 4 نفر كشته برجا گذاشت صادر كرد.

زوایای دیگری از انفجار مهیب تهرانپارس، درعصر روز نخستین جمعه اسفندماه 91 در حالی مورد بررسی است كه دو نفر از ساكنان این ساختمان به اتهام قتل شبه عمد در بازداشت به سر می برند.

تنها بیست و پنج روز تا نوروز سال 92 باقی مانده بود كه دو خانواده در تهرانپارس تهران بر اثر یك انفجارمهیب عزادار و چهار نفر كشته شدند. نیم ساعت از ظهر جمعه (چهارم اسفندماه 91) گذشته بود كه صدای بسیار بلند چند انفجار در خیابان 131 تهرانپارس باعث وحشت اهالی آن منطقه از پایتخت شد و چهار كشته و دو مجروح به جا گذاشت. این انفجار ها به حدی زیاد بود كه تا پس از حضور آتش نشانان در این ساختمان 4 طبقه نیز ادامه داشت و باعث پرت شدن و كوبیده شدن آنها به دیوارها شده بود.

هیچ وسیله سالمی در طبقات سوم و چهارم باقی نمانده بود

این ساختمان كه پلاك 67 كوچه را تشكیل داده ساختمان 4 طبقه یی بود كه هنگام حادثه فقط در طبقه سوم و چهارم آن چهار نفر حضور داشتند و هر چهار نفر نیز فوت شده اند. با وجود اینكه كارشناسان آتش نشانی مركز این انفجار را از زیر زمین ساختمان و به علت نگهداری مواد منفجره تشخیص داده اند ولی بیشترین تخریب در طبقه سوم و چهارم دیده می شد كه تقریبا هیچ چیز سالمی در این دو طبقه باقی نمانده بود. مشاهدات از داخل این منازل حاكی از آن است كه غیر از میز، مبل و صندلی ها، یخچال فریزر، حتی ماشین لباسشویی نیز كاملااز بین رفته و آب شده است.

ساكنان در حال كمك خواستن از مردم جزغاله شدند

جلال ملكی در رابطه با جزییات این حادثه گفت: علت این آتش سوزی نگهداری مقدار زیادی مواد اولیه مواد منفجره در یكی از انباری ها بوده و یك نفر نیز در یكی از انباری ها مشغول جوشكاری بوده است. وی ادامه داد: متاسفانه زمانی كه انفجار رخ داده است، خانواده سه نفره یی كه در طبقه سوم این ساختمان ساكن بودند به سمت پنجره رفته اند و سعی داشتند از آنجا از مردم كمك بخواهند. وی با اشاره به اینكه در چنین حوادثی همیشه آتش با برد بسیار زیادی به صورت افقی و به سمت پنجره حركت می‌كند، گفت: اگر این خانواده در وسط اتاق بر كف دراز می كشیدند آتش از بالای سر و به صورت افقی عبور می كرد و و تنها آسیبی كه آنها می دیدند ناشی از حرارت بسیار بالابود ولی متاسفانه نداشتن آگاهی كافی در این زمینه باعث شده بود به سمت پنجره یعنی دقیقا همان نقطه یی كه اوج حریق به سمت آنجا می رود بایستند و در همان جا نیز آتش گرفته و جرغاله شوند.

جلال ملكی در ادامه افزود: این قسمت كوچك كه در كنار آشپزخانه قرار گرفته بود مكانی بود كه پس از حادثه سه جسد سوخته شده این خانواده را در آنجا پیدا كردند.

گم شدن جواهرات ساكنان

خانمی كه ساكن طبقه دوم این ساختمان بود و هنگام انفجار به همراه اعضای خانواده خود در سفر بوده است در رابطه با این حادثه گفت: ساكنان طبقه سوم كه یك زن و شوهر و یك دختر 25 ساله اعضای آن خانواده را تشكیل می دادند مستاجر ما بودند كه متاسفانه هنگام حادثه در منزل بوده و فوت شده اند. وی در رابطه با ساكنان طبقه چهارم این ساختمان نیز افزود: ساكنان این واحد نیز در هنگام حادثه منزل نبوده اند ولی گویا میهمانی داشته اند كه زنی جوان بوده و در جریان این انفجار جان خود را از دست داده است.

وی در ادامه با اشاره به اینكه خیلی از وسایل در اتاق خواب شان هنوز سالم است، گفت: صبح شنبه وقتی وارد آپارتمان مان شدم سه جعبه جواهر خود را كه روی میز توالتم بود، ندیدم. وی از مسوولان خواهش می كرد كه وارد آپارتمانش شود تا بتواند مدارك و وسایل قیمتی كه سالم مانده بود را از آنجا خارج كند ولی هر بار با مخالفت ماموران آگاهی روبه رو می شد.

ماموران پلیس در رابطه با مخالفت برای ورود به ساختمان گفتند: تا زمانی كه حكم قضایی به دست مان نرسد كسی نمی تواند وارد ساختمان شود. این خانم همچنین از شمش طلایی كه در میزش وجود داشت حرف زد و گفت آن را نیز برده اند. با این وجود كارشناسان آتش نشانی معتقد بودند موج انفجار آنها را به گوشه یی پرتاب كرده و احتمالا پیدا خواهند شد. این حرف كارشناسان آتش نشانی وقتی باوركردنی شد كه یكی از ساكنان با در دست داشتن مقداری طلا از منزل خود كه در طبقه اول بود خارج شد و گفت طلاهای خود را در راهرو و زیر تلی از خاكستر پیدا كرده است.

پرونده در شعبه اول دادسرا

این پرونده در شعبه اول دادسرای امور جنایی در حال بررسی است. قاضی شهریاری رییس شعبه اول دادسرای امور جنایی و بازپرس ویژه رسیدگی به این پرونده با اشاره به اینكه در این پرونده تاكنون دو نفر دستگیر شده اند گفت: فردی كه در زیر زمین این منزل مشغول جوشكاری بوده است و نیز فردی كه مواد اولیه منفجره نظیر اكلیل، سرنج و كاربیت را در انباری نگهداری می كرده به اتهام قتل شبه عمد بازداشت شده اند و تا 48 ساعت آینده با حضور در شعبه اول از آنها بازجویی خواهد شد.

یكی از همسایه های دیگر كه در ساختمان كناری این ساختمان ساكن است، گفت: زمان حادثه از شدت صدای انفجار از منزل خارج شدیم و متوجه شدیم ساكنان در منزل حبس شده و نمی توانند از خانه خارج شوند زیرا از پنجره با جیغ و فریاد از ما كمك می خواستند. وی ادامه داد یكی از آقایان همسایه به قصد نجات دادن ساكنان، خود را با شلنگ آب و به طور كامل خیس كرد و وارد ساختمان شد و با وجود شدت حرارت، توانست خود را به طبقه سوم برساند ولی متاسفانه موفق به ورود به ساختمان نشده و خودش نیز مصدوم شد./اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
ناخدای کشتی واژگون شده مهاجران به قتل شبه عمد متهم شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد جوان از اتهام قتل عمد تبرئه شد



 

 

مرد جوان از اتهام قتل عمد تبرئه شد

 

مرد جوانی كه دوست خود را در یك درگیری در پارك به قتل رسانده بود از اتهام قتل عمد تبرئه شد.

 

شامگاه ۲۲ خرداد ۸۸، مرد جوانی با مراجعه به كلانتری ۱۲۱ سلیمانیه مدعی شد برادرش در جریان یك درگیری به شدت زخمی و روانه بیمارستان شده است.

 

مأموران در محل حادثه حاضر شدند و بعد از شنیدن اظهارات شاهدان دریافتند كه فرد مجروح به نام مهران، با دوست خود به نام علی درگیر شده و در حین درگیری، علی، او را با قمه مجروح كرده است.

 

با توجه به اینكه اطلاعی از فرد ضارب در دست نبود، مأموران به بیمارستان بازرگانان مراجعه كردند تا از مجروح درباره علت درگیری سؤال كنند اما حال وی بسیار وخیم بود و در نهایت صبح روز بعد، فوت كرد.

 


متهم به قتل بعد از دستگیری، ضمن اعتراف به درگیری با مقتول گفت: بعد از بازگشت از صندوق اخذ رأی، با مقتول جر و بحث كردیم و او با قمه چند ضربه به من زد. من هم عصبانی شدم و با قمه خود به او ضربه ای زدم. بعد از آن با موتور دوستم به بیمارستان رفتم و دیگر اطلاعی از مهران نداشتم.

 

بعد از اعتراف متهم، قرار مجرمیت وی در دادسرای جنایی تهران صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۷۴ دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد كه صبح امروز به ریاست قاضی حسن تردست به آن رسیدگی شد.

 

صبح امروز ابتدا نماینده دادستان متن كیفرخواست را قرائت كرد سپس اولیای دم تقاضای قصاص كردند و مدعی شدند از دادگاه می خواهند تا قاتل پسرشان را به سزای عملش برسانند.

 


پس از آن متهم به قتل به نام علی با قرار گرفتن در جایگاه متهم از خود دفاع كرد و مدعی شد پس از بازگشت از محل كارش در روز حادثه به صندوق اخذ رأی رفته اما در بازگشت از محل رأی گیری مهران را دیده و از او خواسته تا قلیانی كه نزدش بوده را برگرداند.

 

وی ادامه داد: مهران مدعی شد باید اندكی به وی وقت بدهم تا قلیان را از خانه شان بیاورد من هم برای آنكه معطل نشوم به یكی از پارك های نزدیك خانه مان رفتم كه در این لحظه مهران تماس گرفت تا من به پیش وی رفته و قلیان را از او بگیرم.

 

وی افزود: در همین حین یكی از دوستانم به من رسید و من را با موتور سیكلت پیش مهران برد كه به محض حضور ما در این منطقه مهران به سمت من حمله كرد و با قمه ای كه در دست داشت یك ضربه به دست، كمر و سر من وارد كرد.

 

متهم مدعی شد پس از آن با چاقوی تزئینی كه در جیبم داشتم قصد ترساندن و دفاع از خود داشتم و به همین دلیل ضربه ای به وی زدم و سپس از محل به همراه دوستم رفتم.

 

پس از اظهارات متهم تعدادی از شهود در جایگاه قرار گرفتند و مدعی شدند مهران ابتدا با قمه به سمت متهم حمله ور شده است كه همین دلیل باعث شد تا قضات دادگاه متهم را از اتهام قتل عمد تبرئه كرده و او را به ۱۰ سال حبس محكوم كنند كه ۵ سال از این مدت تعلیق شد و به این ترتیب متهم تنها به تحمل ۵ سال حبس محكوم شد.... / خبرگزارى فارس